Potrzebne były zmiany, więc dodaliśmy jej narzędzia niezadające obrażeń i zrównoważyliśmy to, odbierając jej nieco ruchów, których nie dało się uniknąć. Wciąż skupia się na przechytrzeniu przeciwników, ale teraz może zajść kogoś od tyłu lub pomóc drużynie w inny sposób niż wyrzynanie przeciwników. Voila, czy jak to tam szło. Oto jej nowe umiejętności:
Umiejętności
Bierna: Taniec Fechmistrzyni
Fiora identyfikuje wrażliwe punkty defensywy wrogich bohaterów, do których się zbliży. Jeśli zdoła zaatakować taki punkt, zada dodatkowe obrażenia nieuchronne oraz odzyska nieco zdrowia i zostanie przyspieszona. Fiora ujawnia nowy słaby punkt, ilekroć zaatakuje jeden z nich lub gdy minie trochę czasu od ostatniego takiego ataku.
Q: Wypad
Fiora doskakuje w wybranym kierunku, po czym uderza pobliskiego przeciwnika, zadając obrażenia i nakładając efekty przy trafieniu. Podczas Wypadu stara się trafić wrogich bohaterów w ich słabe punkty. Czas odnowienia umiejętności jest nieco krótszy, jeśli trafi się nią we wroga.
W: Riposta
Fiora przyjmuje postawę obronną, parując ciosy i unikając efektów uniemożliwiających kontrolę przez ułamek sekundy. Następnie atakuje w wybranym kierunku, zadając obrażenia i spowalniając nieco pierwszego trafionego wrogiego bohatera. Jeśli sparuje jakiś efekt uniemożliwiający kontrolę, Riposta ogłusza, a nie spowalnia.
E: Szermierka
Fiora zyskuje większą prędkość ataku przy swoich dwóch następnych ciosach. Pierwszy nie będzie trafieniem krytycznym, ale spowolni cel, a drugi zada gwarantowane trafienie krytyczne.
R: Wielkie Wyzwanie
Fiora celuje we wrogiego bohatera, zyskując premię do prędkości i wiedzę o jego słabych punktach. Ilekroć zniszczy taki punkt, zadaje obrażenia nieuchronne równe odsetkowi maksymalnego zdrowia celu. Jeśli zdoła wyeliminować wszystkie cztery lub zniszczy jeden przed śmiercią wroga, tworzy dużą i długotrwałą strefę leczącą ją i sojuszników.
Przejdźmy do jej [W]. Stara Riposta była dwubiegunowa – jeśli przeciwnik autoatakuje, wciśnij [W], a jeśli nie, to tego nie rób. Teraz Fiora traci jej bierny efekt, ale zyskuje dodatkowe opcje defensywne. Chociaż nie trwa długo, Riposta neguje całe otrzymywane obrażenia, przez co gracze z dobrym refleksem mogą zignorować serie obrażeń wrogich zabójców lub ataki dobijające takich wojowników jak Darius czy Garen. Atak Riposty pozwala Fiorze doskoczyć do wroga i zaatakować jego słabe punkty, zwłaszcza jeśli sparowała efekt ograniczający kontrolę. Szermierka jest podobna do starego [E] Fiory, ale pomaga jej przenieść się na pozycję, z której może atakować słabe punkty wroga.
Na koniec przejdźmy do jej superumiejętności. Taniec Ostrzy był niesamowitą mocą zadającą ogromne ilości obrażeń i chociaż pasował do Fiory jako zwinnej fechmistrzyni, gracz musiał po prostu wcisnąć [R]. Mechanika umiejętności nie pasowała do tego, co robiła Fiora. Wielkie Wyzwanie jest zupełnie inne. Ma zapewnić grającym Fiorą i ich celom wrażenie pojedynku w czasie rzeczywistym – ona chce zniszczyć cztery słabe punkty wroga, a ten próbuje ich bronić. Jeśli jej się uda, zostanie nagrodzona. Poza dodatkowymi obrażeniami nieuchronnymi leczenie zapewni Fiorze i sojusznikom pomoc potrzebną do pokonania wrogów.
W skrócie – zmiany miały przybliżyć ją do prawdziwego fechmistrza, kogoś, kto wygrywa dzięki sprytowi, a nie po prostu zadawanym obrażeniom. Stara Fiora miała takie elementy, ale przeważnie sprowadzało się to do dwukrotnego Wypadu, by zbliżyć się do wrażliwego wroga, i wciśnięcia [R]. Riposta i Zwinność Szermierza nieco pokrywały się z tym, o co nam chodziło, ale… chcieliśmy je poprawić. To dlatego jej stare umiejętności wciąż są w pewien sposób obecne w jej nowych mocach.
Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co gracze sądzą o nowej Mistrzyni Szpady! Zobaczcie, jak wygląda na PBE i powiedzcie, co myślicie. Za kilka tygodni wrócimy z okazji jej premiery!