Abarthur nie bierze bezpośredniego uczestnictwa w walce. Wciela się w skórę własnych współtowarzyszy oraz minionów, aby wzmacniać ich umiejętności. Jego super umiejętność pozwoli stworzyć kopię jednego z zaprzyjaźnionych bohaterów, którą Abarthur będzie mógł sterować przez określony czas.

































Umiejętności

- Deep Tunnel [Z]
- Cooldown: 30 sekund.
- Abarthur może natychmiast przekopać się do widocznej lokacji (ale nie może w przeciwieństwie do innych bohaterów używać mounta).

- [D] Locust Strain
- Abarthur przywołuje "szarańczę", która atakuje najbliższą linię co 15 sekund.

- [Q] Symbiote
- Cooldown: 4 sekundy.
- Wnikasz w wybrany cel lub budowlę. Abarthur w tej formie może używać nowych umiejętności. Umiejętność nie może zostać użyta na sobie, Grave Golemach oraz na przywołanych jednostkach.

- [W] Toxic Nest
- Cooldown: 12 sekund.
- Bohater stawia toksyczne gniazda na danym terenie, po zetknięciu z celem po chwili się aktywują. Zadają maksymalnie 335 (50+15 za poziom) obrażeń wrogom oraz sprawiają, że są oni widoczni przez okres 4 sekund. Postać może posiadać trzy gniazda przy sobie. Każde gniazdo po złożeniu przeżywa 90 sekund.

- [R] Ultimate Evolution
- Cooldown: 70 sekund
- Abarthur tworzy kopię sprzymierzonego bohatera i przejmuje kontrolę nad tą kopią na 20 sekund. Przy czym nie może używać ich umiejętrności specjalnej [R].

- [R] Evolve Monstrosity
- Cooldown: 90 sekund
- Zamień sprzymierzonego miniona lub szarańcze w "potworność" na 60 sekund kiedy obok "potworności" ginie minion przeciwnika, otrzymuje ona 5% życia, oraz 5% bazowego ataku (stakuje się 30 razy). Na "potworności" można użyć [Q] aby ją kontrolować.
Zestaw umiejętności podczas Symbiote

- [Q] Stab
- Cooldown: 3 sekundy
- Strzela przed siebie kolcami zadając maksymalnie 236 (55.5 +9.5 per level) obrażeń pierwszemu celowi na który trafi.

- [W] Spike Burst
- Cooldown: 6 sekund
- Zadaje maksymalnie 232 (42+10 per level) obrażeń okolicznym celom.

- [E] Carapace
- Cooldown: 12 sekund
- Zapewnia tarcze celowi maksymalnie 460 (156+16 per level) na okres 8 sekund
Talenty
Poziom 1

- [Pressurized Glands] [Q]
- Zwiększa obszar zadawanych obrażeń przez Kolec [Q] podczas Symbiozy o 25 %
- Zmniejsza cooldown Kolca [Q] o 1

- [Survival Instincsts] [D]
- Szarańcza posiada 30 % więcej zdrowia.
- Wydłuża czas życia Szarańczy o 40%

- [Envenomed Nest] [W]
- Toksyczne gniazda zadają dodatkowo 50 % obrażeń rozłożone na okres 3 sekund.

- [Regenerative Microbes] [E]
- Umiejętność [E] podczas Symbiozy leczy 7 życia na sekundę.
Poziom 4

- [Prolific Dispersal] [W]
- Toksyczne gniazda otrzymują dodatkowe 2 ładunki.

- [Ballstospores] [W]
- Toksyczne gniazda mogą być składane bez ograniczeń zasięgu.
- Zwiększa czas działania gniazd o 20 %

- [Sustained Carapace] [E]
- Wydłuża czas działania Carapace [E] podczas Symbiozy o 50 %
- Tarcza pozostaje po zakończeniu Symbiozy.

- [Adrenal Overload] [Q]
- Osoba na której użyjemy Symbiozy [Q] ma zwiększoną szybkośc ataku o 25 %
Poziom 7

- [Needlespine] [Q]
- Zwiększa zasięg i obrażenia umiejętności Stab [Q] o 20 %

- [Vile Nest] [W]
- Gniazda po wybuchu spowalniają przeciwników o 50 % na okres 4 sekund

- [Networked Carapace] [E]
- Użycie tarczy na sprzymierzonym minionie lub najemniku aplikuje tarcze do wszystkich pobliskich minionów i najemników.

- [Calldown: Mule]
- Naprawia daną budowlę zapewniając jej regenerację życia (100 życia na sekundę) i amunicji (1 amunicję co 5 sekund) przez 40 sekund. Jeśli budowla zostanie naprawiona i naładowana amunicją w 100 % to naprawa przeniesie się na inną pobliską strukturę.
Poziom 10

- [Ultimate Evolution] [R]
- Abarthur uczy się umiejętności [Ultimate Evolution] [R]

- [Evolve Monstrosity] [R]
- Abarthur uczy się umiejętności [Evolve Monstrosity] [R]
Poziom 13

- [Assult Strain] [D]
- Szarańcza posiada obszarowy atak oraz eksploduje przy śmierci zadając 50 obrażeń.

- [Bombard Strain] [D]
- Szarańcza dostaje zasięgowy atak. Zadaje o 66% więcej obrażeń.

- [Spatial Effciency] [Q]
- Zwiększa liczbę ładunków o 1.

- [Soma Transferance] [W]
- Spike Burst [W] podczas Symbiozy uzdrawia osobę z którą jesteśmy w Symbiozie o 20 punktów życia za każdego trafionego przeciwnika.
Poziom 16

- [Envenomed Spikes] [W]
- Umiejętność spowalnia wrogów o 40 % na okres 2 sekund.

- [Adrenaline Boost] [E]
- Umiejętność zwiększa prędkość poruszania o 40 % na okres 3 sekund.

- [Locust Brood]
- Aktywuj aby stworzyć 3 Szarańcze w pobliskiej lokacji.
- [Volatile Mutation]
- Klony stworzone za pomocą Ultimate Evolution [R] oraz "Potworności" zadają pobliskim wrogom 36 obrażeń co 3 sekundy oraz w chwili śmierci.
Poziom 20

- [Evolution Complete] [R]
- Czas trwania wydłużony o 50%
- "Potworności" mogą używać umiejętności Deep Tunel [Z] aby przemieszczać się do widocznej lokacji raz na 30 sekund.

- [Evolutionary Link] [R]
- Tak długo jak żyje cel naszej Ewolucji [R] jej cel otrzymuję tarcze wynoszącą 20% maksymalnego życia, która odświeża się co 5 sekund.

- [Hivermind] [Q]
- Użycie Symbiozy [Q] łączy nas także z najbliższym sprzymierzonym bohaterem, Symbioza ta powtarza ruchy oryginalnej Symbiozy.
- Jeżeli połączona Symbioza (bohater) oddali się za bardzo, zostaje ona przerwana.

- [Locust Nest]
- Aktywuj, aby stworzyć gniazdo które tworzy Szarańcze.
- Tylko jedno gniazdo może być aktywne.