r.

Shotguny: gdzie i kiedy powinniśmy ich używać

Shotguny w Counter-Strike: Global Offensive to dosyć zapomniana, a co najgorsze - nieużywana broń w rozgrywce. W tym artykule przedstawię Wam, jak wykorzystać ich zalety i jak się ustawiać z owym typem broni.

Przeczytaj jeszcze na How2Play w dziale Counter-Strike: Global Offensive:

ARTYKUŁ

Dlaczego ludzie nie grają strzelbami? Są po prostu uważane za bezużyteczne z powodu posiadania małego zasięgu ognia oraz wolnego wystrzeliwania nabojów (wyjątkiem jest XM1014), więc jeżeli nie wykorzystasz pierwszej okazji na strzał przeważnie umierasz. Są to tańsze bronie w grze, które kosztują mniej niż większość karabinów.

Strzelby jednak są przydatne, a ja postaram się przedstawić ich zalety. Za samo zabójstwo z w/w typu broni dostajemy 900$, co jest bardzo wysoką nagrodą w porównaniu do innych broni. Poza tym zadają bardzo duże obrażenia, a dodatkowo masowe. Strzelby są przeważnie szybkie do przeładowania oraz zabójcze. Dajmy na przykład MAG-7, którego możemy łatwo przeładować, a jednocześnie jednym strzałem w brzuch możemy zabić przeciwnika.

Shotguny nie posiadają zbyt dużego rozrzutu, dlatego możemy wykorzystywać je, strzelając podczas skoku. Idealnym miejscem do wykorzystania tej zalety jest chociażby to pod samochodem na mapie de_mirage na B.

Strzelby wyłącznie dla danej grupy wyglądają tak:

  •  dla CT to: XM1014, Nova oraz MAG-7
  • dla TT jest jedynie: Sawed Off

 

Nova

nova

Nova jest jednym z shotgunów, który jest dostępny po obydwóch stronach za jedyne 1200 dolarów. Powinien być stosowany do walki na bliskiej odległości, ale także nadaje się do używania na średnich zasięgach. Dzięki tej strzelbie jednym strzałem zabijesz opancerzonego przeciwnika, ale pod warunkiem, że wszystkie 9 kul (9kul = 1 nabój) w niego trafi. Jak w większości strzelb, możemy wystrzelić nabój w trakcie przeładowania, ale wtedy występuje większe opóźnienie niż zazwyczaj z powodu działania pompy.

Nova ma najmniejszy rozprysk nabojów oraz nie zabiera dużo obrażeń, jeżeli wszystkie kule nie wlecą w przeciwnika. Jest nie skuteczna na dalekie zasięgi (ale daje sobie lepiej radę niż reszta strzelb).

 XM1014

xm1014

XM1014 to automatyczny shotgun, który kosztuje 2000$, co czyni go najdroższą strzelbą w grze. Broń jest do zakupu po obydwu stronach. Podobnie jak wszystkie strzelby, jest dobry na krótki dystans. Broń może posiadać maksymalnie 7 naboi.

Strzelba jest w stanie zabić jednym nabojem, jeżeli wszystkie jego rozpryski trafią w brzuch. Jeżeli któraś z nich poleci niżej, nie ma szans na zabicie. Jeden rozprysk trafiony w brzuch to 20hp mniej. Shotgun ładuje się w szybkim czasie, co czyni go mobilnym w walce.

Sawed-Off

sawedoff

Obrzyn jest stworzony jedynie dla Terrorystów i kosztuje 1200$, czyli tyle, co Nova. Powinien być stosowany do BARDZO MAŁYCH zasięgów, ponieważ ma bardzo duże obrażenia i także może mieć w sobie jedynie 7 nabojów na raz.

W/w strzelba posiada największe obrażenia z wszystkich tutaj wymienionych. Z jednego naboju powstaje osiem rozprysków, z czego tylko pięć musi wejść w przeciwnika, żeby go zabić. Rozpryski mogą wlecieć w dowolne miejsce na ciele opancerzonego przeciwnika. Wadą jego jest to, że ma niską szybkostrzelność.

Posiadając tę strzelbę, bardzo tracimy na szybkości. Jest to najcięższy shotgun w grze.

MAG-7

image1446153114

MAG-7 to ostatnia strzelba w grze, która jest jedynie dla CT. Shotgun ten kosztuje 1800$ i posiada 5 naboi w magazynku.

Ta strzelba jest pod Obrzynem w kategorii zadawania obrażeń, a oznacza to, że jednym strzałem w dowolne miejsce na ciele u opancerzowanego przeciwnika jest w stanie go zabić. Jest on najszybszy w przeładowywaniu.

W tej strzelbie nie można strzelić podczas przeładowywania ponieważ posiada magazynek.

Gdzie i kiedy powinniśmy używać strzelby

Granie ze strzelbami jest bardzo ograniczone z powodu ich zasięgu i niskiej szybkostrzelności. Najlepszą propozycją na granie z tym typem broni jest stanie blisko kątów na bliskiej odległości. Istnieje bardzo mało miejsc do wykorzystywania strzelb.

Strzelby mają swoje zastosowanie po stronie CT, kiedy ci czekają na wejście terrorystów. Jest to świetna okazja do schowania się i zaskoczenia przeciwnika jednym strzałem w plecy. Takie zagrywki działają nawet na poziomie SUPREMA.

 Największa zaleta shotgunów to zaskoczenie. Każdy uważa je za słabe, bezużyteczne i bezsensu, ponieważ można użyć karabinu. Do tego momentu wszystko jest w porządku, ale przejdźmy dalej.

kampa

Wykorzystując fakt, że strzelba jest zapomniana, ludzie nie są ostrożni. Taką taktykę można wykorzystać raz, dwa razy w grze – potem już przestaje działać, bo gracze po prostu zastanawiają się nad swoimi ruchami. Rushowanie po stronie CT ze strzelbami jest bardzo złym pomysłem. Najlepiej na spokojnie wyczekać wrogów.

Po stronie Terrorystów strzelby nie są praktycznie używane z powodu, iż najczęstsza walka to ta na dalekie zasięgi. Błąd. Strzelby mogą być wykorzystane chociażby na mapie Cobblestone, gdzie jest sporo kątów, a Wy z wiedzą z tego poradnika możecie to wykorzystać. JW stosuje tę taktykę w swojej grze.

cbble

Fajnym sposobem na używanie shotguna na Cbble jest także zeskakiwanie z pozycji “drop” na przeciwników. Możemy wykorzystać zaletę strzału w skoku i łatwo ich zabić. Pamiętajcie! Zawsze jest ryzyko, dlatego najlepiej wcześniej zaflashować przeciwnika.

Podsumowując, strzelby najlepsze są na Inferno oraz Cobblestone. Poniżej macie filmik na wykorzystanie strzelby na jednym z turniejów przez w/w już JW.