Q: możemy poznać zbliżoną datę wyjścia Ekko?
Mayor Lag: Jeszcze w Maju 😉
Na początek pytania dotyczące jego historii, oraz związków z innymi postaciami;
Q: Kim jest postać – Ajuna – znajdująca się na malowidle w filmie Ekko: Sekundy? Kim są inne osoby i dlaczego widnieją one na tym obrazie?
Mayor Lag: Ekko miał swój “gang”, grupę ubogich dzieci i nastolatków których traktował jak rodzinę. Niestety, życie w Zaun jest ciężkie i dla niektórych krótkie. Pozostali członkowie grupy nie mieli umiejętności cofnięcia czasu…
Q: Na mieczu Ekko widnieje napis 12 w rzymskich cyfrach: XII. Czy to ma do czegoś nawiązanie?
Mayor Lag: Tak, Ekko ukradł jedną ze wskazówek z godziną z wieży zegarowej w Piltover. Serio =D A może to była jedna z rąk zegara?
Q: Jak to się stało, że Ekko ujarzmił czas?
Mayor Lag: Jest geniuszem; tego nie można mu zaprzeczyć. Będąc bardzo inteligentną osobą, jednocześnie chcąc wyrwać kawałem Zaun dla siebie i dla swojej przybranej rodziny znajomych, zaczął bawić się hextechowymi kryształami i odpadkami, i odkrył właściwości manipulowania czasu w mechanizmach które stworzył. Ta moc jest bardzo pożądana przez magnatów Piltover i Zaun jednocześnie.
Q: Czy Ekko ma rodziców, jeśli tak to kim są, czy zajmują jakieś szczególne stanowiska?
Mayor Lag: Żyją i mają się relatywnie dobrze; pracują w bliżej niesprecyzowanej fabryce, ale nie mają zbyt wielu okazji na spędzanie czasu z Ekko.
Q: Jak blisko jest z Zileanem? Zna go osobiście? Może ten uczył to panowania nad czasem?
Mayor Lag: Może powinien. Weź pod uwagę, że moce Zileana to magia, a moce Ekko to technologia. Różnią się nieco między sobą.
Q: Łatwo się zakochuje? Najpierw podobała mu się Jinx, teraz Janna.
Mayor Lag: A Tobie się nie podobają? A tak serio, podobać się mogą podobać, ale wciąż jest singlem i zawsze był. Dość dziwne, skoro może cofać czas gdyby spalił sytuację =D
Q: Czy Ekko będzie miał jakieś interakcję z innymi bohaterami, np z Zileanem?
Mayor Lag: Tak będzie posiadał interakcje z następującymi bohaterami: Caitlyn, Dr Mundo, Garen, Janna, Jayce, Jinx, Twitch, Urgot, Vel’koz, Vi, Viktor, Zilean.
Q: Jaka relacja łączy go z Vi i Jinx?
Mayor Lag: Vi była przyjaciółką, Jinx znajomą z przeszłości, przez krótki czas. Dzieci z Zaun muszą trzymać się razem.
Q: Kim jest postać z laską i pistoletem w komiksie “Chronostrzaskanie” ? Czy aby nie jest to przybliżenie reworku Gangplanka?
Mayor Lag: To jeden z arystokratów z Piltover, który pojawił się tam w bardzo złym momencie i podjął bardzo złą decyzję, utwierdzając Ekko, że nie można im ufać.
Q: Czy Ekko będzie miał coś wspólnego z Bardem? Mam wrażenie, że Bard został stworzony na potrzeby Ekko no nie wiem np. żeby chronić świat w razie nadużycia cofania czasu przez Ekko lub w obronie cofacza czasu który mógłby trafić w niepowołane ręce.
Mayor Lag: Ekko jest świetnym celem obserwacji dla Barda, jego umiejętności i zapał mogą spowodować więcej złego niż dobrego na dłuższą metę. W Valoran jest tak dużo popsutych rzeczy (ciągłe napady z Pustki, manipulacja czasem ect) że Bard będzie miał jeszcze dużo roboty.
Q; Dlaczego Ekko rysował postacie na ścianach które umarły?
Mayor Lag: Umarły, zniknęły albo zgubiły swoją drogę. Ekko jest bardzo przywiązany do swoich znajomych i traktował ich jak rodzinę.
Q; Skąd pomysł na taką postać ? Czym się sugerowaliście przy tworzeniu Ekko? Ile czasu trwało tworzenie Ekko ? Czy wielu ludzi pracowało nad tworzeniem tej postaci? Czy muzykę do ekranu logowania tworzyliście sami? Jeśli tak ile czasu to zajęło? Ile trwało robienie ekranu logowania?
Mayor Lag: Chcieliśmy zrobić nastolatka który obracałby się wokół pomysłu “Time Assassin”, i który jest geniuszem. Z natury musiał to być ktoś z Zaun albo Piltover. Wybraliśmy Zaun, bo Piltover ma już swoich bohaterów, a Zaun głównie samych złych. Tworzenie nie jest tak sztywne żebym mógł je opisać cyframi, ponieważ pomysły są odbijane od dużej ilości osób. Pomysł sam z siebie pojawił się już dobre dwa lata temu, ale dopiero w ostatnich miesiącach do niego wróciliśmy i zajęliśmy się porządnie. Muzykę zawsze tworzymy sami, nie wiem niestety jak długo trwało jej tworzenie.
Q: ciekawi mnie jedna rzecz ile ekko w sumie ma lat? Wygląda na jakieś 15-17 ale chodzi ile naprawdę ma lat, bo potrafi się teleportować w czasie i zmieniać swój obecny wiek, wygląd itp.
Mayor Lag: Jest młody, młodszy od Jinx i Vi. Ekko nie potrafi zmieniać własnego wieku (niespodzianka!) a jego manipulacja czasem działa inaczej niż manipulacja Zileana. Zilean zatrzymał się w czasie bo może. Ekko dorasta i musi sobie z tym radzić.
Pytania dotyczące mechaniki, skalowania i ogólnej rozgrywki;
Q: Zdolność Q – czy Ekko jest w stanie złapać dysk zaraz po wyrzuceniu? I jak zachowa się dysk, gdy Ekko zostanie np. złapany przez Blitza?
Mayor Lag: Dysk poleci w kierunku Ekko przy zakończeniu spowolnionej części lotu. Jeśli Ekko zmieni drastycznie pozycję (np. używając Ulti, albo będąc przyciągniętym), trajektoria lotu również ulegnie zmianie.
Q: Zdolność E – Ekko może przenieść się przez ściany? Jeśli tak, to dwukrotnie?
Mayor Lag: Może przejść przez cienkie ściany, ale nie te grube. Trochę jak w przypadku skoku Riven, ale nieco krócej.
Q: Zdolność R – Cofamy postać o kilka sekund. Czy “klon” będzie już aktywny na te kilka sekund przed uzyskaniem mozliwości ponownego użycia R? A może pojawi się wraz z umiejętnością w miejscu, gdzie było się chwilę temu? (Czasami idealne odnowienie umiejętności zmienia wiele).
Mayor Lag: Tak, klon będzie widoczny na kilka sekund przed odnowieniem ulti. Nasi testerzy chyba mieli ten sam problem =D
Q: Też zdolność R – usuwa efekty nałożone na Ekko?
Mayor Lag: Nie usuwa. Z mechanicznego punktu widzenia, ulti Ekko nie “cofa” go w czasie, tylko zmienia miejsce, leczy i zadaje obrażenia. Jeśli coś Cię wyleczyło albo podpaliło przed użyciem, leczenie/podpalenie dalej będzie aktywne i w pełni sprawne.
Q: Czy pasywka nie jest nieco zbyt mocna? Spowolnienie nawet do 80 %, 70% przelicznika od mocy?
Mayor Lag: Pasywka ma wewnętrzny czas odnowienia, jeśli dobrze pamiętam 3 sekundy. Nie będzie w stanie non-stop spowalniać wrogów. 70% przelicznika wiąże się z faktem, że nie ma wysokiego AD, więc indywidualne uderzenia nie zadają aż tak dużo obrażeń. Jeśli okaże się zbyt silny, wiecie co zrobimy.
Na sam koniec wklejamy graficzny proces tworzenia samej postaci: