r.

Relacja z PAX – Heroes of the Storm

Panel poświęcony grom Hearthstone, Overwatch i Heroes of the Storm oraz transmisja na żywo z konwentu PAX East 2015 niedawno dobiegły końca. Jeżeli nie mieliście okazji ich zobaczyć, z wielką przyjemnością możemy podzielić się z wami najnowszymi informacjami na temat Heroes of the Storm prosto z Bostonu! Podczas panelu na scenie pojawił się dyrektor gry, Dustin Browder, aby omówić postępy zamkniętych beta-testów i wiele zmian, które planujemy wprowadzić w przygotowaniu na otwarte beta-testy poprzedzające premierę gry.

Statystyki z Bety

Walki w Nexusie są szybkie i wściekłe, i jeśli interesuje was jak radzą sobie w grze wasi ulubieni bohaterowie, to przygotowaliśmy dla was kilka ciekawych statystyk. Obecnie stosunek zwycięstw do porażek naszych bohaterów jest w miarę wyrównany. Diablo oraz Zagara są naszymi najbardziej dopracowanymi pod względem balansu bohaterami i mogą pochwalić się imponującym współczynnikiem wygranych i przegranych meczów na poziomie bliskim 50%. Różnice u innych bohaterów wynoszą około 3%, ale jeśli jesteście ciekawi, oto czołówka bohaterów w trybie szybkiego meczu:

  • Zaginieni Wikingowie
  • Jasnoskrzydła
  • Nazebo
  • Uther
  • Rehgar

Najniżej w rankingu znajduje się obecnie Czen i Blizzard planuje wprowadzić zmiany balansu, które wyrównają jego szanse w starciu z innymi bohaterami.

Hero League

Rozgrywki na najwyższym poziomie są bardzo zacięte, a obecnie najwięcej zwycięstw w lidze bohaterów odnoszą:

  • Illidan
  • Rehgar
  • Sierżant Petarda
  • Zaginieni Wikingowie
  • Tyrande

Najbardziej zbalansowanymi postaciami w lidze bohaterów są Zeratul i Valla, a najniższą pozycję zajmuje Męcik. Twórcy planują wprowadzenie poprawek balansu, których zadaniem będzie sprawić, żeby wszyscy bohaterowie mieli równe szanse.

Mapy

Grobowiec Pajęczej Królowej

Naszym kolejnym polem bitewnym, które pojawi się w Nexusie, będzie Grobowiec Pajęczej Królowej. To niewielka mapa, a starcia na niej przypominają walkę na noże w ciasnej uliczce. W mrocznym i nastrojowym wnętrzu grobowca możecie niszczyć wrogich stronników, z których wypadać będą klejnoty. Należy zbierać te kamienie szlachetne, aby wezwać potężną falę pająków, które zaatakują waszych wrogów. Jeśli zginiecie, upuścicie klejnoty. Wprawdzie przeciwnicy nie są w stanie ich podnosić, ale najsprytniejsi z nich mogą nie dopuścić do tego, aby wasza drużyna je zebrała. Oto zapowiedź tej przerażającej krypty:

Nowy Bohater

Dzisiaj ogłoszona została również nową grywalną postać w grze! Sylwana to przebiegła i występna specjalistka zadająca dużą ilość obrażeń na sekundę oraz obrażeń oblężniczych. Ta mroczna łowczyni potrafi wypaczać wieże i stronników oraz nakładać klątwy, aby wyłączać ich z walki. Poniżej możecie obejrzeć film zapowiadający tę nową postać:

Nie możecie się doczekać aż zobaczycie Sylwanę w akcji? W takim razie obejrzyjcie ten filmik uzupełniający, który pokazuje jej wyjątkowe zdolności:

Pierwsza z nich to „Wyniszczający Ostrzał” [Q]. Zdolność tę można wykorzystać do szybkiego wypuszczania strzał w najbliższy, wrogi cel – priorytetem są tu bohaterowie – i zadania mu lekkich obrażeń. Pozwala wypuścić maksymalnie 5 strzał i można ją wykorzystać w ruchu do szybkiego zadawania zabójczych obrażeń seryjnych. Każdy cel zabity przez Sylwanę dodaje kolejną strzałę, aby można było zasypać wrogów ich śmiertelnym gradem.

Kolejny jest „Sztylet Cienia” [W]. Ta zdolność początkowo zadaje lekkie obrażenia celowi i utrzymuje się na nim, aby przez następne kilka sekund zadawać średnie obrażenia. W tym czasie efekt przenosi się na pobliskie cele, co sprawia, że zdolność ta jest szczególnie przydatna przeciwko zwartym szeregom przeciwników, ponieważ efektem jej działania z łatwością można objąć całą grupę.

Trzecią z pokazanych zdolności jest „Upiorna Fala” [E]. Powoduje wysłanie fali banshee zadających średnie obrażenia wszystkim celom. Można aktywować ją ponownie, aby teleportować się do miejsca, w którym znajdują się banshee – w ten sposób zwiększając mobilność Sylwany w pogoni, flankowaniu wroga lub do strategicznego odwrotu w trudnych sytuacjach.

Następnie zaprezentowano pierwszą zdolność bohaterską Sylwany o nazwie „Wyjąca Strzała” [R1]. Zdolność ta pozwala wypuścić specjalną strzałę, która wybucha zadając znaczne obrażenia na obszarze i ucisza przeciwników na 2,5 sekundy. To wszechstronna zdolność, którą można wykorzystać, aby niszczyć fale wrogów, polować na bohaterów i przerywać działanie ich zdolności podtrzymywanych.

Na koniec podzielono się drugą zdolność bohaterską Sylwany o nazwie „Opętanie” [R2]. Zmusza ona wrogiego stronnika lub najemnika, aby walczył dla nas. Opętana postać uzyskuje premię do zdrowia i zadawanych obrażeń. Im potężniejszy cel opętamy, tym dłużej trzeba czekać na możliwość ponownego użycia zdolności, także należy strategicznie podchodzić do wyboru nowego „rekruta”.

Aktualizacje Systemów Gry

Poza sprawieniem, że wasze ciężko zdobyte portrety graczy znowu są lepiej widoczne, zauważycie też pewnie, że ekran podsumowania meczu  jest jeszcze bardziej uporządkowany, wyróżniając poziom waszego konta oraz waszych bohaterów, rangę w lidze bohaterów oraz inne informacje. Możecie też sprawdzić szczegółowe informacje o wkładzie każdego z graczy na ekranie statystyk.

 

 Hero League i Team League

Poświęcono dużo pracy na poprawienie gry rankingowej i w najbliższych miesiącach zaprezentowana zostanie liga drużynowa, która zadebiutuje w kolejnej, dużej aktualizacji. Tymczasem możecie obejrzeć zrzut ekranu poniżej, aby przekonać się, jak to obecnie wygląda! W trybie tym będziecie mogli stworzyć maksymalnie trzy drużyny o dziewięcioosobowym składzie i prowadzić walki przeciwko innym ekipom. Każda z drużyn będzie miała oddzielny ranking, co pozwoli wam grać naprzemiennie z różnymi grupami znajomymi. Liga drużynowa ma być najbardziej zaciętą formą rywalizacji w grze, przeznaczoną dla najlepszych zawodników Heroes of the Storm, a w jej skład wchodzić będzie, podobnie jak w StarCrafcie II, prestiżowa liga arcymistrzowska (Grandmaster League).

Progresja Poziomów

Na przyszłe aktualizacje szykuje się też szereg usprawnień systemu progresji:

  • Nowy, 7-dniowy stymulator na 10 poziomie konta – nagroda ta przyznawana będzie również graczom, którzy już osiągnęli 10 poziom konta.
  • Nowe poziomy bohaterów od 11 do 20 – twórcy pragną, aby gracze, którzy lubią daną postać mieli powód do dalszej gry, po osiągnięciu poziomu 10 i zdobyciu skórki mistrzowskiej. Dlatego też dodane zostaną też dodatkowe poziomy bohaterów i nagrody za nie.
  • Brak blokady talentów na 30 poziomie konta – tzn. stopniowego odblokowywania wszystkich talentów bohatera – i nadal Blizzard twierdzi, że to ważna opcja w przypadku nowych graczy. Dlatego też postanowiliśmy, że gdy gracze osiągną już poziom 30, ich bohaterom automatycznie odblokowane zostaną wszystkie dostępne talenty.

Gold

W nadchodzącej aktualizacji wprowadzone zostaną też dodatkowe nagrody w formie złota dla graczy za osiąganie kolejnych kamieni milowych w Heroes of the Storm. Wszystkie nagrody będą miały zastosowanie wsteczne, więc jeśli osiągnęliście już dany poziom konta lub bohatera, otrzymacie odpowiednią ilość złota, kiedy aktualizacja wejdzie w życie. Trzymajcie rękę na pulsie, bo już niedługo podamy więcej szczegółów!

  • 2000 sztuk złota na 20, 25, 30, 35 i 40 poziomie konta;
  • 1250 sztuk złota na 15 poziomie bohatera;
  • 2500 sztuk złota na 20 poziomie bohatera.