
Bohaterowie

Viktor
Viktor przeszedł aktualizację rozgrywki oraz tekstur i otrzymał wspaniały nowy portret! Sprawdźcie artykuł o aktualizacji , aby uzyskać wszystkie informacje.

Soraka
Soraka otrzymała aktualizację rozgrywki! Sprawdźcie artykuł o aktualizacji , aby uzyskać wszystkie informacje.

Cassiopeia
Niewielkie zwiększenie many, obrażenia Q skalują się lepiej z mocą umiejętności, a E prawidłowo resetuje czas odnowienia.
Wiemy, że Cass nie radzi sobie zbyt dobrze na normalnych serwerach, ale też nie chcemy działać zbyt gwałtownie, gdy gracze uczą się gry danym bohaterem, a potem ten bohater niszczy wszystkich (*ekhm* Kassadin *ekhm*). Ale możemy trochę pomóc Cass, obserwując, jak gracze sięgają po nią coraz częściej. Do tej rozmowy możemy wrócić w następnym patchu!
Ogólne
Q – Trujący Wybuch
E – Podwójny Kieł

Ezreal
W patchu 4.16 naprawiliśmy kilka występujących błędów w animacjach Cybernetycznego Ezreala. Zapomnieliśmy umieścić to w poprzednim opisie patcha!
Cybernetyczny Ezreal

Garen
Garen będzie teraz prawdziwą maszyną do regeneracji zdrowia.
Obecnie Garen kręci się wokół umiejętności podbiegania do innych w groźny sposób, ale ponieważ mamy kilka postaci, które robią to samo, postanowiliśmy dać mu coś wyjątkowego. Te wzmocnienia naprawdę umacniają pozycję Garena jako wytrzymałego gościa z mieczem, który może nie przejmować się drobnymi obrażeniami – oczywiście jeżeli uda mu się znaleźć chwilę na odpoczynek (to kolejny powód do chowania się w zaroślach!). Można powiedzieć, że czyni go to bardziej wytrwałym. Nie byłoby to błędem.
Bierna – Wytrwałość

Heimerdinger
Jeden z graczy zwrócił uwagę, że Heimerdinger (i Karma) musi użyćdwóch umiejętności, aby skorzystać ze wzmocnienia, co odrobinę opóźnia jego zdolność do odpowiedzenia atakiem w intensywnych sytuacjach. Dzięki tej zmianie Heimer będzie mógł użyć ULEPSZENIA!!! znajdując się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli, dzięki czemu będzie mógł natychmiast przystąpić do demolki, gdy dojdzie do siebie. Jest to powtórzone poniżej.
R – ULEPSZENIE!!!

Karma
Jeden z graczy zwrócił uwagę, że Karma (i Heimerdinger) musi użyćdwóch umiejętności, aby skorzystać ze wzmocnienia, co odrobinę opóźnia jej zdolność do odpowiedzenia atakiem w intensywnych sytuacjach. Dzięki tej zmianie Karma będzie mogła użyć Mantry znajdując się pod wpływem efektów ograniczenia kontroli, dzięki czemu będzie mogła natychmiast przystąpić do demolki, gdy dojdzie do siebie. Jest to powtórzone powyżej.
Q – Rozbłysk Duszy
R – Mantra

LeBlanc
Klon LeBlanc jest bardziej zwodniczy, ponieważ pojawia się niewidzialny przez sekundę razem z LeBlanc, więc może ona bardziej oddalić się od klona, zanim się pojawi. Wydłużono czas powrotu po użyciu W. Brushy brushy.
Od chwili, gdy usunęliśmy uciszenie z arsenału LeBlanc w patchu 4.10, nie była w najlepszej formie. Zamiast wzmacniać jej obrażenia (ależ to byłoby zabawne), postanowiliśmy poszukać lepszych sposobów na zwiększenie jej siły, na przykład podkreślając jej zwodniczy styl.
Bierna – Lustrzany Obraz
W – Zniekształcenie

Maokai
Maokai obecnie szaleje w górnej alei, głównie ze względu na jego zdolność do wymiany obrażeń z większością przeciwników, których tam napotka. R Maokaia i tak jest niezwykle potężną umiejętnością podczas walk drużynowych, więc doszliśmy do wniosku, że nie powinno zadawać tyle obrażeń.
R – Wir Zemsty

Miss Fortune
Szybki Krok nie jest przerywany przez efekty ograniczenia kontroli, które nie zadają obrażeń, takie jak Uwiąd Nasusa, Fanaberia Lulu lub... aura Mroźnego Serca (sorki!).
Szybki Krok Miss Fortune zawsze miał być przerywany przez obrażenia (i opis o tym mówi), ale od jakiegoś czasu zaczęły na niego działać efekty ograniczenia kontroli, które nie zadają obrażeń (jak Uwiąd Nasusa, Fanaberia Lulu lub... aura Mroźnego Serca (sorki!)). Naprawiliśmy to.
Bierna – Szybki Krok

Nautilus
Nautilus może przyciągać się do utworzonego przez graczy terenu.
Zrobiliśmy już to z Vayne, Poppy i Gnarem i zdaliśmy sobie sprawę, że Nautilus powinien być w stanie robić to samo (niektórzy gracze dali nam o tym znać! Dzięki!)
Q – Zakotwiczenie

Nidalee
Podstawowe ataki Nidalee zadają mniej obrażeń i ma ona mniejszą prędkość ataku. Dobijanie skaluje się słabiej z obrażeniami od ataku, a mocniej z mocą umiejętności. Sus skraca swój czas odnowienia, jeżeli Nidalee skoczy na Ofiarę (zamiast uderzenia w nią Zamachem).
Jako osoba świetnie nękająca w alei, Nidalee może bardzo szybko osłabić wroga, a następnie urwać mu twarz, jako wielki kot. Uważamy, że fajną sprawą jest to, że Nidalee może kupować dwa rodzaje przedmiotów (obrażenia od ataku i moc umiejętności), ale jasne jest, że przedmioty z obrażeniami od ataku czynią ją znacznie silniejszą, zwłaszcza, że potrafi zadać olbrzymie obrażenia, bez trafienia oszczepem/pułapką. Naszym celem jest wprowadzenie trochę równości między obiema statystykami, jednocześnie zmniejszając niesamowitą siłę Nidalee, gdy skupia się na obrażeniach od ataku.
Ogólne
Q – Dobijanie
W – Sus
E – Zamach

Rammus
To niewielkie wzmocnienie sprawia, że gdy Rammus użyje Kuli Mocy, aby przerwać Kulę Obronną (lub vice versa), przez 1 sekundę wzmocnienia będą się pokrywały, zamiast natychmiast zastąpić jeden drugim.
Q – Kula Mocy
W – Kula Obronna

Sona
Gdy robiliśmy porządki w kodzie Sony, przez pomyłkę zmniejszyliśmy zasięg Hymnu Odwagi. Już to naprawiliśmy Przepraszamy!
Q – Hymn Odwagi

Talon
E Talona już nie ucisza – teraz nakłada potężne minispowolnienie.
Teraz, gdy zmodyfikowaliśmy zadających duże obrażenia i trudnych do skontrowania zabójców (hej, LeBlanc), Talon jest następny w kolejce. Celem tej zmiany nie jest całkowite osłabienie Talona (mimo że wiemy, że poważnie osłabi to jego zdolność do walki w alei z niektórymi bohaterami), ale zmniejszenie poziomu frustracji, gdy gra się przeciwko niemu. Zdolność Talona do zniszczenia wybranego celu, który nie ma w tej sprawie nic do powiedzenia (dosłownie) w środkowej i późnej fazie gry jest niezwykle trudna do zbalansowania – zwłaszcza, że zajęliśmy się innymi umiejętnościami trudnymi do skontrowania, jak Pieczęć Ciszy LeBlanc. Oznacza to, że nazwa Po Gardle średnio pasuje do działania umiejętności, ale nazwanie jej Po Kostkach nie brzmi wybitnie. Zajmiemy się tym.
Q – Noxiańska Dyplomacja
E – Po Gardle
R – Napaść z Cienia

Tristana
Jako świetnie skalująca się strzelczyni porównywalna z postaciami takimi jak Koggles czy Vayne, Tristana potrzebuje odpowiedniej słabości, ze względu na swój potencjał. Mówiąc krótko: ta zmiana nie rozwiąże problemu całkowicie, ale chcieliśmy stworzyć więcej okazji przeciwko Tristanie we wczesnej i środkowej fazie gry, podczas gdy my przyglądamy się jej dalej.
R – Niszczący Strzał

Yasuo
Jest to dość nieszkodliwa naprawa błędu dla Yasuo, ale chcieliśmy porozmawiać o uwielbianym przez wszystkich (jako cel banowania) wietrznym szermierzu. Uważamy, że Yasuo jest w odpowiednim miejscu, jeżeli chodzi o rozgrywkę i wpasowanie, ale jest możliwe, że jest odrobinę zbyt silny, jak na to, co wnosi do gry. Obecnie przyglądamy się sposobom na wprowadzenie odpowiednich sposobów kontrowania Yasuo, ale chcieliśmy dać wam znać, że wiemy o jego sile.
Q – Nawałnica Stali

Zilean
To zmiana dla... PRZEJRZYSTOŚCI!
R – Chronoskok
Masowa zmiana tekstur (część 1)
W następnych kilku patchach będziemy zajmować się teksturami starszych postaci, aby utrzymać je na równi z nowszymi postaciami oraz upewnić się, że wszystko będzie wyglądać dobrze na Rift, gdy jego styl i kolory będą się zmieniać.
Ahri
- Podstawowa, z Dynastii, Północy
Akali
- Podstawowa, Piłkarska, Krwawego Księżyca, Szkarłatna, Pielęgniarka, Srebrnego Kła, Żądląca
Ashe
- Podstawowa, Ametystowa, z Freljord, z Sherwood, Królowa, Leśna
Corki
- Podstawowy, w Szybkiej Furze, w Sankach, Czerwony Baron, w UFO, Jeździec Urfa
Fiora
- Podstawowa, z Królewskiej Straży, Nocny Kruk
Galio
- Podstawowy, Komandos, Magiczny, Strażnik, Hextechowy
Graves
- Podstawowy, Uciekinier (na razie)
LeBlanc
- Podstawowa, Dostojna, Jemiołowa, Podstępna
Leona
- Podstawowa, Obrończyni, Żelazna Solari, Walkiria
Nautilus
- Podstawowy, z Otchłani, Podziemny
Orianna
- Podstawowa, Tańcząca z Ostrzami, Gotycka, Szmacianka Chaosu
Xerath
- Podstawowy, Mag Bitewny, Runiczny
Przedmioty
Eliksir Geniuszu, Eliksir Waleczności, Śluz Światła i Śluz Gniewu
Eliksiry i Śluzy skalują swoje statystyki, gdy postacie awansują na poziomy, gdy są aktywne.
Przed tym patchem Eliksiry i Śluzy tylko „sprawdzały” poziom postaci, zanim przyznały statystyki. Jeżeli postać zyskała poziom, gdy były aktywne, nie skalowały one swoich statystyk. Naprawiliśmy to.
Dominion
Mechanika odradzania
W Dominion działa mechanika równoważąca, która sprawia, że przegrywająca drużyna ma krótsze czasy odrodzenia, niż drużyna wygrywająca. Niestety ta mechanika zaczynała działać natychmiast, gdy jedna z drużyn objęła prowadzenie. Zwiększyliśmy zakres, aby bliskie mecze nie stały się zbyt zmienne, ale przegrywające drużyny miały szansę na powrót do walki.
Czasy odrodzenia
Aktualizacje rankingowe
Krąg Mistrzowski
Gdy wprowadziliśmy Krąg Mistrzowski, usunęliśmy stabilizację z Diamentu 1. Jednym z niezamierzonych efektów było to, że gracze, którzy trafili do Kręgu Mistrzowskiego dzięki serii zwycięstw, otrzymywali poważne kary PL, jeżeli spadli do Diamentu. Ten nowy limit utraty PL ma na celu złagodzenie doświadczeń, w czasie, gdy gracze próbują się dostać – i pozostać – do Kręgu Mistrzowskiego.
Spadek rankingowy
Spadek rankingowy ma zapewnić, że tylko najlepsi aktywni gracze utrzymają pozycję w sezonie. Podczas gdy ma to sens w najwyższych Kręgach, narzuca to dużo stresu na resztę rankingu. Z tego powodu usunęliśmy spadek w Srebrze i Złocie (Brąz już posiada immunitet – naprawiliśmy błąd, który sprawiał, że nie działało to przy serii promocyjnej).
Rankingowa gra w duecie
Po krótkiej przerwie od ostatniego patcha, ze względu na niewielki błąd, ponownie uruchamiamy ogranicznik, który uniemożliwia graczom rankingowym w duecie na wspólną grę z kimś, kto jest więcej niż pełen Krąg nad lub pod nimi.
Ograniczenia gier rankingowych
Niedawno pisaliśmy o kilku nowościach wprowadzanych do gry rankingowej, które mają zachęcić do pozytywnego zachowania. By poznać więcej szczegółów, zajrzyjcie do dyskusji!
Sugerowani gracze
Naprawione błędy
- Medalion Nomada pojawia się teraz prawidłowo w kategorii „Inne przedmioty wpływające na ruch”.
- W związku z poprzednimi zmianami, Reliktowa Tarcza i jej ulepszenia nie niszczą już pudełek Shaco.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Śluz Światła usuwał skrócenie czasu odnowienia, gdy przestawał działać.
- Naprawiono szereg błędów patchera.
- Naprawiono błąd z przewijaniem dotykowym w patcherze na Macu.
- Gracze nie tracą dostępu do narzędzi naprawiających patchera, gdy zamknął menu przyciskiem „x”.
Nadchodzące skórki
Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 4.17: