r.

O Reworku Soraki, Dariusa, Viktora oraz Fiory

Jak zawsze przygotowaliśmy dla Was zestawienie najciekawszych wypowiedzi twórców League of Legends z ostatnich dni. Tym razem zdradzamy Wam kilka wieści na temat zbliżających się zmian u wielu postaci

Soraka

 

Soraka rework

  • Główna zmiana będzie dotyczyła jej [Q]. Twórcy doskonale zadają sobie sprawę, że jest wielu fanów jej umiejętności. Wystarczy zbudować trochę AP, pancerza i odporności, aby stać się nieśmiertelną maszyną spamującą obrażeniami obszarowymi bez większego ryzyka. Bazowanie na [Q] sprawia, że Soraka przestaje bazować na leczeniu, co mija się z jej przeznaczeniem. Przeciwnicy stając na przeciwko takiej Soraki obecnie nie mogą zabić ani jej współtowarzysza (ponieważ wyleczy go) ani jej (z racji wspomnianego tanky buildu). Nowe [Q] będzie umiejętnością “on target” – ma to sprawić, że Soraka będzie trudniejsza w graniu; jej obsługa będzie mniej bezmyślna.  Nowe [Q] będzie regenerowała życie przez określony okres czasu na danym celu jak również zwiększało efektywność leczenia Soraki.  Ale nie ma nic za darmo. Prawdopodobnie [Q] straci możliwość obniżania odporności na magię – jak tłumaczą twórcy taka właściwość jest niemalże niemożliwa do zbalansowania ponieważ raz jest totalnie bezużyteczna a innym razem OP. 
  • Twórcy odkreślają, że rework Soraki jeszcze bardziej przesunie ją do miana “best healera”, jednak należy mieć świadomość, że musi się to wiązać z zabraniem innych drogocennych właściwości (przede wszystkim zadawaniu obrażeń). Poważnie rozważana jest możliwość osłabienia zdolności leczenia używanych przez Sorakę na samą siebie. 
  • Soraka dostanie nowy pasyw. Jego nazwą będzie “Astral Ambulance” lub po prostu w skrócie “Ambulance” i jego właściwości zostaną totalnie zmienione urozmaicając gameplay Soraki. 
  • Sama mechanika [R] pozostanie bez zmian, jednakże będzie ono mniej leczyło cele z wysokim poziomem HP a więcej współtowarzyszy zagrożonych rychłą śmiercią. 
  • Samo leczenie Soraki będzie teraz kosztowało ją % własnego HP! Będzie ona nijako oddawała swoje życie współtowarzyszom. 
  • Jej wyciszenie na umiejętności [E] zostanie lekko zmienione. Póki co brak więcej szczegółów na ten temat

Viktor

 

Viktor Rework

  • Riot oficjalnie potwierdzi, że Viktor został wpisany na listę najbliższych reworków
  • Największe zmiany dostanie przede wszystkim pasyw oraz [Q], które będą posiadać zupełne inne właściwości
  • [E] oraz [R] dostaną jedynie kosmetyczne zmiany a ich mechanika pozostanie niezmieniona

fiorarework

Fiora Rework

  • Mamy smutne, a może i dobre (dla tych co uważają ją za obecnie OP) wiadomości dla fanów Fiory. Jej rework oddala się w czasie. Pomysł, na którym bazowali pracownicy Riotu okazał się zbyt ciężki  do wdrożenia
  • Twórcy uważają, że obecnie siła Fiory szczególnie na solo Q jest bardzo duża o czym świadczy jej win ratio, jednak jak podkreślają w reworkach nie zawsze chodzi o to, aby zwiększać moc postaci, sednem zmian ma być zdrowy i ciekawy gameplay
  • Dla przypomnienia przytaczamy Wam pomysł Riotu na jej zmiany, który zaproponowali jakiś czas temu:
    • [W] blokowało by również umiejętności, jednak Fiora nie mogła by się podczas niego poruszać
    • [E] pasywnie bez zmian, aktywnie jednak działało by podobnie do [E] Quinn, czyli postać odskakiwała by od wybranego celu
    • Jej [R] miało sprawiać, że przez okres 9 sekund jej umiejętności nie będą posiadały jakichkolwiek cooldownów i kosztów, w tym czasie miała by ona również otrzymać 50 % bonusowej penetracji pancerza (podobnie do Yasuo). Dodatkowo jej umiejętności przez ten czas miały zyskać nowe właściwości
      • [Q] – większy zasięg o 200 jednostek
      • [W] – umiejętności ta posiadałaby dodatkowy krótki doskok, a Fiora podczas używania go mogłaby się poruszać
      • [E] – bonus do prędkości ataku i poruszania byłby większy, a dodatkowo Fiora odskakiwała by dalej od celu

Darius Rework

Darius

 

  • Niestety Darius przestał być priorytetem w kolejności reworków. Jednakże Riot zapowiedział, że dostanie on kilka małych zmian, które sprawią, że postać będzie łatwiej użytkować. Chodzi m.in o znacznik podobny co tego Cho’Gatha, który obrazuje, czy dana postać może być zabita z [R]