Riot Statikk poinformował o zmianach systemowych związanych z TFT.
Kiedy zmiany trafią na serwery?
- PBE: cykl 10.8, 2 kwietnia 2020 r. (wieczorem).
- Serwery live: w patchu 10.8 (planowany na środę, 15 kwietnia 2020 r.).
Zmiany obrażeń gracza i złota za pasmo zwycięstw
Przyczyny zmian
- Kompozycje late-game i end-game są zbyt łatwe do stworzenia i nie wiążą się z wystarczającą ilością ryzyka. Pasmo porażek okazuje się przez to zbyt opłacalne.
- Przebieg gry stał się zbyt przewidywalny – łatwo stwierdzić, kiedy pierwszy gracz zostanie wyeliminowany i kiedy odbędzie się walka finałowa.
Zmiany
Obrażenia gracza
- Bazowe obrażenia zależne od etapu: 0/3/4/5/10/15/20 ⇒ 0/1/1/2/5/10/15.
- Obrażenia zależne od liczby jednostek, które przeżyły walkę: 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10… ⇒ 2/4/6/8/10/11/12/13/14/15…
Zmiany te mają na celu wprowadzenie większych kar dla graczy, którzy celowo przegrywają początkowe walki. Nadal jest to strategia, która może być wykorzystywana, jednak musi się wiązać z większym ryzykiem.
Ilość złota za pasmo zwycięstw
- Stare wartości:
- 2 zwycięstwa: +1 szt. złota,
- 3 zwycięstwa: +2 szt. złota,
- 4+ zwycięstw: +3 szt. złota.
- Nowe wartości:
- 2-3 zwycięstwa: +1 szt. złota,
- 4 zwycięstwa: +2 szt. złota,
- 5+ zwycięstw: +3 szt. złota.
Gracze, którzy opierają strategię na pasmach zwycięstw/porażek, zyskują zbyt dużą przewagę w stosunku do pozostałych uczestników potyczek. Oczywiście, powinny one mieć znaczenie – jednak nie mogą gwarantować zwycięstwa w całej grze.