O zniknięciu mechaniki poinformował portal Dotesports.
Q – Tańczący Granat
Jhin ciska we wroga magicznym granatem, który może trafić w maksymalnie cztery cele i zyskuje obrażenia, gdy zabije cel.
Tańczący Granat zwiększa swoje obrażenia o pewien procent za każdego killa. Jeżeli jednak cel umrze zanim granat się od niego odbije, obrażenia dalej powinny się stackować. [Q] zwiększało swoje obrażenia niezależnie od tego, co zabijało cel w trakcie lotu granatu. Odbijał się on od celu, a następnie zadawał zwiększone obrażenia w oparciu o to, ile celi przedtem zginęło.
Trudno jednak określić, czy był to błąd. Riot nie sprecyzował, czy granat ma zwiększać obrażenia “za każdego przeciwnika, którego zabije umiejętność” czy “za każdego przeciwnika zabitego w trakcie lotu granatu”. O mechanice wiadomo było od czasu wydania Jhina w 2016 roku.
W tym przypadku omawiamy jedną szczególną mechanikę
[Q] odbija się od miniona 1, miniona 2, miniona 3, a następnie leci w kierunku bohatera. Podobnie jak na klipie niżej – z tą różnicą, że granat nie zabija minionów. Robi to Jhin za pomocą np. [W].
Jak to wygląda obecnie po zmianach?
Mechanikę (po zmianie) dokładnie zobaczycie na tym klipie z Twitcha.
[Q] zadało równo 267 obrażeń wszystkim stworom (bo nikogo nie zabiło), a następnie trafiło Cassiopeię z 175 obrażeniami (miała 53 armora). Oznacza to, że obrażenia się nie zwiększyły. Przed zmianą mechaniki Jhin zadałby zwiększone obrażenia w oparciu o te trzy własnoręcznie zabite stwory.
Usunięto, ale dlaczego?
Informacja nie pojawiła się w opisie patcha ani na żadnym z Twitterów rioterów. Nie było nawet zapowiedzi usunięcia tej mechaniki.
Riot nie skomentował tej zmiany. Mamy nadzieję, że uda nam się dowiedzieć, czy był to bugfix, czy może bugfix dopiero nadejdzie.