Zobacz też:
Szczeliny żywiołów
CEL: Każda gra na Summoner’s Rift powinna oferować graczom różnorodny zestaw wyjątkowych i godnych zapamiętania miejsc, które muszą bardzo dobrze poznać.
Żywioły powstają dzięki pierwotnej magii Smoków Żywiołów i wpływają na krajobraz podczas rozgrywki. Przemiana mapy następuje przed pojawieniem się trzeciego smoka. Po jego pojawieniu się żywioł smoka będzie władał pozostałą częścią meczu.
Piekielna Szczelina
Piekielny Smok tworzy nowe ścieżki w obozach ze wzmocnieniami i wypala w nich krzaki. Dragon pit również staje się płonącą domeną Piekielnego Smoka, a jego ściany zostają skruszone.
Oceaniczna Szczelina
Dzięki Oceanicznemu Smokowi zarośla się rozrastają, wokół Dragon Pitu powstają nowe ścieżki, a na mapie pojawia się woda w formie nowych zbiorników. Każdy kwadrant dżungli posiada też miodowy owoc.
Podniebna Szczelina
Podniebny Smoka tworzy prądy powietrzne, które przepływają przez dżunglę i smocze legowisko. Zwiększają one prędkość ruchu postaci znajdujących się w okolicy.
Górska Szczelina
Górski Smok tworzy falę sejsmiczną na całej mapie. Z ziemi wynurzają się skały, tym samym tworząc nowe zakątki.
Riot starał się zapewnić sprawiedliwość w nowym funkcjonowaniu mapy. Drużyny mają posiadać takie same szanse na wykorzystanie i opanowanie terenu. Zmiany mają być też dość oczywiste dla graczy – pojawiają się w podobnych miejscach i gracze powinni się ich w nich spodziewać.
Wzmocnienia żywiołów i dusze smoków
CEL: Wzmocnienia żywiołów powinny być bardziej zrównoważone pod względem satysfakcji i siły, jakie zapewniają.
Zabite Smoki Żywiołów nadal będą zapewniać ulepszenia drużynom. Niektóre z nich jednak ulegną zmianie. Oto nowe wzmocnienia:
- Moc Piekieł: zapewnia pewien procent obrażeń od ataku i mocy umiejętności.
- Wola Oceanu: co sekundę regeneruje pewien procent brakującego zdrowia.
- Łaska Niebios: zapewnia skrócenie czasu odnowienia ulta.
- Potęga Gór: zapewnia procentowe zwiększenie odporności pancerza i odporności na magię.
Po zabiciu czwartego smoka żywiołów drużyna otrzyma Duszę Smoka (Dusza Smoka pozostaje z zespołem do końca gry, nawet jeśli jego członkowie umrą). Wzmocnienie żywiołu nie będzie już kumulowane.
- Dusza Piekielnego Smoka: co trzy sekundy kolejny atak lub zaklęcie zadające obrażenia tworzy małą eksplozję obszarową, zadając obrażenia adaptacyjne, które skalują się z dodatkowymi obrażeniami od ataku, mocą umiejętności i dodatkowym zdrowiem.
- Dusza Oceanicznego Smoka: zadawanie wszelkich obrażeń aktywuje znaczne zwiększenie regeneracji zdrowia i zasobów na trzy sekundy; obrażenia zadawane stworom dają mniejszą regenerację.
- Dusza Podniebnego Smoka: trafianie wrogów umiejętnościami lub atakami skraca czas odnowienia umiejętności podstawowych.
- Dusza Górskiego Smoka: jeśli przez pięć sekund nie odnosisz obrażeń, zyskujesz tarczę, która utrzymuje się, dopóki nie zostanie zniszczona; wytrzymałość tarczy skaluje się z dodatkowymi obrażeniami od ataku, mocą umiejętności i dodatkowym zdrowiem.
Tylko jedna drużyna może posiadać Duszę Smoka. Może ona zostać przejęta – wtedy pojawi się Starszy Smok.
Starszy Smok
CEL: Wzmocnienie Starszego Smoka ma być bardziej satysfakcjonujące i nie faworyzować drużyny, która zabiła więcej smoków.
Zmieniono wzmocnienie Starszego Smoka. Ma ono dawać szanse drużynie bez wzmocnienia Duszy Smoka na powrót do gry.
Usunięto skalowanie Starszego Smoka z wzmocnieniami Smoków Żywiołów. W zamian za to Starszy Smok zapewnia egzekucję: jeżeli obrażenia od popalenia Starszego Smoka dosięgną wrogiego bohatera o niskim poziomie zdrowia, zostanie on pochłonięty przez dojmujące Ofiarowanie Starszemu – i natychmiast zginie. Egzekucja jest wykonywana z niewielkim opóźnieniem i jest możliwa do uniknięcia (dzięki umiejętnościom lub przedmiotom – np. Zhonya).
Nisze bocznych alei i krzaki
CEL: Aleje boczne powinny dawać większe możliwości ogrania przeciwnika, pozwalając graczom zmieniać losy walki dzięki sprytnemu wykorzystaniu środowiska.
Na bocie i na topie pojawią się nisze z trzema pasmami krzaków przy zewnętrznych krawędziach i niewielką przestrzenią w środku.
Celem niszy nie jest ciągłe ich użytkowanie – mają one jedynie zapewniać dodatkowe możliwości.
W pobliżu dragon i Baron pitu pojawią się także dwa nowe pasma krzaków.
Pozostałe zmiany w rozgrywce
Różnorodność ścieżek w dżungli
Pojawią się zmiany w zakresie zdobywanego XP i złota. Ścieżki i strategie w dżungli mają być bardziej zróżnicowane. Riot chce też usunąć przewagę niebieskiej strony (bliskość dwóch alei od Skalniaków).
Skalniaki będą mieć mniejszą wartość, natomiast Ponurnik – większą. Osiągnięcie trzeciego poziomu będzie możliwe dzięki dowolnej kombinacji obozu zewnętrznego (Skalniaki/Ponurnik), obozu z buffem i trzeciego obozu (dowolnego).
Minimapa zawierać też będzie ikonę czasu odrodzenia wszystkich ważnych obozów.
Wpływ górnej alei
Podstawowe XP stworów zostanie zwiększone. Riot zmniejszy liczbę dodatkowego generowanego XP, gdy sojusznicy się nim dzielą. Celem jest zmniejszenie rozwoju poziomów postaci na bocie.
Zmniejszony też zostanie XP w dżungli.
Herold będzie się pojawiał nieco wcześniej. Jeżeli zostanie zabity na wczesnym etapie gry, będzie mógł się odrodzić.
Przedmioty dla wspierających
Riot zmienia ofertę przedmiotów dla supportów.
Wspierający nie będą już musieli ulepszać przedmiotów startowych w sklepie. Po osiągnięciu przez nich kamieni milowych nastąpi to automatycznie z uwzględnieniem umiejętności biernej w postaci totemów:
- Poziom 1: statystyki początkowe i bierne generowanie złota.
- Poziom 2: ulepszenie statystyk, dodane trzy totemy.
- Poziom 3: główne ulepszenie statystyk, miejsce na cztery totemy, usunięcie biernego generowania złota.
W zamian początkowe przedmioty będą zapewniały nieco mniej statystyk.
Cztery początkowe opcje dla przedmiotów wspierających to:
- Wysokie obrażenia od ataku + niski poziom zdrowia + efekt bierny Złodziejki Czarów.
- Wysoka moc umiejętności + niski poziom zdrowia + efekt bierny Złodziejki Czarów.
- Niskie obrażenia od ataku + wysokie zdrowie + bierny efekt Bransolety Targonu.
- Niski poziom mocy umiejętności + wysoki poziom zdrowia + bierny efekt Bransolety Targonu.
Usunięto Monetę. Z Bransolety Targonu będą mogły korzystać postacie zasięgowe. Złodziejka Czarów już nie będzie przerywać ładowania przy zabijaniu stworów.
Riot dodaje także nową regułę: jeśli regularnie zabijacie stwory, zdobywana z nich liczba złota zostanie zmniejszona. Innymi słowy: jest to sposób na ukaranie supportów, którzy zaczynają grać jak ADC/APC.
Przedmioty z destrukcją
Riot zmienia przedmioty z destrukcją, aby wprowadzić zróżnicowanie w buildach i uatrakcyjnić Ostrze Nocy. W związku z tym dodaje czwartą opcję.
- Mroczne Ostrze pozostaje prawie bez zmian.
- Widmowe Ostrze również pozostanie prawie takie samo.
- Tarcza magii Ostrza Nocy będzie działać teraz tak, jak Całun Banshee (bardziej oczywisty efekt, unika krzywej uczenia się dla aktywnego przedmiotu, wyraźniejsze kontrowanie przeciwników).
- Krwawe Ostrze to nowy przedmiot z destrukcją, który pozwala na dywersję. Jego unikalna umiejętność bierna daje ogromne wzmocnienie prędkości ataku, gdy w pobliżu nie ma sojuszników.
Na PBE testowane jest też kilka innych przedmiotów.
Poszczególne przedmioty zapewniają mniej statystyk, ale dają jedno- i dwuelementową premię, zapobiegajacą kumulacji siły zbójców podczas pierwszych zakupów. Jako że premia zatrzymuje się po dwóch elementach, zabójcy po zdobyciu premii z dwóch przedmiotów powinni ogólnie odbijać w stronę przedmiotów z czystymi obrażeniami od ataku, takich jak Anioł Stróż czy Czarny Tasak.
Inne przedmioty
Włócznia Shojin zostanie usunięta.
Riot nadal rozważa pojedyncze poprawki innych przedmiotów. Te poznamy jednak dopiero w przedsezonie.
Zmiany run kluczowych
Riot zmienia niektóre runy:
- Zdobywca: efekt zamiany obrażeń nieuchronnych usunięty; wzmocnienie kumulującej się siły adaptacyjnej (zmniejszenie działania skierowane przeciw obrońcom).
- Kleptomancja: zmniejszenie siły schematu „farmienia złota ze swojego wroga”; większa częstotliwość wypadania eliksiru we wczesnym etapie gry.
- Reperkusje: zmniejszenie stałego pancerza i odporności na magię; wzmocnienie siły dawanej wytrzymalszym bohaterom.
Kiedy przedsezon?
Przedsezon trafi na serwery live w patchu 9.23. Trafi on na serwery live w środę, 20 listopada. Na PBE zmiany zobaczymy ok. 5 listopada.