Riot:
Mecze rozstawiające
W tym roku dostaniecie tymczasową rangę po swoim pierwszym meczu rozstawiającym. Wasza tymczasowa ranga pojawi się, gdy zaczniecie wspinaczkę i będzie aktualizowana po każdym meczu rozstawiającym. Ranga tymczasowa jest widoczna tylko dla was do czasu ukończenia meczów rozstawiających. W czasie rozstawiania nie tracicie PL, więc wasza ranga tymczasowa może iść tylko w górę. Zwycięstwa zapewniają więcej PL i nie rozgrywacie meczów o awans. Po przejściu przez 10 meczów rozstawiających otrzymacie rangę początkową. Nowe konta zostają umieszczone na dole drabinki, co daje im możliwość wspinaczki od zera.
Splity i nagrody
W tym sezonie będziemy mieli trzy splity. Za zwycięstwa w czasie splitu będziecie zdobywać Punkty Splitu, które pozwolą wam chwalić się swoją rangą w grze i poza nią. Punkty Splitu resetują się po każdym splicie. Między splitami nie ma przerwy, a rozgrywanie gier w wielu splitach daje wam więcej nagród. Każdy split będzie trwać ok. 3 miesięcy. Pierwszy kończy się w połowie kwietnia.
Pancerz rankingowy ewoluuje, żeby odzwierciedlić waszą obecną rangę i osiągnięcia uzyskane dzięki Punktom Splitu. Punkty Splitu ulepszają wasz pancerz, więc nawet jeśli macie już ponad 100 gier w Srebrze IV, wasze zwycięstwa wciąż błyszczą. Punkty Splitu nie wpływają na nagrody na koniec sezonu i wciąż możecie sprzedać swoją duszę za Zwycięską skórkę.
Rangi pozycyjne i podgląd rang pozycyjnych
Rangi pozycyjne są dostępne w Korei i Ameryce Północnej w pierwszym splicie rankingowym. Ranga pozycyjna zapewnia wam rangę i dobieranie przeciwników zależne od pozycji, na jakiej gracie. Mając osobne rangi dla każdej pozycji, nie będziecie karani, jeśli zagracie na wymuszonej pozycji lub przestaniecie na moment grać swoim ukochanym Dravenem, żeby spróbować, co zdziałacie z Riven na górze.
Dobre wyniki na jednej pozycji mogą pomóc wam zdobywać punkty również na innych. Po każdej grze PL przeskakują na inne pozycje, na których macie ukończone mecze rozstawiające, co odzwierciedla wasze ogólne rezultaty. Ciągi przegranych powodują przeskakiwanie ujemnych punktów, więc nawet gdy gracie na swojej drugorzędnej pozycji, walka o zwycięstwo wciąż jest istotna.
Po podglądzie w pierwszym splicie, ten sam system rankingowy zostanie wprowadzony w każdym regionie. Śledzimy zarówno rangi pozycyjne, jak i pojedyncze rangi na całym świecie, żeby dokonać zamiany na początku 2. splitu. Zobaczcie szczegóły od naszych deweloperów na temat rang pozycyjnych i ich podglądu.
Kręgi i dywizje
W tym sezonie wprowadzamy dwa nowe kręgi: Żelazo i Arcymistrz. Każdy krąg ma teraz cztery dywizje. Z większą liczbą kręgów i mniejszą liczbą dywizji, wasza ranga teraz bardziej precyzyjnie odzwierciedla wasze umiejętności i postępy. Pierwszym nowym kręgiem jest Żelazo, które znajduje się pod Brązem. Drugim nowym kręgiem jest Arcymistrz, który został umiejscowiony między Mistrzem a Pretendentem. GG Brąz 5.
Mistrz+
Chcemy, żeby osiągnięcie Mistrza i wyższych kręgów było superznaczącym osiągnięciem. Duża różnica w liczbie graczy w każdym regionie oznacza, że osiągnięcie to nie było porównywalne w skali światowej. Dostosowaliśmy Mistrza+, żeby doświadczenie było takie samo dla wszystkich graczy na szczycie we wszystkich regionach i żeby krąg odzwierciedlał poziom umiejętności. Zobaczycie większe lub mniejsze grupy graczy na poziomie Mistrz+ zależnie od regionu.
Zaktualizowane elementy graficzne teraz wyraźnie pokazują, kiedy awansujecie lub spadacie z kręgu Mistrza i powyżej. Gracze w regionach z rangami pozycyjnymi od Mistrza w górę będą mieli tylko jedną rangę.
Dobrej zabawy i powodzenia we wspinaczce.