Granat przylepny? Zwrot skinów? Co przyniosła nam aktualizacja Fortnite z numerem 3.6? Zapraszam do lektury!
Czepiak
Nową bronią w grze jest Czepiak – granat przylepny. Gdy rzucimy granatem i przyklei się do powierzchni lub gracza, ładunek wybucha po 2,5 sekundach (nie wybuchnie w powietrzu, a eksploduje przed czasem tylko wtedy gdy dana powierzchnia zostanie zniszczona). Broń możemy znaleźć luzem, w lamach lub w skrzynkach, a jej rzadkość jest niepospolita (zielona).
Bronie i przedmioty
- O około 40% zmniejszono częstotliwość występowania zdalnie odpalanych ładunków z skrzyniach skarbów.
- Poprawki miniguna:
- Celność zwiększono o 10%.
- Odrzut zmniejszono o 10%.
- Zwiększono obrażenia tej broni w wersji epickiej/legendarnej z 16/17 do 18/19.
- Znacząco poprawiono współczynnik trafień pocisków wypuszczanych na dużą odległość z kuszy i karabinu snajperskiego.
- Ulepszenia Fortu Kieszonkowego:
- Stos opon z Fortu Kieszonkowego nie zapewnia już odporności na obrażenia od upadku po tym, gdy gracze na nim skaczą.
- Podgląd Fortu Kieszonkowego wyświetlany wraz z trajektorią informuje obecnie graczy o tym, czy budowla powstanie w wersji na palach i z rampą.
- Trajektoria lotu Fortu Kieszonkowego od teraz będzie zmieniała kolor na czerwony, jeżeli granat zostanie wycelowany zbyt wysoko.
Naprawione błędy
- Poprawiono błąd kolizji, który umożliwiał powalonym graczom chowanie się w oponach Fortu Kieszonkowego.
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że przeładowywanie pistoletu maszynowego czasami kończyło się niepowodzeniem.
- Naprawiono błąd, powodujący, że Przytulne Ognisko leczyło graczy o sekundę dłużej, niż powinno.
- Naprawiono błąd, który powodował, że czerwone znaczniki trafień nie wyświetlały się, kiedy wyrzutnia rakiet zadawała obrażenia.
- Czerwona lampka na zdalnie odpalanych ładunkach nie będzie już widoczna przez drzwi.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przedmioty jednorazowe z łupolam i zrzutów zaopatrzenia mogły w ekwipunku gracza tworzyć stosy większe, niż stosy maksymalne.
Gameplay
- Niskie ogrodzenia nie będą już uniemożliwiały graczom budowania struktur.
- Celność pierwszego strzału będzie się od teraz resetowała, gdy gracz będzie kucać, wyprostuje się lub zmieni bronie.
- Gracze pojawiają się bliżej członków oddziału na wyspie startowej.
- Przeniesiono grupy punktów odradzania na wyspie startowej tak, by były bliżej siebie.
- Punkty zdrowia balonów zrzutów zaopatrzenia zostały dopasowane zgodnie z trybem:
- Solo: 500
- Gra w parach: 750
- Gra w oddziałach: 1250
- Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się dwa razy wyżej niż dotychczas i spadają dwa razy szybciej.
Naprawione błędy
- Budowniczy Pro
- Naprawiono błąd, który powodował, że atak główny mógł zostać przerwany po zwolnieniu przycisku celownika.
- Naprawiono błąd, który powodował, że sprint mógł zostać przerwany, jeżeli gracz przełączył się w tryb budowania i próbował szybko zbudować rampę.
- Naprawiono błąd, który powodował, że bronie graczy strzelały automatycznie po postawieniu struktury i przełączeniu się z powrotem na broń.
- Naprawiono liczne błędy zrzutów zaopatrzenia:
- Kolizja balonu nie będzie już działać po tym, jak skrzynia została otwarta.
- Zrzuty zaopatrzenia nie będą się już blokować na strukturach, drzewach czy w powietrzu.
- Naprawiono błąd, powodujący, że opony z Fortu Kieszonkowego unosiły się w powietrzu, jeżeli Fort został postawiony na zrzucie zaopatrzenia.
- Gracze nie będą już odnosić obrażeń od upadku po wylądowaniu na oponach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że drzwi odskakiwały po tym, gdy gracze wielokrotnie klikali przycisk interakcji.
- Naprawiono błąd, który powodował, że podczas próby wyedytowania jednego fragmentu budowli, tryb edycji włączał się dla innego.
Interfejs
- Dodano opcję samodzielnego zwrotu przedmiotów kosmetycznych.
- Istnieje możliwość zwrotu zakupionych przedmiotów w zamian za V-dolce.
Poprawki błędów
- Przycisk ShadowPlay Highlights jest znowu widoczny na ekranie zwycięstwa.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk ShadowPlay Highlights nie działał w zakładce lobby po uprzednim przełączeniu się na inną zakładkę.
- Naprawiono błąd, powodujący, że ikona „Usuń znacznik” znikała z mapy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ikony członków oddziału pojawiały się na mapie jako ikony busa bojowego.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre interakcje uniemożliwiały zamknięcie koła komunikacji oddziału.
Dźwięk
- Poprawiono dźwięki podczas pojawiania się wielu wielu zrzutów zaopatrzenia naraz; będą one wskazywać na to, ile zrzutów się pojawiło i gdzie.
Naprawione błędy
- Poprawiono dźwięk otwierania skrzyni zrzutu zaopatrzenia, który nie był słyszalny z większej odległości.
- Naprawiono błąd, powodujący, że dźwięki skrzyń w niektórych przypadkach nie odtwarzały się.
- Dźwięki metalowych drzwi będą od teraz odtwarzały się podczas zamykania drzwi.
Grafika i animacja
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, który powodował, że fragmenty ubioru Kruka rozciągały się na ekranie szafki.
- Naprawiono błąd, który powodował, że fizyka gryzienia kilofu Gryzik nie działała poprawnie.
Wydajność
- Naprawiono część błędów powodujących zacinanie się gry po likwidacji gracza (więcej poprawek pojawi się w aktualizacji 4.0).
- Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry podczas generowania roślinności.
- Naprawiono błędy, które powodowały zacinanie się gry: wykorzystano do tego prekompilowane shadery, dzięki czemu nie muszą się one już kompilować w trakcie gry.
Wersja mobilna
- Dodano opcję umożliwiającą włączenie przycisku ataku (w prawej części ekranu); można to zrobić przy pomocy ustawienia „Dotknij, by strzelać”.
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd interakcji, który powodował, że reanimacja graczy i otwieranie skrzyń kończyły się niepowodzeniem.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zbierane zasoby wyświetlały się w złym miejscu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że postaci czasami poruszały się, gdy mapa była otwarta.
- Usunięto błąd uniemożliwiający edytowanie budowli wzniesionych przez członków oddziału.