League of Legends r.

Levelowanie konta bez końca i koniec z PZ-ami

Riot ogłosił rewolucyjną zmianę: koniec z granicą 30 levela! Będziemy mogli zdobywać więcej poziomów. Dodatkowo twórcy gry postanowili połączyć niebieską esencję z PZ-ami.

Tl;dr

Levelowanie bez końca

Nie, to nie clickbait. Riot planuje usunąć granicę 30 poziomu, a zamiast tego wprowadzić specjalny system nagród, który leveluje wraz z graczem. Zamiast otrzymywać PZ po każdej grze dostaniesz odblokowaną skrzynkę zwaną kapsułą za każdym razem, gdy awansujesz. Kapsuły zawierają odłamki bohaterów i Niebieską Esencję, a po osiągnięciu specjalnie oznaczonych poziomów można zdobyć specjalne nagrody, takie jak klejnoty i niezwykle rzadkie emotki.

Koniec z PZ-ami

Punkty zasług zostaną połączone z niebieską esencją (NE – teraz to esencja stanowić będzie główną walutę w grze). Za NE również będziemy mogli kupować bohaterów, podobnie jak teraz z PZ (ceny zostaną zachowane).

Dla przypomnienia: runy oczywiście będą darmowe.

Zmiany łupów

Zmiany te mają na celu ulepszenie wrażeń związanych ze zdobywaniem łupów, a także dopasowanie ich do nowego systemu levelowania.

Ogólnie rzecz biorąc, nowy system pozwoli na zdobywanie większej ilości odłamków, dlatego zmniejszy się wartość esencji uzyskiwanej z rozmieniania ich. Nie będzie też możliwości zmiany odłamków na trwałych bohaterów, jednak co jakiś czas pojawi się możliwość zakupu tajemniczych bohaterów za NE.

I nieco bardziej szczegółowo

Tekst pochodzi z oficjalnej strony League of Legends.
Źródło: klik!

W zeszłym roku zaczęliśmy przyglądać się poważnym, długotrwałym problemom związanym z kilkoma najstarszymi i najbardziej fundamentalnymi systemami w League — tj. z PZ, nagrodami i awansowaniem. Kilka spraw szybko stało się jasnych:

  • Wydawanie PZ na runy nie daje satysfakcji i odbywa się kosztem odblokowywania bohaterów.
    Mozolna praca wymagana do odblokowania bohaterów trwa za długo, szczególnie w przypadku nowszych graczy.
  • Bardzo wielu graczy zgromadziło ogromne zapasy PZ i nie ma ich na co wydawać.
    System awansowania nie zniósł za dobrze próby czasu i nie ma nic do zaoferowania wieloletnim graczom.

Pomówmy zatem o tym, co zamierzamy zrobić dla rozwiązania tych problemów.

Z nadejściem przedsezonu runy staną się darmowe i zaczniemy przyznawać wam nagrody w oparciu o to, jak dużo zainwestowaliście w system. Jeśli chcecie poznać szczegóły tych nagród, koniecznie obejrzyjcie ten film Riot Pls.

Ponadto wprowadzamy awansowanie bez ograniczeń. Pamiętacie ograniczenie do 30 poziomu? Już go nie ma. Zastąpiliśmy go przerobionym systemem nagród, który awansuje wraz z wami. Zamiast po każdej grze otrzymywać PZ, będziecie dostawać odblokowaną skrzynię — zwaną kapsułą — za każdym razem, gdy awansujecie. Kapsuły zawierają odłamki bohaterów i niebieską esencję, a po osiągnięciu specjalnie oznaczonych poziomów zdobędziecie nagrody specjalne, takie jak klejnoty i niezwykle rzadkie emotki.

I wreszcie: połączymy PZ z niebieską esencją. Będziecie mogli wydawać nową walutę (wciąż nazywaną po prostu „niebieską esencją” albo „NE”) na wszystkie rzeczy, które poprzednio kupowaliście za PZ albo za niebieską esencję. Wszystko w sklepie będzie kosztowało tyle samo co wcześniej — na przykład nowsi bohaterowie, tacy jak Kayn, będą po 6300 NE.

— Dlaczego zatem dajecie nagrody za awansowanie? – pytacie

Jest kilka powodów, dla których odrzucamy ograniczenie poziomów i wiążemy nagrody z systemem awansowania:

Po pierwsze chcemy dać graczom jakiś cel, poza samymi bohaterami, na który będą mogli pracować. Jeśli za osiąganie wysokich poziomów będziecie dostawać coś fajnego, na przykład unikalną emotkę, poczujecie się bardziej docenieni za czas poświęcony grze.

Chcemy także skoncentrować wrażenia związane z nagrodami wokół losowej zawartości, która sprawia wrażenie bardziej znaczącej i fajniejszej, gdy ją dostajecie. Szczególnie w przypadku odłamków bohaterów będziecie mieli poczucie, że los się do was uśmiechnął, gdy dostaniecie odłamek dokładnie tego bohatera, na którego oszczędzacie. Co więcej odłamek zapewni wam 20% zniżkę. A ponieważ możecie rozmieniać odłamki bohaterów na NE, a potem kupować za tę walutę cokolwiek chcecie, wciąż macie swobodę w wydawaniu swoich zdobyczy zgodnie z własną wolą.

Dodatkowo nowy system pozwoli nam dostosowywać nagrody do graczy różnego typu. Na przykład często słyszymy, że nowsi gracze potrzebują więcej pomocy w odblokowywaniu bohaterów. Zatem jeśli jesteście noobami, możemy precyzyjnie dostosować kapsuły na pierwszych poziomach, aby dawać wam więcej bohaterów, którzy służą za silniejszych bohaterów „startowych”. Podobnie, jeśli jesteście graczami wysokiego poziomu, możemy tak dostosować nagrody, abyście otrzymywali wyjątkowe, szpanerskie rzeczy.

— Ale po co łączyć PZ z niebieską esencją?

Łącząc PZ i niebieską esencję w jedną walutę, zespajamy kilka odrębnych systemów (awansowanie, nagrody i łupy). Wcześniej, gdy dostaliście odłamek bohatera, którego nie chcieliście i rozmieniliście go, niewiele mogliście zrobić z niebieską esencją. Teraz możecie po prostu wykorzystać ją w sklepie, by kupić tego bohatera, którego chcecie. Połączenie PZ z NE bezpośrednio wiąże sklep z systemem łupów, dając wam większą swobodę w wykorzystywaniu swoich nagród.

— Czy są jeszcze jakieś inne szalone zmiany, które wprowadzicie podczas przedsezonu?

No tak, kilka. Przede wszystkim zamierzamy wprowadzić zmiany w łupach, aby interakcje z nimi zapewniały świetne wrażenia, a łupy były prawidłowo wyważone z nowym systemem awansowania.

Wyważenie łupu

Ponieważ dzięki nowemu systemowi awansowania (a także innym, niedawnym zmianom dotyczącym honoru i wydarzeń) będziecie dostawać o wiele więcej odłamków, zmniejszamy wartość nabywczą esencji otrzymywanej z rozmieniania odłamków wszelkiego typu — odłamków bohaterów, skórek i skórek totemów.

Na przykład w obecnym systemie po rozmienieniu odłamka bohatera dostaniecie około jednej trzeciej NE potrzebnej do kupienia bohatera na poziomie tego odłamka. W nowym systemie będzie to 20% wymaganej ilości. Ponadto, przy tak dużej liczbie odłamków bohaterów w systemie, musimy usunąć możliwość zamiany odłamków na trwałych bohaterów — ale będziemy czasem sprzedawać tajemniczych bohaterów za niebieską esencję. Z tego powodu, jeszcze zanim nadejdzie przedsezon, powinniście rozmienić wszelkie odłamki, których nie chcecie ulepszyć, aby uzyskać z nich jak najwięcej esencji. Dodamy stosowne przypomnienia w kliencie, gdy zbliży się przedsezon, abyście o tym nie zapomnieli.

Dla wyrównania zmian w kursie wymiany zamierzamy zmienić sposób działania skrzyń z łupami. Będziecie mieć szansę na otrzymanie dwóch łupów w każdej skrzyni. Przygotujcie się na skrzynie wewnątrz skrzyń. Ponadto dodamy „ochronę przed pechem”, dzięki której nie będzie wam groziła sytuacja, w której przez długi czas w skrzyniach nie pojawiają się odłamki skórek ani klejnoty.

Wyważenie tempa zdobywania bohaterów

Powinniśmy podkreślić, że za sprawą ogromnej liczby odłamków, które będziecie dostawać dzięki systemom awansowania, honoru i maestrii zdecydowana większość z was będzie zdobywać pożądanych bohaterów w podobnym tempie, co w starym systemie opartym na PZ — a w niektórych przypadkach nawet szybciej. Oczywiście będzie się to też działo szybciej z tego powodu, że nie będziecie musieli niczego wydawać na runy.

Jedynymi ludźmi, którzy będą mieli wrażenie, że w nowym systemie zdobywają walutę nieco wolniej, będą gracze na wyższych poziomach, którzy rozgrywają codziennie wiele gier. Stanie się tak przede wszystkim dlatego, że zamierzamy zmienić „pierwszą wygraną dnia” w bardziej znaczącą misję codzienną. Misja zapewni wam znacznie więcej PD niż wcześniej, a kolejne gry będą przynosiły odrobinę mniej.
Tak, czy inaczej, ci z was, którzy dużo grają, wciąż będą zdobywać więcej NE niż wszyscy inni i chcemy, żebyście zawsze mogli wydać je na coś fajnego. Zatem zaczynając od tego przedsezonu, gdy tylko zakończymy połączenie PZ z NE i uzyskacie wielką siłę nabywczą, wprowadzimy nasz specjalny, ograniczony czasowo sklep niebieskiej esencji. Będziecie mogli wydać nadwyżkę NE na takie rzeczy jak barwy, skórki totemów, a nawet rzadkie skórki. Ogólnie mówiąc, podobnego rodzaju zawartość kosmetyczna niemal zawsze będzie dostępna tylko za RP (albo jako szczęśliwy łup), ponieważ obecnie jest to nasz sposób finansowania gry. Jednak od czasu do czasu będziemy przywracać podobne oferty dla tych, którzy szybko awansują i mają do dyspozycji za dużo NE.

I jeszcze kilka spraw wartych uwagi

Ponieważ sklep utrzymuje zakresy cenowe starego systemu opartego na PZ (6300 NE za bohatera takiego jak Xayah), musimy „wyskalować w górę” ilość niebieskiej esencji, którą będziecie dostawać za rozmienianie odłamków. W tej chwili dostaniecie tylko kilkaset NE za rozmienianie większości odłamków bohaterów, ale ta liczba znacznie wzrośnie po tym, jak połączymy NE z PZ. Będziecie mieć wrażenie, że dostajecie o wiele więcej za odłamki, ale tak naprawdę jest to tylko wyważenie, które pozwoli NE zachować swoją siłę nabywczą.

A co z niebieską esencją, którą macie obecnie w swoim ekwipunku? Gdy nadejdzie przedsezon, wyskalujemy ją proporcjonalnie w górę (pomnażając około 6,5 raza), aby obliczyć wasz nowy bilans NE. Zatem jeśli macie już 975 NE w łupach, z nadejściem przedsezonu przekonwertujemy ją na 6300 NE.

Ostatnia uwaga: ponieważ PZ zmienią się w niebieską esencję — która jest teraz powiązana z awansowaniem — od tej chwili przestajemy sprzedawać dopalacze PZ. Jeśli już macie aktywne dopalacze PZ, z nadejściem przedsezonu po prostu zmienią się one w dopalacze PD. Ponadto cena dopalaczy PD zostanie ponownie ustalona w taki sposób, aby kosztowały tyle, ile dziś kosztują dopalacze PZ (ponieważ teraz będziecie szybciej zdobywać nagrody).