Dlaczego ADC Kennen jest silny?
Kennen ma idealnie zaprojektowany kit, aby być dobrym, carrującym ADC, zwłaszcza kiedy zostanie on sparowany z podobnymi postaciami, takimi jak Thresh czy Lee Sin. Ma całkiem niezły zasięg, który wynosi 550 i jest to wynik bardzo dobry w porównaniu do innych ADC. Dodatkowo boost do MS wynikający z E, pozwala na szybką ucieczkę/szybkie dojście do przeciwnika. Dzięki masie utility z jego pasywki i synergii z jego W.
Jeżeli nie znacie dokładnie, co robi Pasywka i W Kennena, poznajcie je:
Znak Burzy (P)
Wrogowie trafieni umiejętnościami Kennena zostają dodatkowo naznaczeni Znakiem Burzy na 6 sekund, który kumuluje się do 3 razy. Gdy na cel zostaną nałożone 3 Znaki Burzy, to zostaje on
na 1,25 sekundy, a Kennen odzyskuje 25 energii.
Porażenie Elektryczne (W)
Bierne: Co 5. atak podstawowy Kennena przy trafieniu zadaje dodatkowe obrażenia magiczne równe % jego obrażeń ataku i nakłada
.
- Obrażenia magiczne: (40 / 50 / 60 / 70 / 80% obrażeń ataku)
Aktywne: Kennen poraża prądem wszystkie pobliskie wrogie jednostki, na które nałożono
lub te trafione i zadaje im obrażenia magiczne.
Dlaczego te dwie umiejętności mają taką dobrą synergię?
Tylko same, pasywka i W, pozwalają na świetne wymiany (oczywiście na naszą korzyść) i tworzą idealne narzędzie do inicjacji walk w TF-ach. Z Runaan Hurricane i BotRK-kiem, które w tym momencie są bardzo silne, Kennen potrafi robić cuda w walkach drużynowych i z dobrą ekipą może być istną maszyną do snowballu.
Runaan Hurricane pozwala na szybsze stackowanie pasywki W – tak, dwa dodatkowe pociski także liczą się do pasywki W *sic!*.
BotRK jeszcze bardziej zwiększa obrażenia dodając AS i 8% aktualnego zdrowia celu przy trafieniu z AA.
Oba te itemy pozwalają Kennenowi lśnić – może zadawać stałe obrażenia w TF-ach i zapewniać sporo utility swojej drużynie.
Trzeci item – Frozen Mallet
Tak, FM jest bardzo dobrym itemem dla naszego małego zabijaki – 700 zdrowia, 30 AD i pasywka, która zapewnia 30% spowolnienia na 1.5 sekundy z każdym AA. Co to oznacza? Kennen będzie spowalniać stale przeciwników (nawet trzech!) dzięki Runaanowi i zwiększa możliwość przeżycia w sytuacji, gdy coś poszłoby nie tak.
Z tymi itemami Kennen jest świetny w TF-ach, a z jego podstawowymi przedmiotami i z wysoką mobilnością może także służyć w drużynie jako efektywny split-pusher, co jest nieocenione w wielu sytuacjach. Nie dość, że może bez problemu zabijać masę minionków w niedługim czasie, to dodatkowo jest w stanie tworzyć dywersję poprzez np. pushowanie na topie, podczas kiedy nasz team chce robić smoka – wtedy przeciwnicy muszą wybrać: wysłać co najmniej dwie postacie, aby odciągnąć/zabić Kennena, ale przez to mieć mniejsze szanse na odbicie smoka albo przejąć smoka i stracić wieżę.
Słabości
Każda postać ma swoje słabości i ADC Kennen, pomimo swojej niepodważalnej siły, ma kilka wad:
- Core itemy kosztują 9000 złota.
Oj tak, dużo złota trzeba wpakować w Kennena, aby był bestią w TF-ach, co oznacza, iż musi siedzieć odrobinę dłużej na linii niż niektórzy ADC i dodatkowo jego early potrafi boleć. Szczególnie można to odczuć, jeżeli Kennen spotka na swojej drodze pary takie, jak Xayah i Rakan czy Cait i Karma.
Jeszcze inną opcją, aby nie pozwolić Kennenowi być bogiem w walkach drużynowych, jest ostra pomoc junglera przeciwnika, częste ganki i counterjungle – dzięki temu Kennen będzie musiał farmić się bezpiecznie z daleka, a przez to pewnie zacznie tracić ważne minionki. W late najważniejszego dla Serca Nawałnicy jest pozycjonowanie, bez tego nie będzie w stanie pokazać swojego pełnego potencjału. I dlatego właśnie ma tak dobrą synergię z postaciami takimi, jak Zac, Braum czy Maokai.
Kolejną słabością jest fakt, iż Kennen nie posiada w swoim kicie żadnego dasha, który pozwoliłby mu przeskoczyć przez ściany, a to w połączeniu z brakiem Flasha czy Heala, może być bardzo łatwo wykorzystane przez przeciwników. Jeżeli gracz Kennena będzie mieć na uwadze, że nie ma summonerek i w przypadku walki w dżungli byłby w bardzo złej sytuacji.
Więc kiedy brać ADC Kennena?
To proste:
- Bierzemy go w sytuacji, kiedy mamy w zespole solidną inicjację i postacie, które mogą nam pomóc przetrwać early/mid, i ochronić nas w TF-ach, czyli np. Orianna i Thresh.
A co Wy sądzicie o tym? Pierdoła, a nie pick – a może całkiem dobry, aczkolwiek sytuacyjny wybór? Piszcie!