W mid-sezonie Death's Dance został trochę zmieniony, od czasu buffa widzimy ten item w szczególności u postaci takich jak Riven i Illaoi. Draven również zalicza go do swojego core buildu. Co czyni ten przedmiot lepszym od pozostałych?
Buffy Death’s Dance
W patchu 7.9 wiele AD itemów dostało zmiany, które miały być rekompensatą dla tanków. Zaliczają się do nich Infinity Edge , Bloodthirster i wiele innych, wliczając Death’s Dance. Co dokładnie się zmieniło?
Pierwszą zmianą było zwiększenie obrażeń o 5, tzn. z 75 do 80. To jest mocny buff dający lepszy stosunek ceny do jakości (więcej obrażeń za tę samą cenę). Rushowanie go jako pierwszy item jest mega mocne, ponieważ daje więcej AD nić Essence Reaver , Youmuu’s Ghostblade czy Ravenous Hydra . Death’s Dance jest przedmiotem, który bez namysłu należy rushować. Dobra, ale co jeszcze zmienili?
Zmiana wartości umiejętności pasywnej – krwawienia. Pasywka sprawia, że część z otrzymywanych obrażeń jest zamieniana na obrażenia w czasie zadające 1/3 absorbowanych obrażeń co sekundę. Wcześniej ta wartość była na poziomie 15% otrzymanych obrażeń, teraz wzrosła do 30%! Jest to świetny buff, ponieważ ten przedmiot już leczył 15% otrzymanych obrażeń, był to dobry item z lifestealem i obrażeniami w czasie, mógł pozwolić na wyleczenie wszystkich obrażeń krwawienia zanim by Cię one zabiły. Teraz na wyleczenie masz jeszcze większą szansę!
Teraz widać, dlaczego ten item jest naprawdę dobry dla wielu postaci melee. Dlaczego nadaje się też dla ADC? Fakt, że otrzymujemy CDR, dużą wartość AD i bardzo przydatną pasywkę sprawia, że jest to świetny przedmiot dla niektórych prowadzących. Pojawia się kolejne pytanie, czemu akurat Draven?
Nowy build Dravena
Build naszego kata bardzo mocno się zmienił od śródsezonowych aktualizacji. Wcześniej pierwszym w kolejności przedmiotem był Youmuu’s Ghostblade , ponadto Mercurial Scimitar , co dawało dużo obrażeń i pozwalało pozostać wolnym od CC. Jak wspominałem, build się mocno zmienił i na pierwszym miejscu stanął Death’s Dance , dając tyle korzyści, że stał się perfekcyjnym itemem dla kite’ującego lub kite’owanego Dravena. Pozwalał mu on na przetrwanie walki z wrogim asasynem, magiem czy ADC, zadając im tony obrażeń.
Przedmiot budowany jako następny powinien wzmocnić działanie pierwszego. Statikk Shiv jest drugi w kolejce z wielu powodów. W patchu 7.9 zwiększono obrażenia pasywne (z 50 – 120 na 60 – 160). Oznacza to, że dostaniesz wyższe magiczne obrażenia krytyczne od 13. poziomu wzwyż. Jako Draven już zadajesz ogromne obrażenia z Q, w połączeniu z Death’s Dance pozwala to na wyższą wartość kryta niż przy zwykłych autoatakach, co dodatkowo sprawia, że więcej uleczysz się, atakując z aktywnym Q niż normalnie.
Kolejne 2 przedmioty to Infinity Edge i Rapid Firecannon . Infinity nie trzeba zbyt tłumaczyć, zwiększa obrażenia krytyczne o 50%, szansę na nie o 20% i zapewnia dodatkowe AD. Rapid Firecannon jest bardziej wart zakupu, niż się wydaje. Również przeszedł zmiany: skalowanie obrażeń Naładowaniazmniejszono wprawdzie z 50 – 160 na 50 – 120, ale wszystkie ładowane ataki (wliczając inne przedmioty, jak Statikk czy masterkę Warlord’s Bloodlust ) ładują się 25% szybciej. To oznacza więcej piorunów ze Statikka, zasięgu od Rapid Firecannona lub, jeśli się zdecydujesz na Bloodlusta, więcej lifesteala.
Rapid FireCannon wiele wprowadza do tego buildu, pozwala Dravenowi na rzucanie swoich toporów z bezpiecznej odległości i przyspiesza inne naładowane ataki. To oznacza, że jeśli otrzyma szybki snowball, będzie w stanie szybko miażdżyć naładowanymi atakami.
Jak to skontrować?
Wiedza, jak skontrować ten build, jest bardzo ważna, ponieważ jeśli zostanie podebrany przez przeciwników, raczej nie chcesz zostać przez nich łatwo pokonanym. Zazwyczaj bardzo efektywne są skillshotowe postacie, wynika to z faktu mechaniki Dravena. Krótko mówiąc, musi on łapać swoje topory – kiedy je rzuca, pojawia się obszar, na którym musi stanąć aby je złapać. Wtedy należy używać skillshotów. Chodzi o postacie jak Caitlyn , Ezreal , Tresh , Blitz , Zyra czy Karma . Również kompozycje z dużą ilością CC są dobre, ponieważ Draven nie ma poza Flashem żadnej skutecznej ucieczki przed przygważdżającymi postaciami, mowa tu np. o Poppy czy Maokaiu .
Jeśli nie czujesz się komfortowo z tymi chapionami powyżej, istnieją przedmioty, które mogą Ci pomóc. Executioner’s Calling jest bardzo dobry, jeśli Draven jest do przodu i prawie złożył Death’s Dance. To pozwala zatrzymać jego sustain znacznie wcześniej. Phantom Dancer jest też dobry w duealach. Jako tank skuteczne okażą się Randuin’s Omen i Thornmail , ponieważ większość obrażeń Dravena pochodzi z autoataków. Nie radzi sobie on tak dobrze z tankami, jak Vayne czy Kog’Maw , więc defensywny build frontline’u powinien go zatrzymać.
Jak widzicie, wystarczy nowy build i Draven może wrócić do łask, siejąc postrach na dolnej alei. Uważacie, że ma na to szansę, czy za łatwo go skontrować?
Wiesz, co tu będzie napisane. Jeśli nie chcesz używać ciasteczek, wyłącz je w przeglądarce, ponieważ podobnie jak każda inna strona w Internecie używamy plików cookie. Pomagają w celach statystycznych i w sprawnym funkcjonowaniu strony. ZgodaPolityka cookies