Pokemon GO r.

Pokemon GO – Walka

Pokemon GO - Walka. Dla wielu graczy Pokemon GO system walki jest jedną wielką zagadką. Wyjaśnijmy o co chodzi i jak skutecznie pojedynkować się z innymi Pokemonami

Jeśli jesteś fanem Pokemonów zajrzyj największą witrynę dotyczącą gry – Pokemon GO Polska!

pokemongopolska

Pokemon GO – Walka

Wstęp

  • Pokemony posiadają bazowe statystyki takie jak Atak/Defensywa/Stamina i wraz z poziomem przyrastają one od bazowej wartości. Chcesz wiedzieć ile Ataku/Defensywy/Staminy ma konkretny Pokemon? – Kliknij tutaj!
  • Dodatkowo każdy pokemon posiada dodatkowe statystyki, które są unikalne dla każdego z nich. Oznacza to, że dwa Pidgeye mogą się różnić od siebie siłą mimo tego samego poziomu i CP. Aby więcej dowiedzieć się o ukrytych statystykach – Kliknij tutaj!
  • Każdy z Pokemonów charakteryzuje się własnym żywiołem oraz typem ataków. Żywioły ataków mają ogromne znaczenie przykładowo elektryczny atak będzie słabo działał kamiennym Pokemonom, natomiast będzie bardzo efektywny Pokemonom wodnym. Na tej podstawie powinieneś wybierać Pokemony do ataku
  • Za każdym razem gdy łapiesz, ewoluujesz Pokemona zostają mu z określonej dla niego puli przypisane umiejętności. Dzieją się one na ataki podstawowe oraz ataki specjalne.

Legenda

energia

  • Walkę zaczynasz z pustym paskiem energii. Atakując podstawowymi atakami zdobywasz energię. Gdy zapełnimy konkretną jednostkę energii, będziemy mogli wykonać specjalny atak. Po wykorzystaniu ataku specjalnego nasza energia spadnie. Pamiętaj, że zwykłe ataki zadajemy szybciej. Wykonanie ataków specjalnych trwa o wiele dłużej

tap

  • Za pomocą zwykłego “tapnięcia” wykonujesz podstawowy atak

press

  • Przytrzymując palce na ekranie wykonujemy specjalny atak

swipe

  • Przesuwając palec w bok po ekranie (lewo lub prawo) wykonujesz unik

Specyfika ataków

  • Każda umiejętność posiada kilka atrybutów: siłę, typ, czas trwania oraz tak zwane okno obrażeń.
  • Siła – po prostu moc naszego ataku
  • Typ – rodzaj obrażeń jaki zadaje atak
  • Czas trwania – każda umiejętność posiada określony czas trwania wyrażany w milisekundach (ms). Jest to czas całej animacji od początku do końca
  • Okno obrażeń – w przeciwieństwie do “czasu trwania” okno obrażeń nie dotyczy całej animacji, a konkretnego momentu, w którym obrażenia zostaną zadane. W przypadku podstawowych ataków okienko znajduje się na końcu animacji. W przypadku ataków specjalnych bywa to różnie, choć zawsze jest ono bliżej końca
  • Unik – trwa 500 ms przez ten czas jesteśmy nietykalni
  • Najważniejszy jest współczynnik siły ataku do jego czasu trwania, ponieważ zależy nam, żeby zadać jak najwięcej obrażeń w jak najkrótszym czasie – prawda? Pod tym adresem znajdziesz ataki ułożone według DPS – czyli obrażeń na sekundkę. Ta statystyka jest najbardziej wymierna w ocenieniu potencjału danych ruchów

Schemat specjalnego ataku – analiza

Poniżej prezentuję schemat przykładowego specjalnego ataku

  • Na wstępnie dla opornych – 1000 ms = 1 sekundach
  • 0 ms – otrzymujemy komunikat o specjalnym ataku Rapidasha. Atakiem jest Heat Wave. Posiada czas trwania 3800 ms matomiast oknow obrażeń wynoszące 400 ms
  • 600 ms – Rapidasz zaczyna wykonywać animację ataku
  • 2200 ms – zostajemy ostrzeżeni błyskiem
  • 2600 do 3800 ms – w tym momencie na 100 % otrzymamy obrażenia w przypadku specjalnego obrażeń za pomocą tak zwanego okna obrażeń w animacji w przypadku ataku Heat Wave. Dlaczego? –  Ponieważ okienko obrażeń wynosi 400 ms. Więc zostanie oni zadane najszybciej po tym okresie od błysku, jednakże przed końcem animacji (w tym przypadku 3800 ms). W tym okresie musimy być przygotowani na unik! Pamiętajmy, ze trwa on 500 ms i przez tylko ten okres jesteśmy nietykalni! Niektóre ataki specjalne posiadają więcej jak 500 ms okno obrażeń! Więc nie da się ich uniknąć! 

schemaataku

Podstawowe ataki

Istnieje kilka różnic w przypadku podstawowych ataków

  • Czas trwania ataków nadal jest różny
  • Okno obrażeń jest jednak zawsze to samo i wynosi 200 ms i zawsze przypada na koniec animacji
  • Pamiętajcie, że te ataki są szybkie idą jeden za drugim, więc wszystko się zapętla i w rezultacie będzie czasem mimo uników dostawać częściowe obrażenia, ponieważ w 100 % nie pokryje się Wasz unik z oknem obrażeń

Inne

  • Stab – jeśli posiadamy przykładowo wodnego Pokemona i zadamy nim wodny atak wystąpi tak zwany Stab, w efekcie zadamy +25 % obrażeń
  • Obrażenia krytyczne – z pewnością sprawią, że zadasz więcej obrażeń, jednakże na obecną chwilę nie jest znana metoda ich kalkulacji
  • Listę ataków wraz z MS i okienkiem obrażeń znajdziesz pod tym linkiem w zakładce Moves! – Click!

[latest_posts category=”pokemon-go” count=”6″]