Jeśli jesteś fanem Pokemonów zajrzyj największą witrynę dotyczącą gry – Pokemon GO Polska!
Pokemon GO – problemy techniczne
- Jak mogę sprawdzić czy serwer działa:
Odwiedź jedną z poniższych witryn:
- Downdetector
- Cmmcd
- MMO Server Status
- Go.Jooas
- Nie widzę Pokemonów/Nie mogę się połączyć z grą, a moi znajomi nie mają z tym problemu
Serwery nie są stabilne. Jedni gracze mogą wbijać, inni nie. Czasem problemem jest brak synchronizacji daty w telefonie – upewnij się, że masz tę opcję zaznaczoną.
- Mój ekran stoi na X % i wciąż się nie rusza!
Prawdopodobnie serwery padły. Spróbuj odpalić tryb samolotowy i go wyłączyć – z niewyjaśnionych przyczyn niektórym to pomaga. Tu macie dokładny poradnik, jak to ogarnąć – Click!
- Nie mogę znaleźć żadnego Pokemona. Menu śledzenia ich się nie odświeża i wszystkie Pokemony są oznaczone 3 śladami, mimo to nie mogę znaleźć
Po ostatniej aktualizacji wszystkie Pokemony są oznaczone 3 śladami; obecnie ich śledzenie jest zbugowane. Niestety, póki co musisz łapać je na ślepo. Czasem pomaga reset gry.
- Mój Pokeball zawiesza się i nie rusza, czy złapałem Pokemona? A może przepadnie?
Niestety są to problemy z serwerami. Staraj się nie rzucać Pokeballa w momencie, gdy w prawym górnym rogu pojawia się wirujący Pokeball (oznacza on wczytywanie danych z serwera/loading). Czy Pokemon się złapał? Dowiesz się po resecie gry.
- Kiedy walczę w Gymie, przeciwnik ma 0 lub 1 HP, lecz i tak to ja przegrywam
Przez lagi związane z serwerem paski nie aktualizują się w czasie rzeczywistym.
- Obracam Monetę na PokeStopie, ale nie mogę zebrać przedmiotów
Ponownie to wina serwera. Jeśli masz ikonę Pokeballa w prawym górnym rogu przez dłuższy okres czasu to oznacza, że Twój telefon ma problemy z pobieraniem danych od serwera.
- Pokemony, które się pojawiły nagle zniknęły lub nie mogę z nimi walczyć
Niestety to lag serwera, zalecamy resetować grę jak najczęściej, aby tego uniknąć.
- Mimo że serwery wydają się działać, nie mogę się zalogować (problem z uwierzytelnieniem) lub gra ładuje się w nieskończoność
Zresetuj grę – jeśli to nie pomoże, sprawdź jeszcze raz status serwera w Twoim regionie. Bardzo prawdopodobne, że to właśnie z nim związana jest ta usterka.
- Inne bugi i usterki
Te błędy nie pojawiają się u wszystkich graczy (niektóre z nich dotyczą tylko małej części społeczności).
- Po osiągnięciu następnego poziomu zdarza się, że nie otrzymujemy zapewnionej nagrody. Możliwe, że po prostu nie odtworzyła się animacja – sprawdź swoje wyposażenie i poszukaj tam oczekiwanych przedmiotów.
- Informacja o lokalizacji, w której znaleziono Pokemona (pojawiała się nad przyciskiem “Transfer” w Pokemon GUI) wyświetla się czasem jako biały kwadrat.
- Błędy z niepoprawnymi modelami postaci są przyczyną wielu bugów i crashów gry.
- Jajka się wykluwają, ale nie otrzymuje się z nich żadnego Pokemona – spowodowane jest to błędem serwera.
- Sklep często nie ładuje się, zostaje tylko pusty ekran.
- Dźwięki różnych powiadomień kolidują z aplikacją, wyłączając często wszelkie dźwięki z gry.
- Po wejściu do sklepu/rzuceniu Pokeballem często pojawiają się doniesienia o awarii.
- Podkręcanie Pokeballa czasem nie skutkuje dodatkowym doświadczeniem.
- Nieraz walki w Gymie przestają działać prawidłowo po wyświetleniu się napisu “GO”, co skutkuje przerwaniem bitwy. To również problem z serwerami.
- Podczas walk z innymi graczami, pomimo wykonanego uniku, wciąż przyznawane są obrażenia – znów wina serwerów.
- Pokedex wczytuje się czasem w dziwnej rozdzielczości na Androidach (nie odnotowano na urządzeniach iOS). Prawdopodobnie problem leży w skalowaniu obrazu.
- Problemy z kupowaniem przedmiotu – natychmiast zresetuj aplikacje, jeżeli przedmiot przestaje odpowiadać po jednym kliknięciu (w przypadku większej ilości kliknięć, możesz zakupić większą ilość przedmiotów).
- Skorzystanie z ekwipunku w momencie ucieczki Pokemona spowoduje, że aplikacja przestanie odpowiadać.
- Natychmiastowe rzucenie Pokeballem w czasie pojedynku z Pokemonem często powoduje crash gry.
- Po upływie około 5 minut, GPS może przestać reagować – postać zatrzyma się, lecz gracz wciąż ma możliwość interakcji z terenem. Pomocne okazuje się zresetowanie GPS i Wi-Fi.
- Na mapie pojawiają się niewidzialne Pokemony lub takie, z którymi w żaden sposób nie można wejść w interakcję.
- Kliknięcie na Pokemona skutkuje czasem pojawieniem się komunikatu o błędzie, po czym stwór znika. Podobne bugi przytrafiają się czasem podczas walki z Pokemonem.
- Medale postępu nie aktualizują się poprawnie (np. te dotyczące Rattata lub Magikarpa)
- Liczba Pokemonów w inwentarzu może nie pokrywać się z licznikiem – możesz mieć mniej Pokemonów, niż wyliczyła aplikacja
- Pokemony i Jajka wyświetlają się czasem jako mieszanina niespójnych cyfr i liter.
Jeżeli spotkaliście się z bugami, których nie ma na powyższej liście, możecie zajrzeć na oficjalną stronę błędów Pokemon GO (Click!) lub zresetować aplikację następującymi krokami:
Android: Z ekranu głównego przejdź do Ustawień > Aplikacje/Menedżer Aplikacji > Pokemon GO, po czym wciśnij “wymuś zatrzymanie”. Następnie wyczyść pamięć podręczną aplikacji.
iOS: Z ekranu głównego przejdź do Ustawień > Prywatne > Usługi Lokalizacyjne > i wyłącz i włącz Pokemon GO. Następnie przeinstaluj grę i uruchom ponownie urządzenie.
[latest_posts category=”pokemon-go” count=”6″]