League of Legends r.

Ukryte OP – zaskocz swoich przeciwników – Patch 6.10

Przez jakiś czas prowadziłem na YouTube dość popularną serią "Ukryte OP" - chciałbym do niej powrócić tylko, że w formie tekstowej. Mam nadzieję, że uda mi się wytrwać w cyklu regularnie i dzięki tej serii zwrócicie uwagę na pewnie picki, które są określane jako FotM (Flavour of the Month - czyli takie będące na fali). Wybierając takowy pick zyskujemy podwójnie - po pierwsze zaskakujemy przeciwnika a po drugie mamy silnego bohatera we własnym posiadaniu.

Niektóre z picków będą mniej oczywiste – inne bardziej i nie nazwiecie ich “ukrytymi”, ponieważ niektórzy z bohaterów w zaledwie kilka dni zostali wyniesieni przez wznoszącą falę i warto po prostu o nich wspomnieć po fakcie lub o zmianach w buildach, które sprawiły, ze stały się one dobre. W tekście postaram się opisać przyczyny dla których danego bohatera uważam za wartościowego oraz zdradzę kilka celnych spostrzeżeń jak nim grać. Zatem do dzieła, to moja ANALiza

Top

Urgot_OB

  • Urgot – jakiś czas temu dostał kilka istotnych buffów, jednak z racji nudnego gameplayu większość osób olała jego wzmocnienia – a niesłusznie. Urgot po tych zmianach doskonale skaluje się z maną, ku jego radości po drodze nastąpiły zmiany dotyczące Muramany oraz przedmiotów na penetrację (zmiana recepty Hexdrinkera i Yomumu). Sprawiło to, że o wiele szybciej uzyskuje on power-spike zarówno jeśli chodzi o obrażenia jak i wytrzymałość (spamowalne [W]). Wisienką na torcie była zmiana [R], która sprawia, że po zamianie miejsca okoliczne cele padają ofiarą efektu lęku – Urgot bez problemowo w tym czasie może układać przeciwników lub najzwyczajniej uciec. Wraz z nadejściem patcha magów na górnej alei ponownie zaczęły się pojawiać bardziej kruche postacie, które bez problemu Urgot niszczy, a w przypadku spotkania opancerzonego przeciwnika wystarczy dodać do buildu TBC, aby równie skutecznie nasz krab sobie radził z wrogiem. Obserwujcie Urgota, tym bardziej że zmiany w Trinity Force, które zobaczymy w aktualizacji 6.11 – wywalenie kryta, zwiększenie CDR do 20 % – z tymi atrybutami może stać się jeszcze silniejszy.

Reklama

Swain_OB

  • Swain – tutaj oczywistość. To objawienie ostatniej aktualizacji. Zadziwiające jak Riot jednym patchem potrafi wywindować win ratio bohatera o 20 %. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy  – Dlaczego ten Swain stał się taki silny? Oto 3 główne powody 1) W jego [R] odseparowano wartość leczenia się od zadawanych obrażeń przez kruki. Oznacza to, że obojętnie ile odporności na magię posiada przeciwnik, to Swain uleczy się zawsze o tą samą wartość (wcześniej to był % od zadanych obrażeń) – jeśli pomieszamy ten fakt z HP/Mres/Armorem (RoA, Abyssal, Hourglass), to efekcie otrzymujemy niemożliwą do ubicia bestię. 2) Poprawiono bugi z nim wiązane 3) Gracze zrozumieli, że muszą zmienić kolejność ulepszenia umiejętności z E->Q->W na  Q->W->E lub Q.

Mid

Anivia_OB

  • Anivia – z początku osoby mainujące Anivię bardzo źle odebrały jej zmiany – i słusznie. Wykonanie comba R + E nie było prawie możliwe. Riot jednak szybko dał buffa na zasięg oraz obszar początkowy [R]. W efekcie Anivia na reworku tylko i wyłącznie zyskała. Największym wrogiem Anivii wcześniej w fazie laningu byli bohaterowie budujący Abyssala lub Athene (Kielich), obecnie pierwszy został osłabiony w early game, a drugi kompletnie zmieniony. W efekcie rozpędzonego ptaszyska kompletnie nikt nie potrafi zatrzymać.

Cassiopeia_OB

  • Cassiopeia – moim skromnym zdaniem Riot popełnił ogromny błąd buffując ją dodatkowo po hotfixie. Jako prorok Kasahara przepowiadam, ze za 1-2 tygodnie będzie ona nowym Swainem i zacznie być masowo pickowana/banowana, a Riot będzie zastanawiał się nad jej nerfem. Tu wielu graczy popełnia podobny błąd jak w przypadku Swaina – zła kolejność rozwijania umiejętności – część z nich upiera się przy maksowaniu E przed Q co jest obecnie totalną głupotą. Obrażenia jakie potrafi wykręcić Cassio w walkach drużynowych są prawdopodobnie największe ze wszystkich AP Bohaterów. Dodatkowo jej [W] sprawia, ze jest o wiele bardziej bezpieczna i może utrzymywać dystans w stosunku do wrogów. Na dodatek meta gra na jej korzyść – Zed ma 100 % ban rate a Hextech/Streak został znacznie osłabiony.

 

Jungle

Sejuani_OBZac_OB

  • Sejuani oraz Zac – usuniecie Devourera z gry wywróciło metę do górny nogami. Ponownie do łask wrócili użytkownicy Cinderhulka i Runic Echoes. To nie przypadek, że wrzuciłem razem tu Zaca oraz Sejuanii – wbrew pozorom to podobni bohaterowie. Oboje z nich cechuje możliwość inicjacji na bardzo daleki dystans i uniwersalność w ich budowaniu – w razie potrzeby domieszka AP może kapitalnie wpłynąć na osiągi obu postaci. Doskonale sprawdzają się walkach drużynowych, do których dochodzi w o wiele wcześniejszym etapie gry, aniżeli przed aktualizacją 6.9 – Smoki i Herald wymuszają szybkie rozpoczęcie starć, a potężne CC, które oferuje zarówno Zac i Sejuani mogą przesądzić o losach tych potyczek.

ADC

Lucian_OB

  • Lucian – nie dostał on istotnych zmian, jednakże zmiana buildu na rush TBC + Yomumu sprawiły, że staje on się po prostu nie do ubicia. Na obecną chwilę Lucian jest dobry w zbyt wielu rzeczach – posiada ogromną mobilność, niezłe obrażenia w każdym etapie gry, rewelacyjne [R] oraz dobrze sobie radzi zarówno z papierami jak i tankami – po prostu brak na niego możliwości counterplayu – wynikiem tego wszystkiego są zapowiedziane przez Riot osłabienia.

Twitch_OB

  • Twitch – tu wyjaśnienie jest dość proste. Wcześniej Twitch potrzebował zbyt dużej liczby przedmiotów aby się rozkręcić – długa faza laniningu, w której nie jest najmocniejszy sprawiała, że nie był on w stanie rozwinąć skrzydeł. Obecnie faza laningu skróciła się, a walki drużynowe odbywają się o wiele szybciej – wszystko jest zasługą smoków. W efekcie wszyscy bohaterowie zyskują szybszy zastrzyk gotówki aniżeli wcześniej – ostatecznie Twitch zyskuje na tym najbardziej, gdyż jego snowball jest wyjątkowo mocny.

Support

Kennen_OB

  • Kennen – jego koszty energii zostały zredukowane  – zapewnia to lepszy harras oraz gotowość do walki  w każdym momencie. Dodatkowo jego [R] przestało być losowe – ładunki nakładane są na wszystkie jednostki będące w zasięgu – dodatkowo cele trafione kilka razy otrzymują większe obrażenia. Wszystko to sprawia, że Kennen posiada silne CC oraz obrażenia (wysokie bazowe), że nie jest on uzależniony tak bardzo od przedmiotów i jeszcze lepiej aniżeli wcześniej sprawdzi się w roli supporta.

Veigar_OB

  • Veigar – tutaj kluczem do sukcesu jest zmiana zdobywania dodatkowego AP. Od teraz możemy je zyskiwać nie zabierając CS-ów naszemu AD Carry. Dodatkowo [R] jest również skuteczne na wrogów, którzy nie bazują na AP (zmiana naliczania obrażeń). Jeśli dodamy do tego, że powoli w kąt odchodzi meta tanków, to Veigar zyskuje, ponieważ idealnie nadaje się do likwidowania papierowych celów.

A Wy macie swoje typy na ukryte OP? 

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]