League of Legends r.

Kompozycje drużyn cz.2

Jak komponować drużyny by ich skład miał sens, jaką taktykę dobierać pod walki - propozycje i porady. 

Część druga zawiera dwie proponowane kompozycje – Poke i Splitpush 1-3-1. Wszystko opisane w taki sposób by zieloni mogli spokojnie zrozumieć zawartość. Oparte o redditową szkołę przywoływaczy.

Poke

(inaczej: Poke, serio.)

Najbardziej irytujące kompozycje, jeśli grasz na ową a w twojej drużynie brakuje inicjatora, jest źle – nawet bardzo. Kompozycja pod Poke będzie tak długo spamować swoimi umiejętnościami aż przeciwnicy nie będą w stanie przeprowadzić teamfightu, pozwoli to drużynie wziąć wieżę a jeśli przeciwnicy się nie cofną – najprawdopodobniej ich zabić. Takie kompozycje zakładają brak konkretnego inicjatora i opieranie się o dobry kite (innymi słowy – nie robią wbity ale utrzymują takie pozycje, że samo zbliżenie się zaoferuje stratą zdrowia nieproporcjonalnie dużą do zysku). Często w takiej kompozycji dobiera się bohaterów nastawionych na silny push, wiec przed walkami drużynowymi warto policzyć wszystkich wrogów i sprawdzić co się dzieje na bocznych alejach.

Założenie wygranej: Graj agresywnie i poke’uj, unikaj teamfightów tak długo jak się da, jeżeli przeciwnik jest zbyt osłabiony by walczyć zabij go i pushuj, jeśli nie zabiłeś, ale musi wycofać też pushuj.

Słabe przeciw:

  • Pick
  • Hard Engage / Wombo
  • Protect the ADC

Silne przeciw kompozycjom:

  • Counter Engage
  • Area-Denial
  • Disengage

Proponowane postacie: Nidalee, Gnar, Varus, Lux, Jayce, Xerath, Dr. Mundo, Ezreal, Caitlyn, Sona

Przykład kompozycji: Gnar (świetny poke; idealnie karci tych, którzy zostają w alei na zbyt małym HP), Nidalee (niesamowity poke, przyzwoity zabójca), Corki (dobry poke, to samo co w przypadku Gnara, nie można zostawać z nim na linii ze zbyt małą ilością HP), Ezreal (dobry Poke; szybkie czyszczenie fal minionów, przeszkadza w pushowaniu), Janna (ochrona, tarcze dla sojuszników i wież, zwiększanie siły poke’u i ułatwianie go długim podrzuceniem)

yyyhhhhhh

Splitpush

(Czy też: 1-3-1)

Te kompozycje można śmiało określić prawie-najbardziej wkurzającymi w całej historii League of Legends, plus fakt, że w tym sezonie wieże są zrobione z błota i liści, dodajmy jeszcze to, że większość pusherów to bardzo dobrzy wojownicy w starciach jeden-jeden czy nawet dwa na jednego – a po śmierci szary ekran widnieje zdecydowanie za długo – czyni to ich wyjątkowo silnymi oponentami. Jeśli nie są w stanie dobrze walczyć to przynajmniej mają mechanikę ucieczkową, więc nawet dobrze zaplanowany gank może okazać się strzałem w stopę. Można odpowiedzieć tym samym – push wygrywa gry – bądź wybrać solidnych zabójców, którzy będą w stanie szybko pozbyć się szkodnika i wrócić. Taka kompozycja nie będzie chętna do walk drużynowych.

Założenie wygranej: Unikać walk drużynowych jak ognia, pushować wieże kiedy przeciwnicy znajdują się na odpowiednim dystansie i znikać gdy próbują się ciebie pozbyć, w momencie kiedy zostawiają wieże wolną idziesz ją niszczyć ponownie. Dołóż starań by pokonać solistów którzy przyjdą ci przeszkadzać i kontynuuj niszczenie wież, zabierz trzy inhibitory i wywalcz sobie drogę do nexusa. GG!

Słabe przeciw:

  • Siege
  • Pick
  • Area-Denial

Silne przeciw kompozycjom:

  • Hard Engage
  • Counter-Engage
  • Protect-the-ADC
  • Disengage

Proponowane postacie: Shaco, Tryndamere, Diana, Irelia, Tristana, Master Yi, Udyr, Nasus

Przykład kompozycji: Tryndamere (bóg splitpushu), Shaco (to samo co Trynda), Diana (z Zębem Nashora oczywiście. Ogólne założenie wymaga posiadania kogoś w charakterze zabójcy, pushera bądź postaci oferującej lekki peel by móc pozbierać się gdy jednak nadarzy się teamfight), Tristana (dobry push; dobry Disengage), Shen (Peel – ochrona ADC, naprawia błędy sojuszników w potyczkach które mogą potencjalnie przegrać).

Dajcie znać o Waszych ulubionych kompozycjach i pomysłach na zestawienie bohaterów. Macie Swoje własne? Może jakieś ulubione? Zapraszam do dyskusji w komentarzach 🙂

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]