r.

Tier List Jungle – Patch 5.5

Uaktualnienie 5.5 zmieniło całkowicie rozkład sił w lesie. Kto teraz jest mocny, a kto stracił na zmianach?

Przypominam, że Tier Lista jest jedynie subiektywną oceną. Każdy z bohaterów dobrze grany nadaje się idealnie do tego, aby wygrywać gry. Dlatego jeśli masz inne zdanie, to proszę o zachowaniu kultury w komentarzach.

Zapoznaj się również z naszymi innymi tier listami i counterpickami:

Tier I

NautilusSquareRek'SaiSquareSejuaniSion_Square_0VolibearVi

  • Nautilus – król CC w końcu jest wartościowym junglerem. Jego czas czyszczenia jungli dzięki nowemu przedmiotowi jest o wiele lepszy. Zmiana [E] również do tego się przyczyniła. Jego możliwość ofensywne w teamfightach jak i defensywne są niesamowite.
  • Rek’Sai – dzięki tunelom wywiera ogromną presję na mapie. Darmowe statystyki [Q] i [R] sprawia, że tylkoz  jednym przedmiotem ofensywnym zadaje bardzo duże obrażenia
  • Sion – w poprzednim uaktualnieniu był przede wszystkim grany na górnej alei, obecnie ponownie widzimy go w jungli i sprawuje się znakomicie. Jego “lane ganki” są twardym orzechem do zgryzienia dla przeciwników
  • Sejuani – trochę słaba na pierwszym poziomach, jednak później jej pełne combo zadaje niesamowite obrażenia, nie wspominając o tonach CC. We wcześniejszym patchu była na w top 3 junglerów, obecnie dzięki nowemu przedmiotowi wydaje się jeszcze silniejsza. Nic dziwnego, że na serwerze PBE planowane są jej nerfy.
  • Volibear – buff [W] oraz Bami’s Cinder sprawiły, że jungla jest dla niego o wiele łatwiejsza. Jego głównym problemem od zawsze była podatność na “kite’owanie”, obecnie dzięki Righteous Glory oraz Stalker’s Blade bez problemu dogania każdego przeciwnika
  • Vi – mimo osłabienia jej obrażeń wydaje się nadal bardzo mocnym pickiem. Posiada jedne z najlepszych early ganków na mid lane. Posiada bardzo dobry stosunek obrażeń do wytrzymałości okraszony dobrą CC

Tier II

FiddlesticksSquareFizzHecarimLeeSin_Square_0NidaleeSquarePantheonSkarnerWukongSquare

  • Fiddlesticks – w ostatnim czasie dostał kilka mini nerfów, jednak nadal będzie on najlepszym junglerem typu “AP” będący dobrym uzupełnieniem do kompozycji teamów bazujących na obrażeniach obszarowych.
  • Fizz – rybka jest objawieniem ostatniego miesiąca. Jego win ratio systematycznie idzie w górę, gracze uczą się powoli jak wykorzystywać potencjał Fizza. % zabieranie HP wydaje się jeszcze mocniejsze w obecnym uaktualnieniu, gdy przeciwny jungler zbroi się zazwyczaj w ogromne ilości HP
  • Hecarim – w tym przypadku mamy odwrotny efekt do Siona. Postać powoli w jungli przechodzi na górną aleję. Bami’s Cinder nie wypada na nim tak dobrze jak u innych postaci (potrzebuje on redukcji trwania efektów CC, którą zapewniał poprzedni przedmiot do junglowania), mimo to jest nadal bardzo dobry pickiem dominującym w mid oraz late game
  • Lee Sin – jak bardzo by go nie nerfi to zestaw jego umiejętności sprawia, że bez problemu dobry Lee Sin zawsze będzie outplayował przeciwników
  • Nidalee – po serii nerfów wydaje się, że spadła z “god tier” na trochę niższą pozycję. Nadal jest wnerwiająca jak mało kto, jednak gracze nauczyli się ją kontrować i kontrolować podczas early game oraz teamfightów
  • Pantheon – hard ganker, niezwykle silne snowballowuje od 6 poziomu ganki omijające wardy. Idealny pick na solo Q
  • Skarner – miał podobny problem do Volibeara i w taki sam sposób nowe przedmioty temu zaradziły, posiada obecnie niezła mobilność, ciekawą inicjację oraz zaskakująco duże obrażenia
  • Wukong – zaraz po Vi bohater, który posiada niezwykle skuteczne ganki na środkową aleję. Potrafi być problematyczny dla przeciwników w każdym etapie gry

Tier III

AmumuSquareChogath0DianaDrMundoJarvanIV0Kayle0NunuRammusZacSquare

  • Amumu – skuteczny w niższych dywizjach, jednak również przydatny powyżej platyny, drużyna nigdy nie pogardzi jego możliwościom złapania 5 przeciwników w swoje [R]
  • Cho’Gath – jego miejsce obecnie jest na środkowej lub górnej alei. W jungli jest jednym z najbezpieczniejszych junglerów. Idealny w roli follow-up, gdy w zespole posiadamy  innego inicjatora
  • Diana – z Dianą miałem taki problem czy nie umieścić jej odrobinę wyżej, jednak obecna dominacja tanków sprawia, że nie jest tak skuteczna. Wydaje się, że ponownie powinna zacząć być grana na linii, gdzie po ostatnich zmianach pokazuje swoje pazurki, aniżeli w lesie
  • Dr. Mundo – nowy przedmiot mu pomógł, jednak nie tak jak było można się spodziewać, nadal ma on problemy z early oraz mid game nie oferując dużo własnemu zespołowi
  • Jarvan IV – kolejne nerfy sprawiły, że ze statusu króla jungli stał się “jedynie” bardzo dobrym pickiem z silnymi gankami. Nadal jest warty pickowania, jednak nie tak skuteczny jak jeszcze miesiąc temu
  • Kayle – “on hit” Kayle posiada duże obrażenia i jest ciekawym uzupełnienie dla kompozycji opartych o chronionego “Hyper” Carry
  • Nunu – potrafi być niesamowicie wytrzymały, jeśli w drużynie znajdują się postacie bazujące na AS to jego buff z [W]  jest dla nich fajnym kopniakiem
  • Rammus – dostał trochę za dużo nerfów, jednak jeśli przeciwny team bazuje przede wszystkim na AD postaciach, to będzie on idealnym wyborem
  • Zac – po serii buffów w końcu wydaje się, że zajmuje przyzwoite miejsce. Niezwykle skuteczny w late game

Tier IV

AatroxEliseSquareGragas_Square_0JaxSquareMalphite1OlafShenTrundleWarwickSquare

 

W tym przypadku zamiast ogólnego omówienia przytoczę po prostym argumencie, który według mnie sprawił bohaterowie w tym tierze obecnie nie są najlepszym wyborem

 

  • Aatrox – bardzo zależny od przedmiotów szczególnie w późniejszym etapie gry
  • Elise – dostała zbyt dużo nerfów, na obecnie problemy ze złożeniem skutecznego buildu. Na całe szczęście na PBE Riot zaczyna ją buffować
  • Gragas – instant cast [W] i zmiany w umiejętności biernej są konieczne! Bez tego postać jest “drewniana”
  • Jax – zależny od przedmiotów, zdecydowanie lepszy na górnej alei
  • Malphite – fajne inicjacja, jednak w późniejszym etapie gry szczególnie, gdy przeciwnik złoży banshee wydaje się trochę bezużyteczny
  • Olaf – potrzebuje ogromnej farmy i trochę killi, aby był skuteczny, z pewnością nie uzyska tego w lesie
  • Shen – jest słaby jako całokształt bohatera. Ach ten cooldown na ulti – masakra
  • Trundle – po buffach wydaje się dobrym pickiem, jednak na górnej alei!
  • Warwick – przed 6 poziomem bezużyteczny, po 6 poziomie nie tak dobry jak kiedyś po nerfie jego [R] i czerwonego ulepszenia przedmiotu do junglowania

All or nothing

EvelynnKhazixMasterYiRengar0NocturnePoppyShaco_Square_0Shyvana0TryndamereUdyr0XinZhao

Wszystkie z tych postaci niezwykle trudno przypisać do jakiegoś tieru. To czy są użyteczne i prowadzą drużynę do zwycięstwa zależy od kilku czynników, przede wszystkim czy dostaną ogromy feed lub spędzą pół gry farmiąc w lesie. Oczywiście mają do tego niesamowite predyspozycje, jednak nie zawsze wszelkie warunki mogą być spełnione, aby był z nich pożytek.  Bohaterów tego typu nazywam – “all or nothing” czyli wszystko albo nic. Zazwyczaj ich statystyki wyglądają 10/0 lub 0/10.

  • Evelynn
  • Kha’zix
  • Master Yi
  • Nocturne
  • Rengar
  • Shaco
  • Shyvana
  • Poppy
  • Tryndamere
  • Udyr
  • Xin Zhao