Przypomnijmy sobie co dawał Deathfire Grasp (Objęcie Ognia):
Statystyki
- +120 mocy umiejętności
- +10% skrócenia czasu odnowienia
Kosztował 3100 złota
Posiadał też aktywowaną umiejętność:
Unikalne: Zadaje 15% maks. zdrowia celowi w obrażeniach magicznych i nakłada debuffa – Doom. Doom większa wszystkie obrażenia magiczne które przyjmuje bohater o 20% na 4sec. Cooldown 90 sekund.
Co ciekawe, dopiero ponad rok po usunięciu DFG dowiedzieliśmy się interesujących faktów! Caster NA, @RiotAzael napisał na twitterze całkiem interesujący fakt!
@MonteCristo something like 1% of people who bought DFG ever used the active. I do hope we can get more cool actives in the game though!
— Isaac CB (@RiotAzael) 13 października 2016
Wow! 1%!
Około 1% korzystało z aktywnej umiejętności Deathfire Grasp! Co ciekawe – pewnie pomyślicie że Veigar bez tego itemu był niesamowicie słaby. Nic bardziej mylnego! Były analityk Riot-u też podzielił się czymś interesującym!
@RiotAzael@MonteCristo I did this analysis when I was at Riot. Veigar’s win rate went up when we removed DFG because no one used the active
— Julian Gari (@JulesGari) 13 października 2016
Tak! Win-rate Veigara podskoczyło, a nie spadło! Co jest też ciekawe, DFG było wręcz idealnym itemem dla , więc gdzie leży problem?
@MonteCristo one of the biggest problems with balancing around actives is almost no one uses them, so they become trap items for the 90%+
— Isaac CB (@RiotAzael) 13 października 2016
Tu się bardzo zgadzam z @RiotAzae – takie itemy mogą się stać pułapkami, ponieważ niedoświadczeni gracze w teamfightach zapomną o nich i ich umiejętność aktywna pozostanie nie użyta przez cały mecz.