r.

Top 12 rzeczy które powinieneś wiedzieć – Overwatch

Oto lista top 12 rzeczy które powinieneś wiedzieć, ZANIM zaczniesz grać w Overwatch! Niektóre z nich są naprawdę przydatne i gwarantuję, że Twój gameplay się polepszy! Sprawdź to!

Lista top hot super duper 12 rzeczy, które warto wiedzieć o rozgrywce w Overwatch! Polecam mocniutko!!!

Lista przebojów!

1. Jak działa platforma transportowa

Kiedy pchacie platformę, będzie ona powoli leczyć wszystkich graczy wokół niej. Jej prędkość wzrasta wraz z ilością graczy, która ją pcha (max. do 3 osób). Ładunek zatrzyma się, gdy na jego drodze pojawią się obrońcy, którzy mogą także popchnąć ją wstecz, jeśli nie ma w pobliżu atakujących. Kiedy ruszy, nie musicie być w pobliżu, bo i tak nie zmieni to jego prędkości. Spróbujcie użyć platformy jako zasłony przed wrogimi wieżyczkami na drodze – kucając, możecie przemknąć nawet przed czołgiem, tylko pamiętajcie, żeby poruszać się wraz z ładunkiem 😉

payload

2. Jak działa dogrywka

Kiedy skończy się czas przeznaczony na grę, rozpocznie się 5-sekundowe odliczanie do dogrywki. Jeśli atakujący przejmują akurat cel mapy, dogrywka będzie trwać, dopóki wszyscy zawodnicy nie opuszczą miejsca przejmowanego lub dopóki nie skończą wypełniać celu (np. platforma dotrze do punktu kontrolnego lub punkt przejęcie zostanie przejęty).

overtime

3. Balans w drużynie

Nie jest to wymagane przez system gry, jednak bardzo mocno wskazane, aby posiadać dobrze zbalansowaną drużynę. Typowy team comp to: dwóch healerów/supportów, dwa różne typy tanków i dwóch dps-ów. Jeśli zauważysz, że Twoja drużyna jest dominowana przez przeciwną, warto coś w niej zmienić, np. swoją rolę albo postać.

team

4. Naucz się, gdzie leżą apteczki

Wiedza o położeniu apteczek jest bardzo przydatna na każdej mapie. Potraktuj to jako swój priorytet – ustalenie, gdzie są wszystkie apteczki i które z nich dają więcej HP.
apteczki

5. Jak działają punkty przejęcia

Zdobycie punktu zajmuje trochę czasu. Pamiętaj o tym, kiedy ruszysz do ataku. Jednocześnie punkt może być przejmowany maksymalnie przez trzy osoby. Na przykład, jeśli przejęcie punktu zajmuje jednej osobie 60 sekund, to w trójkę zajmie wam to 20 sekund, #worthJeśli jeden z atakujących zginie, timer się nie zresetuje. Jednakże, jeżeli punkt przejmuje tylko jedna osoba, zegar będzie powoli wracał do domyślnych 60 sekund. Staraj się nie dopuścić obrońców do punktu, ponieważ zatrzyma to wszelkie postępy jakie uczyniłeś z drużyną. Zazwyczaj punkt A jest znacznie trudniej obronić niż punkt B. Dzieje się tak z powodu większej odległości z respawnu do punktu A.

capturepoint

6. Ultimate postaci

Musisz wiedzieć, co robi ultimate każdej z postaci, nie tylko tych, którymi grasz. Poznanie umiejętności wroga to klucz do sukcesu. Większość z ostatecznych umiejętności posiada swoje własne efekty dźwiękowe, np. McCree mówi “it’s high noon”, a potem celuje w graczy i zadaje ogromne obrażenia. Kiedy usłyszysz jego hasło, powinieneś się ukryć albo skupić się na nim. Pamiętaj, że nie wszystkie ultimate’y zadają obrażenia, niektóre wspierają cały zespół. Zauważ również, że dźwięki w Twojej drużynie różnią się od tych z przeciwnej.

ultimate

7. Czym są eliminacje?

Kiedy wspólnie z towarzyszem broni skupicie się na jakimś wrogu i go zabijecie, dostaniesz eliminację. Oznacza to, że albo go zabiłeś, albo dostałeś asystę. Numerek, jaki się pojawia przy przeciwniku, oznacza procent obrażeń, które mu zadałeś.

eliminati

8. Dziwne pykanie w tle

Jeśli usłyszysz coś takiego, oznacza to, że jesteś obrońcą i atakujący właśnie przejmuje punkt. Wielu graczy skupia się na potyczkach, podczas gdy większość teamu zajmuje obrońców walką, jeden samotny kamikaze przejmuje punkt. Obrońcy byli na tyle zajęci pojedynkami, że nie usłyszeli pykania w tle i przez to stracili cel. Polegaj na słuchu.

pykanie

9. Timery śmierci i apteczek

Kiedy podniesiesz apteczkę, na jej miejscu pojawi się zegar. Gdy odliczanie dobiegnie końca, pojawi się kolejna apteczka. To samo dotyczy graczy – gdy któryś zginie, na naszym HUD-zie pojawi się timer odliczający jego czas do respawnu. Dobre wyczucie chwili jest bardzo ważne w każdej grze.

timery

10. Poznaj Symmetrę

Jest to dość specyficzna postać. Najważniejszą rzeczą, jaką powinieneś o niej wiedzieć, jest jej umiejętność do stworzenia teleportera, który umożliwia przeniesienie się ze spawnu do wskazanego przez nią punktu. Posiada 6 ładunków i może zostać zniszczony. Jeśli usłyszysz, że przeciwnicy ustawili jeden w pobliżu, priorytetem powinno być wysłanie postaci wysoce mobilnej, aby go zniszczyła. Symmetra posiada również alternatywny atak, który przebija się przez bariery. Jest to bardzo przydatna umiejętność.

symetra

11. Kule Zenyatta’y

Nie jest to może takie ważne jak reszta zestawienia, jednak bardzo przydatne. Zenyatta potrafi wystrzelić kule, które leczą (Orb of Haromny) oraz takie które zwiększają obrażenia wybranego celu (Orb of Discord). Zwiększony damage objawia się fioletową obwódką ekranu i nie może zostać usunięte. Jeśli w drużynie jest więcej Zenyatt niż jeden, mogą stackować swoje heale.

zenyatta

12. D. VA

Ultimate D. VA’y jest chyba najpotężniejszy z wszystkich dostępnych. Wybuchający mech może zostać przesunięty przez Szarżę Rheinhardt’a albo Wstrząsowy Podmuch Pharah. Kiedy D. VA jest poza mechem, wciąż jest groźnym przeciwnikiem. Możesz się chować za dowolnymi zasłonami, aby uniknąć obrażeń od mecha. Kiedy strzelasz z pistoletu, możesz po prostu przytrzymać przycisk, aby strzelać ogniem ciągłym.

dva

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Wam zacząć siać rozpierduchę w Overwatchu! A jakie Wy jakie macie porady dla nowych? Podzielcie się nimi w komentarzach!

[latest_posts category=”overwatch” count=”6″]