League of Legends r.

Wyciekł opis patcha 7.3?!

Na oficjalnym forum League of Legends pojawił się jakiś czas temu opis aktualizacji 7.3. Z dużym prawdopodobieństwem jest to fake, jednak wiele zmian było już wcześniej zapowiadanych przez Rioterów i wydają się one całkiem logiczne... Zobaczcie sami!

Opis aktualizacji 7.3?

Aatrox

Aatrox jest obecnie w dość dziwnym położeniu. Blisko mu do silnego bohatera, jednak jego przestarzały i nieco sprzeczny zestaw umiejętności nie pozwalają mu na jednolitą rozgrywkę. Budowanie przedmiotów zapewniających zdrowie było dla niego mieczem obosiecznym; zbierasz krew znacznie łatwiej, jednak po aktywacji umiejętności pasywnej zostawałeś z bardzo małą ilością HP. W przeciwnym wypadku pominięcie dodatkowych punktów zdrowia sprawiało, że między środkową a późną fazą gry gracze Aatroxa uderzali w ścianę, bo tylko spamowanie umiejętnością i powolne przepychanie fali napełniało Studnię Krwi. Aktualizujemy więc ją, by napełniała się stosownie we wszystkich fazach gry niezależnie od ilości HP, które zakupicie. Pozwalając na użycie Masakry podczas działania umiejętności pasywnej, dajemy graczom wybór stylu rozgrywki; skok w pięciu przeciwników nie spowoduje już utraty dodatkowej prędkości ataku (dopasowując też rozgrywkę do jego historii).

Blood Well (pasyw)
Aktualizacja Napełnia się o określoną wartość po użyciu danej umiejętności:

  • Dark Flight [Q]: 30% Blood Well
  • Blood Price [W]: 15% Blood Well
  • Blades of Torment [E]: 15% Blood Well
  • Massacre [R]: 20% Blood Well (za każdego uderzonego bohatera)

Aktualizacja Blood Well magazynuje teraz 100-800 (+15% bonus HP) zdrowia zamiast 105-870.
NOWOŚĆ Aatrox może teraz użyć Massacre podczas animacji Blood Well, napełniając studnię odpowiednio na koniec jej aktywacji.
USUNIĘTO Nie leczy już za stałą wartość zależną od poziomu.
BUGFIX Aktywacja Blood Well nie przerywa już Dark Flight.
BUGFIX Blood Well napełnia się prawidłowo, kiedy Blood Price aktywuje się na wardzie.

E – Blades of Torment
BUGFIX Teraz prawidłowo uderza bohaterów z mniejszym hitboxem, którzy znajdują się blisko Aatroxa.

Annie

Przeciwnicy Annie mieli bardzo mało szans na jej skontrowanie, kiedy ta miała gotowe ogłuszenie. Uniknięcie obrażeń przez np. tarcze czarów zaledwie opóźniało nieuchronną śmierć, ponieważ dziewczynka i tak mogła potem ogłuszyć bez ponownego ładowania.

Pyromania (pasyw)
BUGFIX Ładunek stuna zużywa się prawidłowo, jeśli cel Annie uniknął obrażeń.

Ashe

Trochę zbyt mocno osłabiliśmy Ashe w czasach jej świetności. Powinna ona być niemobilnym prowadzącym z utility – i na tym chcemy się skupić. Nie może być jednak “ciężka”, a zmiana Q właśnie to wprowadziła.

Q – Ranger’s Focus
NOWOŚĆ(?) Znowu resetuje animację podstawowego ataku.

W – Volley
NOWOŚĆ Wrogowie uderzeni więcej niż jedną strzałą zostają trafieni krytycznie (potrajając spowolnienie).

Jinx

Jinx zapisała się w historii jako hyper carry, jednak jej gra w alei polega przede wszystkim na levelowaniu Q, by zwiększyć swój zasięg w stosunku do przeciwników. Chcemy jednak zachęcić jej graczy do używania W, dając więcej szans na interakcję zarówno samej Wariatce, jak i jej przeciwnikom.

W – Zap!
Aktualizacja Koszt many zmniejszony do 30/40/50/60/70 z 50/60/70/80/90.

Kindred

W czasach świetności Kindred to, jak czyścili obozy, było zbyt szybkie i bezpieczne, jednak ciągłe osłabienia zepchnęły ich z junglowego tronu. Chcemy nagrodzić graczy Kindred za agresywne używanie W, jednocześnie czyniąc moc tej umiejętności bardziej zauważalną w lesie.
(Nieznane zmiany zostały już zapowiedziane przez Riot, o czym pisałem tu: Click).

W – Wolf’s Frenzy
USUNIĘTO Wilk spowalnia prędkość ataku potworów o 50% na 2 sekundy.
NOWOŚĆ 100% obrażeń zadanych bohaterom i potworom jest magazynowane. Kindred zostają uleczeni za 50% zmagazynowanych obrażeń, kiedy Wolf’s Frenzy kończy działanie. (Maksymalne uleczenie: 80-360 w zależności od poziomu).

Nidalee

Podobnie jak w przypadku Kog’Mawa, po dłuższej chwili dochodzimy do wniosku, że jej reworki były nietrafione. Rozgrywka Nidalee stała się zero-jedynkowa, mnogość ról zniknęła – tak samo zresztą jak sposoby na jej skontrowanie. Nie cofamy jednak wszystkich zmian, by zdołała utrzymać się przy życiu.
(Spory kawałek czasu temu pisałem już o problemach, które wniósł rework Nidalee. Jeśli jesteście ciekawi i chcecie zobaczyć, jakie rozwiązanie zostało tam zaproponowane, to zapraszam: Click).

Prowl (pasyw)
USUNIĘTO Mechanika Polowania została usunięta.

Q – (Human) Javelin Toss
Aktualizacja Cooldown zwiększony do 8 sekund z 6 sekund.
Aktualizacja Czas rzucania zmieniony na 0,175 sekundy.
Aktualizacja Minimalne obrażenia zmienione na 55/90/125/160/195 (+ 60% AP) z 70/85/100/115/130 (+40% AP).
Aktualizacja Obrażenia dzidy skalują się wykładniczo zaraz po jej rzuceniu.

Q – (Cougar) Takedown
Aktualizacja Minimalne obrażenia zmienione na 20/50/90 (+100% AD) (+ 24% AP) z 5/30/55/80 (+75% AD) (+40% AP).
Aktualizacja Maksymalne obrażenia, zależne od brakującego zdrowia zwiększone z 250% do 300%.
Aktualizacja Zadaje teraz obrażenia fizyczne.

W – (Human) Bushwack
Aktualizacja AP Ratio zwiększone do 0,8.
Aktualizacja Cooldown zmieniony na 20/19/18/17/16.
Aktualizacja Usunięto bazowe obrażenia.
Aktualizacja Nidalee zyskuje 5% + (1% za 20 AD) prędkości ruchu, poruszając się w stronę złapanych wrogów, którzy znajdują się 2000 jednostek od niej.

W – (Cougar) Pounce
Aktualizacja Obrażenia 120/180/220 (+40% AP) z 60/110/160/210 (+30% AP).
Aktualizacja Redukcja cooldownu zmniejszona z 1 do 0.1 sekundy (teraz tylko zabójstwa bohaterów).

E – (Human) Primal Surge
Aktualizacja Uzdrowienie zmienione na 35/70/105/140/175 (+40% AP) z 25/45/65/85/105 (+27,5% AP).

E – (Cougar) Swipe
Aktualizacja Obrażenia zmienione na 160/220/280 (+55% AP) z 70/130/190/250 (+45% AP).

R – Cougar / Human
USUNIĘTO Forma pumy niedostępna na 1. poziomie, dopiero na poziomach 6/11/16.
NOWOŚĆ Forma Pumy skraca teraz czas odnowienia [Q] o 1/2/3 na poziomach 6/11/16.

Rengar

Jako zabójca, Rengar powinien mieć możliwość zabicia swojego celu i szybkiej ucieczki z miejsca zdarzenia. Niestety jego ucieczka pozwalała mu na kasowanie kogo tylko chciał i bez jakiejkolwiek kontry. Usuwamy to.

W – Battle Roar
USUNIĘTO Wzmocniony ryk nie daje już niewrażliwości na kontrolę tłumu przez 1,5 sekundy.
BEZ ZMIAN Wciąż usuwa CC.

Ryze

Zestaw umiejętności Ryze’a był skondensowaną wersją jego poprzednich skilli z paroma dodatkami. Jego Q zawierało w sobie jego dawną pasywkę oraz superumiejętność, więc uważamy, że nawet bez tarczy da sobie radę.

Q – Overload
USUNIĘTO Ryze nie dostaje już tarczy.

W – Rune Prison
Aktualizacja Teraz unieruchamia na 0,6/0,7/0,8/0,9/1,0 sekundy zamiast 1 na wszystkich poziomach.
Aktualizacja Flux podwaja teraz obrażenia.

Taric

Małe wzmocnienie dla Tarica pod względem kosztów many, jako że ma on dość ograniczony dostęp do uleczenia.

Q – Starlight Touch
Aktualizacja Koszt many zmieniony na 40/55/70/85/100 z 60/80/100/120/140.

Trundle

Mając dodatkowe obrażenia z Q, Trundle zbyt szybko pozbywał się wież, jednak niemożność aktywacji tej umiejętności sprawiła, że stał się niepotrzebnie ociężały, osłabiając znacznie jego zdolność do split-pushu.

Q – Chomp
Aktualizacja Może być teraz użyte na wieżach, jednak Trundle nie zada im dodatkowych obrażeń, zyskując jednak dodatkową prędkość ataku.

Viktor

Viktor zbyt łatwo wygrywał wymiany w alei dzięki dużym obrażeniom, tarczy oraz silnemu wzmocnieniu podstawowego ataku. Teraz jego przeciwnicy powinni mieć czas na reakcję.

Q – Siphon Power

Aktualizacja Daje tarczę i wzmocnienie podstawowego ataku dopiero wtedy, gdy pocisk wraca do Viktora, a nie natychmiast.

Yasuo

Yasuo jest bohaterem, do opanowania którego potrzeba wiele czasu, zapewniającym jednak ogromny potencjał outplayu. Jego Ściana Wiatru wywoływała zbyt wiele frustrujących sytuacji, kiedy podczas jej trwania przeciwnicy walczący z dystansu nie mogli mu nic zrobić. Aby to zmienić, Yasuo będzie mógł częściej używać tej umiejętności z ogólnie krótszym czasem odnowienia i krótszym działaniem. Wywrze to więcej presji na graczach Pokutnika i nieco uwolni od niej jego przeciwników. Dodatkowo kilka poprawek dla lepszej przejrzystości.

Q – Steel Tempest
BUGFIX Nie jest już przerywane przez kontrolę tłumu.

W – Windwall
Aktualizacja Czas odnowienia zmieniony na 20/18/16/14/12 z 26/24/22/20/18.
NOWOŚĆ Windwall ma teraz 2 ładunki.
Aktualizacja Czas trwania tarczy zmieniony na 1,75 sekundy z 3,75 sekund.
NOWOŚĆ Czas odnowienia między dwoma użyciami wynosi 0,75 sekundy.

E – Sweeping Blade
NOWOŚĆ Wyświetla oznaczenia przeciwników wrogom Yasuo.
Aktualizacja Dodatkowe obrażenia zmniejszone do 20% z 25%, maksymalnie do 40% z 50%.
BUGFIX Kontrola tłumu nie przerywa już umiejętności.


I co myślicie? Jaka według Was jest szansa, że już wkrótce będziemy mogli zobaczyć te aktualizacje wśród zmian 7.3 na PBE? I co sądzicie o samych buffach/nerfach? Osobiście uważam, że przy tak sensownych zmianach są na to spore szanse, jednak nie można obyć się bez opinii ekspertów. Zapraszam do dyskusji!