League of Legends r.

LoL-owe wspomnienia! Sezon drugi

To już trzecia część serii! Tym razem poznamy dzieje tej wspaniałej gry z okresu sezonu drugiego. To właśnie wtedy popularność LoL-a mocno skoczyła. Dowiedzmy się dlaczego tak się stało!

Jednak już na początku chcę Was zaprosić do zapoznania się z poprzednimi częściami serii:

LoL-owe wspomnienia! Beta testy

LoL-owe wspomnienia! Sezon pierwszy

Sezon drugi rozpoczął się 29 listopada 2011 roku, tydzień po wprowadzeniu aktualizacji V1.0.0.130 w której zawarto kilka istotnych zmian. Wprowadzono nową postać, Volibear_MINVolibeara, nowy zestaw specjalizacji oraz zostały usunięte następujące Czary Przywoływacza:

  • Umocnienie (Fortify) fortify
  • Chorągiew (Rally) rally

Dodano natomiast:

  • Przypływ Mocy (Surge) surge
  • Awans (Promote) promote

W założeniu sezon miał trwać do 6 listopada 2012, lecz został wydłużony do 12 listopada 2012.

Najważniejsze funkcjonalności sezonu drugiego

  • Nowi bohaterowie
  • Nowe wpisy w Dziennikach Sprawiedliwości (Journal of Justice)
  • Cotygodniowe transmisje z turniejów
  • Całkowita pula nagród ustalona na 5 mln. dolarów (zapewniona przez Riot Games, nie uwzględnia sponsorów itp.)
  • Nowe i zmodyfikowane Czary Przywoływacza – jak już pisałem wcześniej, zostało usunięte Umocnienie oraz Chorągiew. Ich miejsce zajęli: Przypływ Mocy oraz Awans. Jednak nie napisałem co te nowe czary robiły – Przypływ Mocy zwiększał moc umiejętności (o 10-78, zależnie od poziomu, 10% w przypadku użycia odpowiedniej specjalizacji) oraz prędkość ataku (o 35% lub 40% w przypadku użycia specjalizacji) natomiast Awans wzmacniał pobliskiego stwora, zwiększając jego zasięg ataku, ilość punktów zdrowia, pancerz oraz odporność magiczną (Awans nie był stricte nowy, został po prostu dodany na Summoner’s Rift z innych trybów).
  • Nowe specjalizacje masteries_season_two Warty odnotowania jest fakt, że nie było wtedy specjalizacji kluczowych. Zamiast tego w każdym drzewku na jego końcu była tylko… Jedna specjalizacja. Przez to taktyki typu 16/14/0 czy 18/6/6 były całkowicie normalne i często sprawdzały się lepiej niż wkładanie 21 punktów w dane drzewko celem zdobycia ostatniej specjalizacji.
  • Nowy tryb gry: Dominion dominionDominionowi poświęcę osobny artykuł w najbliższym czasie, tam będzie można dowiedzieć się o nim wszystkiego.
  • Poprawiona inteligencja botów
  • Tryb obserwatora – mówiąc szczerze, jestem  zaskoczony, że możliwość obserwowania meczów jest tak stary! Wydaje mi się jakby zostało to wprowadzone całkiem niedawno a okazuje się, że pewnie większość graczy nie pamięta czasów bez możliwości oglądania gier znajomych.
  • System honorów – podobnie jak z trybem obserwatora, jestem zaskoczony jak dawno temu to było. Jednak w przeciwieństwie do tego wyżej system honorów nie przetrwał próby czasu. O ile kiedyś zdarzało mi się dość często spotykać graczy z czerwonymi wstążkami lub też, trochę rzadziej z innymi kolorami… Tak teraz znalezienie takiego gracza to jak szukanie igły w stogu siana. Nie dziwi mnie to – w zasadzie te honory nic nie dają a duża część osób z nimi to gracze spamujący “honor me pls” po grze. Cały system wydaje mi się być pozbawiony sensu – skoro nie ma żadnych sensownych nagród to po co to komu? Tylko po to żeby pokazać innym jak “honorowi” jesteśmy? Moim zdaniem honorem można wykazać się w każdej grze poprzez swoje zachowanie. I nie  jest do tego potrzebny żaden znaczek, wstążka czy inne oznaczenie.

Najważniejsze zmiany

  • Usunięcie mechaniki uniku. Miało to kilka konsekwencji:
    • Zwrot punktów wydanych na runy uniku.
    • Zmiany u Sivir_MINSivir, Jax_MINJaxa oraz Udyr_MINUdyra.
    • Zmiany Ninja TabiTabi Ninja oraz boski-mieczBoskiego Miecza.
  • Duże zmiany w dżungli:
    • Łatwiejsze obozy.
    • Mniejsze obozy odnawiały się szybciej.
    • Wszystkie obozy posiadały buffa.
  • Zmiany podczas fazy linii:
    • Zmniejszenie życia otrzymywanego z Health PotionMikstury Zdrowia, Vampiric ScepterWampirycznego Kostura, latarnia_wriggleaLatarni Wriggle’a i The BloodthirsterKrwiopijca.
    • Zmniejszenie obrażeń otrzymywanych od minionów.
    • Osłabienie spowolnienia z czerwonego buffa.
    • Zmniejszenie kosztu mana-potionMikstury Many.
    • Osłabienia leczeń takich bohaterów jak: Alistar_MINAlistar, Sona_MINSona czy Soraka_MINSoraka.
  • Nowa mapa do gier niestandardowych – Arena Treningowa (Proving Grounds). lol_proving_groundsTo właśnie dzięki tej mapie powstał ARAM. Swoją drogą, jest to skrót od All Random All Mid. Kiedyś gracze zakładali takie gry, ustawiali wybór postaci na losowy i… Grali! Zaletą tej mapy jest tylko jedna linia i brak dżungli, więc doskonale sprawdzała się w celu takiego grania. Oprócz tego to na tej mapie gracze walczyli 1 v 1 czy 2 v 2.
  • Nowy Czar Przywoływacza, barrier_oldBariera (Barrier) dostępny tylko na Arenie Treningowej.
  • Usunięcie długich niewidzialności.
    • W związku z tym Twitch_MINTwitch oraz Evelynn_MINEvelynn otrzymali rework.
  • Został wprowadzony 100 bohater – Jayce_MINJayce. Kolejne zaskoczenie dla mnie, ponieważ obecnie w grze jest 131 bohaterów. Z perspektywy czasu trudno mi uwierzyć, że już w drugim sezonie było ich aż 100!
  • Nowy typ skórek: Superskórki – pierwszą z nich był Cybernetyczny Ezreal (Pulsefire Ezreal).pulsefire_ezreal
  • Dodanie trybu dla daltonistów – sam z niego korzystam, jednak daltonistą nie jestem. Moim zdaniem jedna z lepszych, małych zmian w całej historii gry.
  • Wiele usprawnień klienta jak i samego interfejsu gry.

Mistrzostwa Świata Sezonu Drugiego

Mistrzostwa odbyły się w Los Angeles i trwały od 4 do 13 października 2012. W zmaganiach wzięły udział drużyny z Europy, Ameryki Północnej i Azji. Warto wspomnieć, że tym razem było to wydarzenie dedykowane tym rozgrywkom. Jeszcze w poprzednim, pierwszym sezonie Mistrzostwa Świata odbyły się podczas imprezy Dreamhack. Pokazuje to jak bardzo LoL i scena e-sportowa się rozwinęła – w ciągu roku zmiana z Dreamhacka na swój własny event? Nieźle Riot!

sezon drugi mistrzowie swiata

Grupy i sposób prowadzenia rozgrywek

Drużyny zostały podzielone na 3 grupy:

Grupa A

  • CLG NA
  • SK Gaming
  • Team Invictus
  • Azubu Frost

Grupa B

  • Saigon Jokers
  • Najin Sword
  • CLG EU
  • Team Dignitas

Grupa C*

  • Moscow 5
  • Taipei Assassins
  • Team SoloMid
  • World Elite
*Zwycięzcy lokalnych playoffów

Pierwszy etap rozgrywek miał na celu wyłonienie dwóch najlepszych drużyn z grup A i B. W drugiej fazie zwycięzcy grup mierzyli się ze zwycięzcami lokalnych playoffów. Mecze odbywały się w trybie bo3 single-elimination, czyli najlepszy z 3 meczy, przegrany odpada. W finale zmierzyły się dwie drużyny z Azji – Taipei Assassins (TPA) oraz Azubu Frost (Azubu). Jak pewnie wiecie, zwyciężyło TPA – temu zwycięstwu zawdzięczamy możliwość kupna skórek sygnowanych ich tagiem.

Nagrody na zakończenie sezonu

Gracze znajdujący się odpowiednio wysoko w rankingu otrzymali w nagrodę za swoje umiejętności skórkę do Janna_MINJanny – Zwycięską Janne (Victorius Janna).

zwycięska janna

Oprócz tego po Mistrzostwach Świata została wypuszczona Mistrzowska Riven_MINRiven (Championship Riven).

championship_riven

Podsumowanie

Sezon drugi to duży rozwój e-sportu. Oprócz tego największe zmiany dosięgnęły dżungli. To właśnie wtedy zadecydowano, że będzie ona wyglądać tak a nie inaczej. Oczywiście, były później zmiany balansu, jednak sam las pozostał podobny po dziś dzień. Dla mnie osobiście był to chyba najważniejszy i najlepszy okres historii LoL-a. To wtedy zacząłem grać dużo rankedów, uczyć się i bez przerwy poprawiać swoje umiejętności.

A Wy? Graliście w tych zamierzchłych czasach? Co o nich sądzicie? Dajcie znać w komentarzach!

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]

Źródła: klik! klik!