r.

Tier List Top Lane – Patch 5.7

Uaktualnienie 5.7 nie wprowadziło diametralnych zmian w rozgrywce, ani w balansie bohaterów. Nadszedł czas, aby po raz kolejny sporządzić tier listę bohaterów na pozycji "top lane". Zestawienie zaprezentujemy Wam w nowej formie tabeli

Przypominam, że Tier Lista jest jedynie subiektywną oceną. Każdy z bohaterów dobrze grany nadaje się idealnie do tego, aby wygrywać gry. Dlatego jeśli masz inne zdanie, to proszę o zachowaniu kultury w komentarzach.

Zapoznaj się również z naszymi innymi tier listami i counterpickami:

Tier I

120px-Tylda.svgStock Index UpStock Index Down

[table “” not found /]
  • Gnar – zastanawiałem się czy nadal jest on pickiem TI – jest coraz mniej grany na rzecz innych picków, nadal użyteczny, jednak nie tam dominujący jak kiedyś
  • Hecarim – koń kontruje przede wszystko postacie walczące w zwarciu, posiada niesamowitą mobilność oraz CC. Jego skalowanie jest również niezłe i późniejszym etapie gry potrafi dołożyć solidną porcję obrażeń, którymi może nękać przeciwnika
  • Irelia – „better nerf Irelia” nadal aktualne. Pasuje do każdej kompozycje zespołu i posiada ogromny potencjał do snowballowania
  • Lissandra – mimo nerfu nadal dobrze sprawuje się na topie, co prawda nie może dominować, jednak spokojnie przeżyje laning, a późniejszym etapie gry jest prawdziwą maszynką z CC i dużymi obrażeniami AoE
  • Kennen – po serii małych buffów w końcu stał się wartościowym pickiem. Posiada mocny power spike w mid oraz late game. Jeśli tylko doczeka walk drużynowych a przeciwnicy nie posiadają wielu mobilnych picków, to – GG.
  • Maokai – maszynka do CC, dość bezpieczny laning i wysoki sustain. Dobry przeciwko mobilnym postaciom
  • Sion – mimo nerfów nadal jest on niezwykle silny na tej pozycji. Jest niezwykle trudny do wygonienia z linii. Posiada multum CC i ogromną wytrzymałość. Idealnie spełnia zapotrzebowania meta game.
  • Vladimir – Pick zdecydowanie nastawiony na late game. Przy małym snowballu staje się nie do zatrzymania

Tier II

[table “” not found /]
  • Aatrox – po ostatnim buffie ponownie wrócił do zainteresowań graczy. Balansuje obecnie między TII i TIII.
  • Cassiopeia – potrafi nieźle zaleźć za skórę, nawet po nerfie jej kosztów many, należy jedynie pamiętać, aby w early game mierzyć siły na zamiary, ponieważ do pewnego etapu gry Cassiopeia jest bardzo kruchą postacią, co oczywiście zmienia się w late game, jeśli złożymy odpowiedni build
  • Cho’Gath – szczególnie skuteczny, gdy w teamie mamy kogoś z twardą inicjacją, jego [Q] jest niezwykły follow-upem. Cho’Gath ma to do siebie, że niezwykle trudno go skontrować i wygonić z linii, co sprawia, że niemalże zawsze można go wybierać „w ślepo”
  • Fizz – coraz więcej postaci buduje dużo HP, Fizz posiada na swoim [W] możliwość procentowego zabierania życia, więc nijako staje się naturalną kontrą na zmiany w mecie. Według mnie jego problemem jest to, że w late game jego potencjał niestety spada
  • Karthus – dobry wybór, jeśli w przeciwny team jest nastawiony na mid game, walki i smoka i silne ganki. Karthus dzięki teleportowi, [R] i obrażeniom AoE sprawi, że każda taka walka nie skończy się z pewnością bez zgonów u przeciwnika. Następnie sam pokazuje pazury w late game.
  • Lulu – dobry pick, jeśli nie potrzebujecie wielu obrażeń w late game i skupiacie się na ochronie carry
  • Riven – ulubiony pick smurfujących osób, za pomocą Riven bardzo łatwo ogrywać początkujących graczy. Jeszcze 2-3 miesiąc temu nawet dałbym ją do TI, jednak obecnie w jungli zadomowiają się postacie typu „tank” co nie służy jej z samych walkach drużynowych
  • Rumble – według mnie raczej pick e-sportowy, który skupia się na pierwszych teamfightach, aby zdobyć jak najwięcej smoków. Na solo Q nie bryluje tak mocno, jednak jest dość bezpiecznym pickiem dobrym na niemalże każdą okazję.
  • Shyvana – z Smite + TP wydaje się dość rozsądnym pickiem. Pamiętajmy tylko, że nie oferuje ona jakiegokolwiek CC
  • Swian – posiada niezwykłą kontrolę na linii. Niestety jest bardzo podatny na push w kierunku własnej wieży. Może zazwyczaj się to skończyć bardzo niską farmą do 20 minuty gry. Sam w sobie jest potworem w late game
  • Wukong – idealna postać do tego, aby snowballować na solo Q. Wukong jest bardzo „tricky”, a takie postacie zawsze będą niezwykle silne na solo Q, chociaż szczerze mówiąc wydaje mi on obecnie lepszy w roli junglera
  • Zac – to nie żart! Spróbujcie go na górnej alei! Po kilki mini buffach stał się bardzo mocnym, jednak póki co niedocenianym pickiem. Posiada niesamowite late game, w którym jest po prostu nieśmiertelny

Tier III

[table “” not found /]
  • Azir – po nerfach zasięgu żołnierzy i lekkim buffie tarczy lepiej sprawdza się na topie, aniżeli na mid lane. Dobre kontroluje postacie walczące w zwarciu, jednak potrzebuje kilku ulepszeń, aby znowu stał sie wartościowym pickiem
  • Diana – na obecną chwilę lepiej spisuje się w jungli i na środkowej alei
  • Dr. Mundo – hyper tank, niestety łatwo go skontrować w early game
  • Jarvan – po nerfie pancerza na jego fladze nie kontruje tak AD postaci jak wcześniej na górnej alei
  • Kayle – postać dobra do chronienia własnego carry, jednakże ustępuje w tym aspekcie wyraźnie Lulu
  • Kha’zix – trochę overnerfed, jednakże jeśli złapie jakiegoś killa jest nadal dużym zagrożeniem dla wrogów
  • Malphite – dobry w kompozycjach skupiających się na mid game, niestety w late bardzo mało oferuje zespołowi
  • Nidalee – kotka pokazuje prawdziwy potencjał a jungli, jednak na topie również sobie nieźle radzi szczególnie, jeśli trafi na przeciwnika bez sustainu
  • Mordekaiser – zdecydowaniu lepszy na środowej alei, na top lane może być wybrany, gdy reszta teamu posiada wystarczającą liczbę CC
  • Renekton – wydaje się w końcu zbalansowaną postacią w każdym etapie gry
  • Shen – nie jest taki zły jakby mogło się wydawać, po ostatnim buffie [R] w końcu posiada normalny cooldown na tej umiejętności
  • Singed – jego największym problemem jest zdecydowanie mechanika samej gry. Blokowanie się na minionach często uniemożliwia poprawne używanie gazu. Jeśli macie same postacie AD w teamie, to nie będzie on najgorszym wyborem
  • Teemo – wkurzajacy, często skuteczny do kontrowania niektórych piców
  • Trundle – dostał kilka buffów, jednak nadal czegoś mu brakuje, może po prostu trzeba trochę czasu, aby wrócił do mety i ludzie bardziej rozumieli jego zastosowanie
  • Urgot – efekt LCS sprawił, że ludzie powoli zaczynają nim grać, a to na midzie, a to na topie.
  • Volibear – lepszy o wiele w jungli z nowymi przedmiotami, na topie sprawdza się głownie jako counterpick
  • Yasuo – jeśli mamy tylko dużo podrzutów w teamie – to dlaczego by nie?

Tier IV

[table “” not found /]
  • Galio – bez flasha można co najwyżej oglądać nim teamfight
  • Gangplank – słaba postać w ogólnym podsumowaniu
  • Garen – nie oferuje nic dla teamu
  • Jayce – overnerfed, czas aby cofnięto jego osłabienia
  • Olaf – totalnie zależy od ogromnej ilości przedmiotów
  • Ryze – zbyt słabe early game, podatny na stomp
  • Yorick – na competitive wydaje się w miarę ok, jednak na solo Q oprócz wkurzania wiele
  • Xin Zhao – zdecydowanie lepiej spisuje się w lesie

Tier All or Nothing

AkaliDariusFioraSquareJaxNasusPantheonPoppyRengar0TryndamereQuinn

Wszystkie z tych postaci niezwykle trudno przypisać do jakiegoś tieru. To czy są użyteczne i prowadzą drużynę do zwycięstwa zależy od kilku czynników, przede wszystkim czy dostaną ogromy feed lub spędzą pół gry farmiąc na linii. Oczywiście mają do tego niesamowite predyspozycje, jednak nie zawsze wszelkie warunki mogą być spełnione, aby był z nich pożytek.  Bohaterów tego typu nazywam – „all or nothing” czyli wszystko albo nic. Zazwyczaj ich statystyki wyglądają 10/0 lub 0/10.

  • Darius
  • Fiora
  • Jax
  • Nasus
  • Pantheon
  • Poppy
  • Rengar
  • Tryndamere
  • Quinn