r.

Tier List Mid Lane – Patch 5.7

Uaktualnienie 5.7 nie wprowadziło diametralnych zmian w rozgrywce, ani w balansie bohaterów. Nadszedł czas, aby po raz kolejny sporządzić tier listę bohaterów na pozycji "mid lane". Zestawienie zaprezentujemy Wam w nowej formie tabeli

Przypominam, że Tier Lista jest jedynie subiektywną oceną. Każdy z bohaterów dobrze grany nadaje się idealnie do tego, aby wygrywać gry. Dlatego jeśli masz inne zdanie, to proszę o zachowaniu kultury w komentarzach.

Zapoznaj się również z naszymi innymi tier listami i counterpickami:

Tier I

[table “” not found /]
  • Ahri – Po nerfach przestała być OP, jednak nadal zasługuje na Tier I. Niezwykle mobilna i trudna do złapania. Gdy zdobędzie odpowiednią liczbę AP nadal zadaje duże obrażenia i jest w stanie wyeliminować kluczowe cele.
  • Cho’Gath – Od kiedy zaczęto grać nim na AP ludzie zobaczyli w nim prawdziwy potencjał. Ogromne przeliczniki, true damage, ogrom CC a na dodatek ogromna ilość życia
  • Katarina – wiele osób mówi, że jest łatwa do skontrowania. Po części mają rację, jednak nie do końca. Katarinę za pomocą odpowiednich bohaterów oraz zagrań da się z pewnością upilnować na samej linii. W przypadku walk drużynowych sprawa jest trudniejsza. Nie zawsze wszyscy mogą mieć wysoki poziom HP, czasem decydujące o jej przerwaniu [R] CC akurat może być na cooldownie bądź zostać wykorzystane na innego wroga.. Riot wycofał się z resetu cooldownów na AP Masterze YI, jest to dość toksyczna zależność, gdy jest podpięta pod umiejętności obszarowe zadające duże obrażenia. Póki co jeden z najgroźniejszych picków na solo Q od brązu do challengera.
  • Karthus – od dwóch miesięcy na koreańskim serwerze posiada najwyższe win ratio. Jednak w europie jest on mało popularny, prawdopodobnie się to zmieni, ponieważ można zauważyć, że gracze LCS EU zaczynają również po niego sięgać. Powoli meta gry będzie zmierzać w kierunku takich „Hyper” AP Carry jak Karthus.
  • Viktor – Postać bardzo dobra, jednak w odpowiednich rękach. Posiada bardzo specyficzny styl grania, dwie umiejętności obszarowe oraz  [W] wspomagające inicjację teamu lub pełniące funkcję defensywną. Dzięki swojemu przedmiotowi potrafi zyskać niesamowite ilości AP
  • Xerath – ogromny poke wygrywający gry, w obliczu osłabień tarczy wieżyczki zabiegającej obronie Xerath wydaje się być jeszcze mocniejszym pickiem. Coraz mniej zabójców jest w mecie, a to idealny pretekst, aby ten bohater był na szczycie
  • Zed – po usunięciu DFG paradoksalnie został jedną z niewielu postaci, która potrafi “zlikwidować” przeciwny cel w jedną sekundę

 Tier II

[table “” not found /]
  • Annie – uniwersalny, prosty pick. Burst, duża ilość CC a co najważniejsze na solo Q – bardzo szybko snowballuje
  • Anivia – Anivia w dobrych rękach sieje pogrom, początek gry jednak bywa dość ciężki. Idealnie nadaje się do bronienia pod wieżą jak i idealnie pasuje do kompozycji teamów bazujących na AoE. Idealnie nadaje się do walk w wąskich ścieżkach jungli
  • Cassiopeia – do niedawna grana prawie tylko i wyłącznie na topie. Po zwiększeniu jej kosztów many coraz częściej można zauważyć ją na środkowej alei. Typowy „Hyper” AP Carry idealny do late game. Jeśli uda się jej zabić przeciwnika bez problemu zrobi to kolejny, kolejny i kolejny raz. Jednak nie ma róży bez kolców, przez swoją kruchość może również negatywnie snowballować
  • Diana – tutaj mamy efekt LCS. Diana jakiś czas temu dostała kilka „tweaków” sprawiających, że gra nią jest o wiele bardziej przystępna. Budowana w AP/Przedmioty defensywne posiada niesamowity stosunek obrażeń do wytrzymałości, a w late game z klepsydrą może inicjować, bądź wspomagać inicjację zespołu. Prawdopodobnie w następnym zestawieniu list zawita nawet do TI
  • Lissandra – zaczęła być ponownie grana również na mid lane. Radzi sobie całkiem nieźle. Królowa CC w teamfightach
  • Orianna – jest ona dość uniwersalnym wyborem, który spisuje się poprawnie w każdej kompozycji teamu. Posiada zarówno właściwości ofensywne i defensywne. Dzięki tym drugim idealnie nadaj się do kompozycji chroniących swojego AD Carry
  • Urgot – może na na wyrost dałem go do TII, bliżej mu do niższego Tieru. Nie sprawdza się on zawsze we wszystkich kompozycjach teamów
  • Ziggs – po małych buffach powoli zaczyna deptać po piętach Xerathowi; możemy tu zaobserwować zwiększenie się popularności Ziggsa

Tier III

UWAGA! TIER III TO NADAL BARDZO DOBRE POSTACIE!!!

[table “” not found /]
  • Azir – kilka buffów z pewnością przysłużyło mu się na dobre. Nie jest tak silny jak kiedyś jednak w końcu ponownie grywalny
  • Brand – sprawdza się przede wszystkich w kompozycjach obszarowych. Castowanie jego umiejętności chwilkę trwa i ich efekty/obrażenia są zależne od siebie. Jednak jak mu wyjdzie to… „kyrie eleison „
  • Kayle – skuteczna w kompozycjach chroniących swojego carry
  • Galio – nie masz flasha = czekasz, czekasz… dostał ostatnio małego buffa na [E] ale jeszcze czegoś mu brakuje
  • Lulu – skuteczna w kompozycjach chroniących swojego carry
  • Lux – typowy pick „all or nothing”. Jeśli zacznie snowballować to bez problemu będziesz w stanie zabijać nią 2-5 przeciwników za pomocą swojego compa. Z drugiej strony, jeśli wszystko nie pójdzie po jej myśli to jedynie będzie smyrała przeciwników do końca gry.
  • Malzahar – na solo Q wydaje się on być dość mocnym pickiem w szczególności, gdy jego [R] czasem będzie wykorzystane w celach defensywnych. Najlepiej sprawuje się on jednak z kompozycjach z twardą inicjacją.
  • Syndra – po usunięciu DFG nie tak dobra jak wcześniej, jednak nadal pełni swoją rolę
  • Talon – bardzo zależny od snowballowania, gdy nie złapie feeda, to nie jest tak wesoło
  • Twisted Fate – Możliwość niesamowitych ganków jak i ich kontrowanie, które są niezwykle ważne na solo Q sprawiają, że Twisted Fate jest obecnie dobrym pickiem
  • Veigar – po otrzymaniu stosownych buffów w końcu jest grywalny, gdyby jeszcze poprawili jego [W]…
  • Vel’Koz – do niedawna grany przede wszystkim w roli Supporta, jednak w obecnej meta game ponownie wraca na środkową aleję. Jest szczególnie skuteczny jeśli przeciwny team nie posiada zbyt dużo „gap closerów”,  a my dobrą inicjację
  • Yasuo – niestety nie jest on tak uniwersalny jak kiedyś za sprawą nerfów. Sprawdza się faktycznie w tych kompozycjach, gdzie posiadamy jakieś jakieś natychmiastowe podrzucenia z innego źródła

Tier IV

[table “” not found /]
  • Akali – obecnie może na niskich dywizjach się nadal sprawuje. Nerfy całkowicie ją dobiły
  • Jayce – każdy inny AD lepiej sprawuje się na midzie, dostał zbyt dużo nerfów
  • Heimerdinger – specyficzny pick dla „freakow”. Nie jest zły, jednak gracze nie rozumieją jego mechaniki i niezwykle ciężko w takim przypadku jest wykorzystać jego potencjał.

Better Other Role/LCS Tier

Ezreal1FizzKennenGragas_Square_0LeblancKarmaMorganaNidaleeSquareRyzeSwainVladimirZyraSquare

  • Ezreal – 2x AD Carry raczej sprawdza się na LCS, na solo Q zazwyczaj kończy się to katastrofą, ponieważ działa tylko w bardzo specyficznych kompozycjach
  • Fizz – Lepszy na Top Lane/Jungle
  • Kennen – Lepszy na Top Lane
  • Gragas – Lepszy na Top Lane/Jungle
  • LeBlanc – LCS Pick, na solo Q mimo, że silna i dużo zabija to w dłuższych grach raczej nie przyczynia się do wygranej
  • Karma – Lepsza na Top Lane/Support
  • Morgana – Lepsza na Top Lane/Support
  • Nidalee – Lepsza na Jungle
  • Ryze – Lepszy na Top Lane
  • Swain – Lepszy na Top Lane
  • Vladimir – Lepszy na Top Lane
  • Zyra – Lepsza na Support