Przypominam, że Tier Lista jest jedynie subiektywną oceną. Każdy z bohaterów dobrze grany nadaje się idealnie do tego, aby wygrywać gry. Dlatego jeśli masz inne zdanie, to proszę o zachowaniu kultury w komentarzach.
Zapoznaj się również z naszymi innymi tier listami i counterpickami:
- Counterpicki – Patch 5.7
- Idealne Buildy dla każdego bohatera – Patch 5.7
- Tier Lista – Mid Lane – Patch 5.7
- Tier Lista – Top Lane – Patch 5.7
- Tier Lista – AD Carry – Patch 5.7
- Tier Lista – Support – Patch 5.7
Tier I
[table “” not found /]- Sejuani – jej pełne combo zadaje niesamowite obrażenia, nie wspominając o tonach CC. Mimo nerfów nadal jest niesamowicie silna. Jej jedynym problemem są pierwszy 3 poziomy w lesie. Później leci z górki
- Volibear – wiele osób mnie “hejciło”, gdy umieściłem go w Tier I jakiś miesiąc temu. Niedźwiadek idealny wykorzystał potencjał do tego, aby być na szczycie. Oprócz wytrzymałości posiada niezłe obrażenia szczególnie w mid game
- Sion – Po nerfach na [E] nie jest aż tak dominujący na top lane, dlatego jest coraz częściej grany w lesie, gdzie sprawuje się znakomicie
- Nautilus – król CC w końcu jest wartościowym junglerem. Jego czas czyszczenia jungli dzięki nowemu przedmiotowi jest o wiele lepszy. Zmiana [E] również do tego się przyczyniła. Jego możliwość ofensywne w teamfightach jak i defensywne są niesamowite
Tier II
[table “” not found /]- Gragas – po małych buffach stał się bardziej grywalny, posiada dużo CC oraz niezłe obrażenia. Szybko snowballuje. Sam jest kontrą na twardą inicjację.
- Rek’Sai – nerfy, nerfy, nerfy. Jest nadal dobra, jednak nie zalicza się już do ścisłej czołówki
- Vi – mimo osłabienia jej obrażeń wydaje się nadal bardzo mocnym pickiem. Posiada jedne z najlepszych early ganków na mid lane. Posiada bardzo dobry stosunek obrażeń do wytrzymałości okraszony dobrą CC
- Fiddlesticks – w ostatnim czasie dostał kilka mini nerfów, jednak nadal będzie on najlepszym junglerem typu „AP” będący dobrym uzupełnieniem do kompozycji teamów bazujących na obrażeniach obszarowych.
- Shaco – długo trzymałem go w Tier “All or Nothing”, mimo że to jedna z moich ulubionych postaci. Obecnie nawet zawitał na LCS (Kikis), posiada chyba jeden z największych potencjałów do snowballowania i ciężko skontrować jego early ganki
- Hecarim – szczerze chciałem go umieścić w Tier I, jednak po tych nerfach regeneracji życia musimy bardzo uważać na początkowych poziomach z powodu niskiego poziomu HP. Wiadomo, że w late game nie sobie równych, tylko nie zawsze na solo Q gra jest ‘otwarta” po 30 minucie
- Cho’Gath – jest idealnym wyborem, jeśli w teamie macie już kogoś z inicjacją jego [Q] i [W] jest idealnym follow-upem, które obezwładni przeciwnika na długi czas
- Diana – coraz częściej grana na każdej linii; idealne dopełnienie jeśli na mid lane jest u nas postać na AD. Po złożeniu klepsydry spokojnie może przejąc rolę inicjatora
- Nunu – posiadacie w teamie “hyper ADC”? Będzie on idealnym wyborem, aby go chronić, a także buffować.
- Wukong – postać o wielkim potencjale zarówno do gankowania i snowballowania. Zastanawiałem się czy nie dać go o szczebel wyżej.
- Zac – buffowali, buffowali aż doprowadzili go do użytkowego stanu; posiada doskonała inicjację i multum CC
Tier III
UWAGA! TIER III TO NADAL BARDZO DOBRE POSTACIE!!!
[table “” not found /]- Pantheon – hard ganker, niezwykle silne snowballowuje od 6 poziomu ganki omijające wardy. Po nerfie AD przedmiotów i mecie tanków jego siła trochę spadła
- Nidalee – kilka nerfów i zmiana mety nie przysłużyły się jej na dobre. O wiele ciężej snowballuje
- Amumu – na niższym elo działa znakomicie, jednak im wyżej tym ciężej, nie jest to zła postać, jednak nie jest tak dobra jak Nautilus, Sion czy Sejuani
- Skarner – czasem zbyt podatnym na kiteowanie
- Fizz – spadł hype na tego bohatera, zmiany w ostatnim uaktualnieniu sprawiły, że lepiej sprawdza się jednak na top lane
- Dr. Mundo – niestety dobry tylko od mid/late game, po zmianach w następnym uaktualnieniu (pełne odzyskanie HP za zabicie z [Q] miniona) z pewnością będzie częściej grany jednak na topie
- Rammus – dostał trochę za dużo nerfów, jednak jeśli przeciwny team bazuje przede wszystkim na AD postaciach, to będzie on idealnym wyborem
- Jarvan IV – kolejne nerfy sprawiły, że ze statusu króla jungli stał się „jedynie” bardzo dobrym pickiem z silnymi gankami. Nadal jest warty pickowania, jednak nie tak skuteczny jak jeszcze miesiąc temu
- Kayle – „on hit” Kayle posiada duże obrażenia i jest ciekawym uzupełnienie dla kompozycji opartych o chronionego „Hyper” Carry
- Elise – powoli zaczyna wracać do łask za sprawą profesjonalnych graczy, jednak potrzebuje jeszcze trochę czasu, aby gracze sobie o niej przypomieli
- Lee Sin – jeśli chcesz dominować early game, to będzie on idealnym wyborem
Tier IV
[table “” not found /]- Aatrox – bardzo zależny od przedmiotów szczególnie w późniejszym etapie gry
- Jax – zależny od przedmiotów, zdecydowanie lepszy na górnej alei
- Malphite – fajne inicjacja, jednak w późniejszym etapie gry szczególnie, gdy przeciwnik złoży banshee wydaje się trochę bezużyteczny
- Olaf – potrzebuje ogromnej farmy i trochę killi, aby był skuteczny, z pewnością nie uzyska tego w lesie
- Shen – jest słaby jako całokształt bohatera. Ach ten cooldown na ulti – masakra
- Trundle – po buffach wydaje się dobrym pickiem, jednak na górnej alei!
- Warwick – przed 6 poziomem bezużyteczny, po 6 poziomie nie tak dobry jak kiedyś po nerfie jego [R] i czerwonego ulepszenia przedmiotu do junglowania
Tier All or Nothing
Wszystkie z tych postaci niezwykle trudno przypisać do jakiegoś tieru. To czy są użyteczne i prowadzą drużynę do zwycięstwa zależy od kilku czynników, przede wszystkim czy dostaną ogromy feed lub spędzą pół gry farmiąc w lesie. Oczywiście mają do tego niesamowite predyspozycje, jednak nie zawsze wszelkie warunki mogą być spełnione, aby był z nich pożytek. Bohaterów tego typu nazywam – „all or nothing” czyli wszystko albo nic. Zazwyczaj ich statystyki wyglądają 10/0 lub 0/10.
- Evelynn
- Kha’zix
- Master Yi
- Nocturne
- Rengar
- Shyvana
- Poppy
- Tryndamere
- Udyr
- Xin Zhao