League of Legends r.

Szczegółowy poradnik, część IV – Jarvan!

Doprowadź wrogów do łez, tańcz między nimi niczym Yasuo, oneshotuj AD Carrych - zapraszam do czwartej już części szczegółowego poradnika!

J4 jest jedną z postaci wymagających mądrego doboru przedmiotów – to główny wątek, któremu należy poświęcić nieco głębszą ( ͡° ͜ʖ ͡°) uwagę. Zaczynamy jednak w pełni klasycznie, co sprowadza się do przedstawienia…

Ścieżek masakry

  • Top – dobry wybór, jeżeli gramy na mało mobilne postacie (Mundo, Maokai). W tym czasie zwykle je kontrujemy, przez wzgląd na nasze obniżanie pancerza z Q i skuteczność w obijaniu tanków dzięki pasywce. Farmimy jak najwięcej, co jakiś czas roamując na mida, gdy zajdzie taka potrzeba. Jesteśmy świetnymi split pusherami, dlatego wykorzystujemy to, stale doprowadzając sojusznicze stworki pod kolejne wrogie wieże!
  • Mid – taki mały żarcik, nie ma już Sezonu 5.
  • Jungla – najskuteczniejszy wariant, dobrzy gracze na tej właśnie pozycji obciągną wyciągną pełen potencjał tkwiący w Tofeffe Królu Demacii! Aby przeciwnik spalił Flasha, nie jest potrzebne wiele, po prostu gankujemy i wykonujemy akcję oznaczoną E+Q+AA+W – efekt gwarantowany (chyba że nasi sojusznicy pochodzący z dolnej alei się wrócili, a my jak debile z 3 levelem używamy tego na Threshu i Caitlyn z pełnymi paskami zdrowia)!

Dóbr przedmiotów

Przedmioty, tak jak już wcześniej zaznaczyłem, dobieramy niezwykle ostrożnie. Nie warto w normalnych grach kierować się LCS-ami, gdzie J4 jest składany pod armor peny, AD i zerową ilość zdrowia. Budujemy się tak, abyśmy mieli trochę wytrzymałości (najlepiej 3 do 4k), a ponadto możliwość one-shotowania przeciwnego Carry – jak to zrobić?

Wybierając itemy z podanych poniżej…

Ofensywa

  • Hydra – na topie nieoceniona, farmimy więcej dzięki pasywce, a ponadto zwiększa naszą regenerację zdrowia.
  • Maw of Malmortius – standardowy item przy dużych obrażeniach magicznych drużyny przeciwnej.
  • The Black Cleaver – stackujące się przebicie pancerza, AD, HP i 20% skrócenia czasu odnowienia – doskonały na 2 lub 3 item.
  • BT – nie budujemy w early/mid gamie, po prostu w tych fazach się nie przyda. Sam item jest warty zakupu, przyjemny shield i 20% wysysanda!
  • Ghostblade – MS, AS, armor peny – nic dodać, nic ująć.
  • Merce – ważna statystyka, jaką jest Tenacity, umożliwia przetrwanie w walce drużynowej trochę dłużej niż 3 sekundy.

Przykładowy bulid ofensywny:

Ogromne obrażenia, łatwa farma w early mid dzięki Hydrze, kontra na magów pochodząca z Malmortiusa.

Ofensywa działa mniej więcej tak:

(  … umiem lepiej )

Defensywa

  • Randuin Omen – mocne statystyki obronne, zmniejszone obrażenia od krytyków i aktyw slowujący o 80%!
  • Umrzyk – dodatkowa, zwiększająca się prędkość ruchu i budulec defensywny.
  • Titanic Hydra – bardzo ciekawie działający przedmiot, wliczający się właściwie w obydwie kategorie, niezwykła synergia z pasywką.
  • Frozen Mallet – spowolnienie po każdym AA + kupa HP + naparstek AD = kompletna masakra, uniemożliwiająca wrogom ucieczkę!
  • Tabi ninja – Ochrona przed nafeedowanymi Masterami Yi.

Przykładowy bulid defensywny:

Sprawdzi się na nafeedowanych AD Hyper Carrych.

Jungla

  • Szabla z zaklęciem Wojownik – standardowy item dla tej ścieżki.
  • Sunfire – gruboskórność i obszarowe obrażenia co sekundę, pomaga w czyszczeniu campów.
  • Pomarańczowe sandały Mojżesza – przemieszczanie się po mapie z prędkością światła!

Przykładowy bulid w buszu:

Wielu ludzi uważa, że czerwony nożyk jest o wiele gorszy niż niebieski. Czy mają rację? Niebieski jedynie spowalnia, natomiast czerwony daje o 12% mniejsze obrażenia zadane przez porażonego przeciwnika. Poza tym typowe przedmioty dla jungli:

Sytuacyjne

  • Sterak – wyłącznie przy mocnym burście przeciwników.
  • GA – drugie życie. Zbawienne cacko zbudowane jako ostatnie, będzie nieocenione.
  • Thornmail – kontruje przeciwnego ADC – praktycznie sam się o nas zabije…

Bonusik – moja budowa

Pierwszy item trzymamy do późnej środkowej fazy gry, następnie sprzedajemy i kupujemy Krwiopijca. Osobiście z tym właśnie ustawieniem posiadam 87% win ratio na Księciu Demacii. Daje dosłownie wszystkie potrzebne do wygrania statystyki. Według mnie to najlepsza (i najszybsza) droga do tego, aby wasi rywale SPŁONĘLI W CZELUŚCIACH HADESU!

Gameplay, specjalizacje, maksowanie i comba

Grając na górnej linii nie mamy zbyt dobrej wczesnej fazy – musimy (uważając na przeciwnika) nieustannie farmić, farmić i jeszcze raz farmić. Po pierwszym powrocie dobrze będzie kupić Pożeracza (cześć TBC), Pięść Jaruima lub sustain w postaci kosturu. Jeżeli wybraliśmy sustain, nieustannie pushujemy, wymuszając powrót na rywalu. Naszym zadaniem na tej pozycji jest stanowienie ciągłego zagrożenia. Prowadzimy miniony aż pod inhibitorową wieżę, z przerwami na teleportację do serca walk drużynowych.

W lesie sytuacja wygląda nieco inaczej – mamy stwarzać zagrożenie nie dla jednej, a dla WSZYSTKICH linii. Buffy z reguły bierzemy dla siebie z uwagi na dużą manożerność i wzmocnione pasywką autoataki. Gankujemy, wykorzystując obie kombinacje podane trochę niżej. A jeżeli chodzi o ogólną kolejność maXXXowania, jest to:

R->Q->W->E

R z powodów oczywistych, Q to obniżenie większej % wartości pancerza, W oznacza większy shield i spowolnienie. Ostatnia już rzecz – pomyślcie trochę, zanim użyjcie ulta i uwięzicie sojuszników w samym środku teamfightu…

Specjalizacje

Obecnie mamy możliwość tylko jednego, prawilnego ustawienia w roli głównej z COUARGE OF THE COLOSSUS – zapewni jeszcze większą przeżywalność!

Wombo Combo!

Akcje umiejętności wyglądają następująco:

  • E->Q->AA->W 

Przeprowadzamy szybkie wejście, aktywujemy Kolosa, używamy W i gdy przeciwnik jest spowolniony, a my osłonięci, wycofujemy się.

  • E->Q->AA->R->W->3x AA

Na pełnej (kurwie) “wlatujemy” w enemy bohatera i wywiercamy 2 metrową dziurę w samym środku jego dupy! Prawdopodobny atak raka na czacie i wyjście z gry to norma…

Summonerki

Dla górnego królestwa polecam MC zestaw zawierający Teleport oraz oczywistego Flasha. Natomiast w jungli, zamiast Teleportacji, ustawiamy SmiteSmite’a.

Przydatne

  • Po reworku, ulti zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom w obrębie areny.
  • Przy 20% CDR możemy dwukrotnie przyciągnąć się do tego samego sztandaru.
  • W walkach drużynowych, atakuj wielu wrogów AA.
  • Bycie w obrębie E podwaja bierną premię do AS Jarvana.
  • Zanim użyjcie combo E + Q, spowolnijcie przeciwników za pomocą W!
  • NIE skaczemy na kogoś R-ką, jeżeli ten ma gotowy błysk.

Z racji tego, że są święta (i ja piszę ten artykuł), ofiaruję Wam jeszcze jeden MONTAGE!

I tak oto doszliśmy do samego końca. Chciałbym przeprosić za brak poradnika tydzień temu, ale wymagają one dużego nakładu poświęconego czasu (czasczasczasochłonne). Wesołych świąt i…

...i DEMACIA!

Czy podobała Wam się ta część? Kogo chcielibyście zobaczyć za tydzień/dwa? Jak oceniacie sam poradnik i czy się Wam przydał? Piszcie śmiało w komentarzach!