League of Legends r.

Szczegółowy poradnik, część III – Ekko!

W tym tygodniu, moc Jedi na obiekt poradnika postanowiła wybrać Ekko - to Wy cofajcie czas!

Podczas dzisiejszej części moja (nie)skromna osoba przybliży Wam legendarne tajniki gry białowłosym geniuszem z Zaun. Artykuł będzie dość długi z racji tego, że są w nim opisane niemalże wszystkie rzeczy potrzebne do zaczęcia masterowania od gier z dobrymi statystykami, ale większość osób pewnie już to wie.

To, co na pierwszy rzut oka wydaje się proste, w rzeczywistości często okazuje się zupełnie inne. Taktyka, spryt i przebiegłość są naszymi najważniejszymi zaletami, nad którymi pracujemy do upadłego. Zacznijmy może od hmm…

…wyboru linii?

Trzy możliwe ścieżki rozwojowe:

  • Top – po pokazie na scenie profesjonalnej nagle zaczął być (przez pewien okres) najczęściej wybieraną drogą. W przeciwieństwie do gry na środkowym pasie, tutaj budujemy więcej zdrowia i statystyk obronnych sprawujących się o dziwo dobrze (o dziwo? Click!).
  • Mid – Według mnie po serii nerfów Ekko nie jest już tak świetnym tankiem, dlatego Fakerlane będzie nieoceniony. Powyższe położenie umożliwia roam na dwie pozostałe dzielnice wiecznej wojny, snowball, branie Blue i pomoc przy zabezpieczaniu Herolda czy smoków.
  • Jungla – Wyjątkowo ją omówię. Sądzę, że wielu ludzi nie widzi potencjału tkwiącego w jej wnętrzu (tak, przedmioty będą). Dość dobre, bezpieczne gankowanie, counterjungling dla zaawansowanych i wyrabianie przewagi pozostałej czwórce. Tutaj również ofiarowuję LINK!

Przedmioty

Aż cztery grupy, każdą należy traktować opcjonalnie (doszedł las).

Ofensywa

  • Morellonomicon Morellonomicon – Tania, powszechna książeczka uwielbiana przez mid lanerów. Zero problemów z maną, CDR-y, AP i wspomaganie podpalenia…
  • Luden's Echo Fioletowy Kij – Ogromne obrażenia, movement speed – po prostu przedmiot idealny!
  • Rabadon's Deathcap Czapka z Harrego Pottera – Wszystkie nasze umiejętności skalują się z AP, więc jedyne, czego potrzebujemy, to… jeszcze więcej mocy umiejętności!
  •  Lich Bane – Gdy cel ma nałożone dwa stacki pasywki, rozbijając je z E razem z biernym efektem tych skrzyżowanych marchewek, dosłownie oneshotujemy.
  •  Hextech Protobelt – Nawet po nerfie (jednym z wielu, ale chodzi o ten ostatni) niszczy sqishy targety.
  •  Sorcerer’s Shoes – Przebicie odporności na magię jest miłą niespodzianką dla tanków.

Przykładowy bulid ofensywny

MorellonomiconLuden's EchoRabadon's Deathcap

Defensywa

  •  Rod of Ages – AP, HP i mana stackujące się z każdą minutą. UWAGA: słabe na ostatni item i absolutnie nie kieruję tego do brązowych.
  •  Rylai’s Crystal Scepter – Patch 6.24 – ubyło zdrowia, 1/4 mocy umiejętności i większej ilości spowolnienia… Stał się o wiele tańszy, przez co uparcie spełnia swoje zadanie.
  •  Merce – Tenacity przeciwko wszelkiego rodzaju Nautiliusom (tak CC wpływa na brak możliwości kliknięcia R- ki, kto by pomyślał?).
  •  Stoper dziadka – Pancerz, skrócenie czasu odnowienia, jak i niesamowity aktyw wpasowywują go do wszystkich kategorii na itemy (nie będę się powtarzał, bez przesady).
  •  Ardent Censer – Wzmocnione przywracanie HP pochodzące z umiejętności specjalnej.

Przykładowy bulid defensywny

Gdy to na nas skupią się najbardziej bolące umiejętności przeciwników, zdrowie ogromnie się przyda, poza tym i tak klepiemy DPS-y dzięki AP.

Jungla

  •  Stalker’s Blade wraz z zaklęciem Runic Echoes – Działanie identycznie do pierwotnej wersji Echo, jednakże dodatkowo daje +10 do czyszczenia Tarzan playce’u.
  •  Umrzyk – MS i statystyki obronne, doskonały do defensywnej gry.
  •  Ioniańskie Jordy – Cooldown reduction daje nam niesamowity power spike, poza tym -15% CD na summonerkach.
  •  Liandry’ s Torment – Odzew dla kumulujących zdrowie.

Przykładowy build w buszu

Sytuacyjne

  •  GA – Zbroja ze skrzydłami posiada unikalne działanie, tłumaczyć raczej nie trzeba.
  •  Spirit Visage – Wzmocnienie leczenia, zdrowie, statystyki do kontrowania magów.
  •  Wibrator – W przypadku, w którym jeden z obrońców wroga postanowił Was sfocusować tonami MR-u, będzie niezastąpiony!

Masterki i summoner speele

Tak jak wspominałem, tank Ekko będzie uwzględniany tylko minimalnie, więc daję jedyną i prawilną mordę masterkę, na pewno się domyślacie, co to jest…

 

Oczywiście chodzi o  Fervor of Battle! 

 

Żarcik.

Jest nią ustawienie 12-18-0  pod thunderlords-decree Thunderlorda – zapewni dominację we wczesnych fazach gry. Najbardziej rozpowszechniona i najprostsza do wykorzystania masterka dla naszego obiektu badań, dzięki niej mamy możliwość wciśnięcia JESZCZE WIĘKSZEJ ilości obrażeń.

Czary przywoływacza to  Flash i  Teleport na topie,  Flash i Smite Smite w jungli oraz  Flash w parze z  Ignite’em na środkowym pasie, inne raczej się nie sprawdzają.

Akcje

Combo jako takich nie można podać, za to dokładnie omówię kolejne czynności z wykorzystaniem umiejętności (przeplatane komba i ruchy postacią).

  • Inicjacja

W->pierwsza aktywacja E->Q->druga aktywacja E->AA->przemieszczamy się tak, aby wróg znalazł się między Tobą, i Q.

Przy większej ilości AP papierowe cele widzą szary ekran, a Ty pokazujesz masterię 4 stopnia, śmiejąc się szyderczo (+20 do postrachu u przeciwnej Soraki).

  • Szybka wymiana

Pierwsze E->drugie E->Q->AA->wycofujemy się, również tak, aby nasze Q trafiło.

Rozbicie trzech stacków obdarza nas potężną premią do prędkości ruchu. Zadajemy duży damage w krótkim czasie, po czym z gracją używamy sztuki walki o nazwie “spierdalando”.

  • Ucieczka

Rzucamy na siebie W->Q za plecy->używamy R w momencie, w którym przeciwnicy znajdują się w polu W->dalej uciekamy.

Po niedawnym updacie dodano ciekawy mechanizm miedzy sferą i chronostrzaskaniem. Mianowicie, gdy rzucimy W, a przez nie przebiega ślad do naszego ultimate’a, użycie R-ki automatycznie aktywuje stuna i tarczę. Daje to mnóstwo potencjalnie widowiskowych zagrań.

Poniżej niesamowity montaż obrazujący siłę tego bohatera!

Przydatne

  • Po aktualizacji zabójców aktyw pasywki nie spowalnia.
  • Przeciwnicy widzą Twoją sferę dopiero 1,5 s. przed aktywacją.
  • Autoataki są bardzo skuteczne przeciwko bohaterom z małą ilością zdrowia (pasywna cześć W).
  • Wykorzystuj skalowanie Twojej R-ki do kosmicznego spustoszenia.
  • Doskok do celu z E jest atakiem podstawowym.
  • Zhonyę najlepiej włączyć przed rzuceniem umiejętności specjalnej.
  • Ognisty Trybularz zwiększa twoją przeżywalność.
  • Redemption trzeba usunąć z gry!

I tak oto doszliśmy do samego końca, mam nadzieję, że dzięki temu poradnikowi Wasz Ekko stanie się w oczach enemy potężnym, żądnym krwi potworem, pożerającym najsłabszych… i to jeżeli ma dobry humor.

Co do samych poradników – są one dość czasochłonne i raczej będą wychodziły nie częściej niż raz na tydzień/dwa tygodnie.

Jak Wam się podobał ten artykuł? Czy przydały Wam się moje światłe rady? Kogo chcielibyście zobaczyć za tydzień? Piszcie śmiało w komentarzach!