League of Legends r.

Szczegółowy poradnik cz. II – Illaoi!

W kolejnej części szczegółowego poradnika weźmiemy na ruszt Kapłankę Krakena. Co zrobić, aby przeciwnicy bali się do Ciebie podejść nawet (a zwłaszcza) w piatkę? Zapraszam do czytania!

Illaoi to nieliczna z postaci, których siła zależy od liczebności przeciwników. Nie posiada może takiego stopnia trudności jak Azir czy zreworkowana Katarina, ale wymaga sporej uwagi, o czym dowiecie się w dalszej części.

Wybór linii

Tutaj nie mamy zbyt dużego przybytku, obejmuje on jedynie:

  • Top – Prawdziwa twierdza. Jest najbardziej oczywistym wyborem podczas przygotowań do gry. Duża ilość krzaków niezwykle sprzyja – stwarza warunki do bezkarnego użycia E, a co za tym idzie – obicia przeciwnika. Tutaj staramy się jak najwięcej farmić, zostawiając większość many na ganki ze strony drużyny przeciwnej oraz jak najwięcej pushować – przeciwnicy nie będą mieli innego wyjścia, jak tylko zaatakować (co jest Wam bardzo na rękę).
  • Jungla – Raczej rzadki wybór, nie wykorzystujemy całego potencjału i mamy słabe ganki.

Dobór przedmiotów oraz specjalizacji

Ten aspekt będzie dla wielu z Was bardzo kontrowersyjny, każdy prezentuje odmienny sposób budowania. Podzielone standardowo na trzy grupy:

Ofensywa

  • Death's Dance Death Dance – Bardzo dobrze działający item , wspomaga leczenie, daje dużą dawkę AD i CDR-u.
  • The Black Cleaver The Black Cleaver – Do obydwu wersji, speed po zabiciu jednostek, i przyjemne statystyki.
  • Quicksilver Sash Quicksilver Sash – Składany dość rzadko, jest niedoceniany, a daje wszystko, by wyjść bezpiecznie z każdych kłopotów.
  • Obuwie_Merkurego_przedmiot Mercury’s Threads – Używając umiejętności specjalnej, mamy jedynie 8 sekund na zabicie wszystkich napastników (a przynajmniej sprawienie, by uciekli), podczas których musimy wystrzegać się wszelkiego typu CC – te buty to ułatwią.

Przykładowy bulid ofensywny

The Black CleaverObuwie_Merkurego_przedmiotDeath's DanceSterak's_Gage_itemSpirit VisageFrozen Mallet

Defensywa

  • Sterak's_Gage_item Sterak’s Gage – O ile chcemy być w teamfighcie trochę więcej niż 2 sekundy, to wybór konieczny. Budując się w większości defensywnie, dostajemy ogromnego shielda pozwalającego na przeżycie głównej fali ultów lecących w naszym kierunku.
  • Frozen Mallet Frozen Mallet – Dużo punktów zdrowia, spowolnienie przy każdym AA (W też jest autoatakiem) i trochę obrażeń, więcej tłumaczyć nie trzeba.
  • Ninja Tabi Ninja Tabi – Na topie występuje liczna grupa zadająca główne obrażenia atakami podstawowymi.
  • Pancerz_Umrzyka_dead_mans_plate Deadman’s Plate – Poza defensywą daje nam rosnący movement speed przydatny przeciwko mobilnym championom.
  • Spirit Visage Spirit Visage – Odporność na magię i kosmiczny heal.

Przykładowy bulid defensywny

 The Black CleaverNinja TabiPancerz_Umrzyka_dead_mans_plateSterak's_Gage_itemFrozen MalletGuardian Angel

hqdefault

Sytuacyjne

  • Guardian Angel Guardian Angel – Nie tylko koty mogą mieć parę żyć, od dzisiaj wystarczy poświęcić trochę złota na to niebagatelne cacko.
  • Randuin's Omen Randuin’s Omen – Wyłącznie przeciwko Yasuo lub budującym się pod trafienia krytyczne strzelcom; jeżeli takowi nie występują – NIE KUPUJEMY TEGO.
  • Frozen Heart Frozen Hearth – Likwidacja wszelkiej maści Masterów, Vayne, Jinx, Shyvan, Skarnerów i Xinów.

Specjalizacje

Po usunięciu “Siły wieczności” pozostały jedynie dwie przydatne kombinacje:

  1. grasp_of_the_undying_mastery_2016 Grasp of the Undying – Standard, nie ma zbyt wiele do opisywania.
  2. Deathfire_Touch_mastery_2016 Deathfire Touch – Kontrowersyjny wybór, który doskonale sprawdza się na bardziej ofensywnej IMAFOI!

Czary przywoływacza

Jednym z nich ZAWSZE jest Flash Flash, drugi to Teleport Teleport lub mniej uznawana Barrier Bariera (przeżywalność).

MaXXXsowanie i reszta

Zaczynając, jako pierwsze klikamy W. Po co? Nasza pasywka co 16 sekund tworzy mackę na pobliskim terenie, dzięki czemu 4 takie stworzone przed nadejściem minionów dadzą o wiele lepsze początkowe warunki do agresywnej gry (którą preferujemy).

Ogólna kolejność maksowania

R->Q->E->W

R z powodów oczywistych, Q zwiększa skalowanie macek, E przekazuje procentowo więcej obrażeń celowi, z którego wyciągnęliśmy drugie truchło, W zadaje dmg na podstawie całkowitego zdrowia. Mądre korzystanie z doskoku wynagrodzi nam brakiem problemów z maną. Wyrywania duszy używamy tylko wtedy, kiedy mamy możliwość zabicia jej – sprawi to, że nagle górna linia zamieni się w niezdobytą fortecę z pasywką na każdym kawałku ściany!

Rozpoczynamy teraz sposoby wpadania w wir walki. Gdy przeciwnicy zbili się w mała grupkę, ale nie są pewni, czy Cię zaatakować, musisz to na nich wymusić, więc wciskamy R i kiedy animacja skoku się rozpocznie, flashujemy, potem W, E, Q, W na duszę, a dalej chyba sami się domyślacie (W, W, W, W, W…). Kontrinicjacja różni się jedynie tym, że czekacie na rozpoczęcie walki drużynowej i nie używacie summoner speela.

Kontry

Jesteśmy prawie niezniszczalni, jednak to “prawie” robi wielką różnicę, DLATEGO UWAŻAMY NA:

  • Irelia_MIN Irelię – Szybkie i niebezpieczne gówno mogące nas stunować niemalże przy każdej okazji, a później bezpiecznie się wycofywać.
  • Darius_MIN Dariusza – Krwawienie jest niezwykle uciążliwe, tak samo jak spowolnienie, podczas którego nie jesteśmy w stanie się oddalić, a on trafia nas samym czubkiem topora, przywracając sobie sporo zdrowia.
  • Vayne_MIN Vayne – Potwór odbierający sporą część maksymalnego HP co trzeci autoatak. Główna pogromczyni, powinna zostać usunięta z gry, albowiem miała być łowcą czarownic, a nie kapłanek…

Zabójcza trójca, której wystrzegamy się jak ognia. Widząc któreś z nich, polecam opuścić mecz albo nie wybierać Illaoi!

Przydatne

  • Jeżeli po Q naciśniesz szybko E, jego animacja rozpocznie się natychmiast.
  • Dusza liczy się jako dodatkowy cel dla R-ki.
  • Z pomocą W można skoczyć przez ścianę.
  • Leczenie od trafień mackami skaluje się z brakującym zdrowiem, więc im więcej zdrowia, tym większe leczenie (w punktach).
  • Wyciągając duszę, a następnie używając ulta, macki od razu zaatakują.
  • Gdy przeciwnik ma 100 HP i nałożoną pasywną umiejętność Próby Ducha, użyjcie ulta – dzięki niemu macki atakują o 50% szybciej, a przeciwnik nie widzi miejsc ich ataku!

Spójrzcie na obrazek artykułu i odpowiedzcie na pytanie w nim zawarte…

illaoi

Już wiecie, jak brzmi odpowiedź?

NIC! 

maxresdefault

W ten sposób, doszliśmy do samego końca. Używajcie powyższych porad w pełni i nie zrażajcie się drobnymi potknięciami!

Jak oceniacie ten poradnik, czy przydał się Wam? Do kogo chcielibyście zobaczyć kolejną cześć? Piszcie śmiało w komentarzach!