League of Legends r.

Skórki zakazane na LCS! Dlaczego nadal widzimy je na Dynamic Q?

Pewnie wielu z Was zauważyło, że dziwnym trafem na zawodach LCS nie występują pewne skórki bohaterów. Dzieje się tak, ponieważ ich hitboxy są mylące lub skille nieczytelne. Oczywiście zawodowcy mają skiny "zbanowane". A my na co dzień musimy się męczyć...

W ciągu ostatniego roku Riot “rozjaśnił” kilka skórek, jednak wiele z nich pozostaje nadal całkowicie nietkniętych. Nadal na liście zbanowanych znajdują się:

  • Project Ashe
  • Project Ekko
  • iBlitzcrank
  • Astronautilus
  • Eternum Nocturne

Dodatkowo w kliencie nie istnieją takie skórki jak:

  • Skórki limitowane
  • Victorius skiny
  • Young Ryze

Dodatkowo od siebie dodam kilka rzeczy z artykułu sprzed pół roku. Usunąłem z niego te, które są naprawione (zapewne coś przeoczyłem).

 

Umiejętności trudne do zauważenia

skórki dające przewagę

  • Opis działania: Pewna część posiada słabo widoczne animacje, które często zlewają się z tłem. Chwila nieuwagi i nasze oko nie zareaguje tak, jak powinno w przypadku małych kontrastów. Oto lista skórek, które posiadają takowy „defekt”:
    • iBlitzcrank – słabo widoczny grab
    • Steel Legion Lux – [Q] jest mniej widoczne aniżeli w innych jej skórkach
    • Justicar Syndra, Arclight Varus i Vel’koz – posiadają niezwykle jasne animacje, które zlewają się z elementami mapy
    • Masked Shaco – dymek przy użyciu [Q], który zazwyczaj zdradza szarżującego Shaco, jest o wiele trudniejszy do zauważenia
    • Sad Robot Amumu – słabiej widoczne [Q]
    • Creator Viktor – jego [W] jest tak mało kontrastowe do mapy, że można je przegapić w teamfighcie
    • Atlantean Syndra – słabo widoczne kulki na rzece
    • Hired Gun Lucian – mniej widoczne [Q]
    • Soulstealer Vlad i Headhunter Nidalee – chyba nie muszę tłumaczyć, jak wyglądają zielone postacie i umiejętności na zielonej mapie?
    • Ghost Bride Morgana – mało widoczne [Q]
  • Werdykt: tu mamy przypadki związane z kolorami, a właściwie zbyt małym kontrastem, nie trzeba być daltonistą, aby coś w takim przypadku przeoczyć.

Wielkość bohaterów

skórki dające przewagę

Opis działania: W przypadku wielu skórek zostaje zmniejszony lub zwiększony model bohatera.

Skórki sprawiające, że postać i/lub jej umiejętności są mniejsze:

  • Oktoberfest Gragas;
  • Hired-Gun Graves;
  • Prestigious LeBlanc;
  • Totemic Maokai;
  • Nunu Bot;
  • Brolaf;
  • Battlebunny Riven;
  • Spetacular Sivir;
  • Highland Tryndamere;
  • Tango Twisted Fate;
  • Heartseeker Vayne;
  • Marquis Vladimir;
  • Vandal Vladimir;

Skórki sprawiające, że postać lub umiejętność jest większa:

  • BoomBoom Blitzcrank (większa rękawica)
  • Pulsefire Ezreal (większe [Q])
  • Fisherman Fizz (Większy krab na [R])
  • Eternum Nocturne (Szersze [Q])

Dodatkowo:

  • Pool Party Ziggs – [Q] posiada dziwną animację odbijania, przez co trudno przewidzieć jego lot
  • Suprise Amumu – [Q] wydaje się o wiele bardziej szare
  • Dragonwing Corki – jego umiejętności posiadają pełno efektów, które mogą „przyćmić” inne umiejętności podczas walk drużynowych

Werdykt: okazuje się, że – co prawda – postacie i umiejętności są mniejsze lub większe, jednak posiadają identyczny hitbox (czyli obszar, w który można trafić). Co ma trafić, to trafi, problem jest jednak z celowaniem… co daje się odczuć.

Lepsze animacje AA

maxresdefault

  • Opis działania: okazuje się, ze kilka skórek posiada lepsze animacje AA, aniżeli swoje podstawowe modele. Oto lista podejrzanych:
    • Mafia Graves
    • Firefox Ahri
    • Bloodlord Vladimir
  • Werdykt: faktycznie może to pomagać w last-hitowaniu, ataki wydają się bardziej responsywne.

Skórki dające przewagę

Nie możemy jednoznacznie powiedzieć, że skórki zapewnią wygraną, jednak animacje wielu umiejętności nie zostały przemyślane do końca przez Riot. Takowe niedoróbki są szczególnie niebezpieczne podczas starć drużynowych. O ile na linii nasz wzrok jest skupiony ściśle na jednym lub dwóch wrogach, to podczas wiru walki między 10 bohaterami z pewnością słabo widoczne animacje lub modele nieodpowiadające wielkości postaci i umiejętności robią wiele niepotrzebnego zamieszania w naszych oczach – w skutek czego możemy czegoś nie dostrzec lub podjąć błędną decyzję. A Wy zauważyliście jeszcze jakieś skórki dające przewagę? Co sądzicie o całej sprawie?