League of Legends r.

Jakie są najczęstsze czary przywoływacza na SR?

Flash zapewne nikogo nie zdziwi - w końcu większość osób gra z tym czarem. Ale co z innymi? Czy Ignite jest częstszy niż Teleport? A może Smite?

Zobaczmy, jak to się miało w ciągu ostatniego miesiąca na Summoner’s Rift!

Pierwsze miejsce oczywiście należy do Flasha – na rankedach 47,4% osób wybierało ten czar (we wszystkich regionach) i w każdej dywizji oscylował on w okolicach tej właśnie liczby. Tutaj z pewnością nikt się nie dziwi – inaczej może być z pozostałymi czarami… Zacznijmy więc od końca!

 Bariera,  Czystość,
 Jasnowidzenie i  Oczyszczenie

Wszystkie te czary zostały ujęte razem, ponieważ są naprawdę rzadko spotykane. Choć w przypadku ostatnich trzech pewnie nikogo to nie dziwi, to rzadkie wybieranie Bariery jest dość dziwne – w końcu na niektórych przeciwników okazuje się ona dość przydatna. Wszystkie te czary pojawiły się łącznie w 0,2% przypadków.

 Duch

Ten czar ma się nieco lepiej – przynajmniej zasłużył na odrębne zestawienie… Ogólnie pojawił się w 4% przypadków. Zobaczmy jednak, jak wyglądało to w poszczególnych dywizjach:

  • Master+: 5,2%
  • Diament: 5,2%
  • Platyna: 4,6%
  • Złoto: 4%
  • Srebro: 3,5%
  • Brąz: 3%

Im wyższa dywizja, tym częstszy Ghost! Ciekawa zależność…

 Podpalenie

Chyba ulubiony czar mid lanerów – choć widywany też na innych liniach. Dziwne, że zajmuje stosunkowo niską pozycję w tym zestawieniu… Pojawił się w 8,7% przypadków.

  • Master+: 5,5%
  • Diament: 7%
  • Platyna: 8%
  • Złoto: 8,6%
  • Srebro: 9,4%
  • Brąz: 10,3%

Tym razem rzecz ma się odwrotnie – popularność jest tym większa, im z niższą dywizją mamy do czynienia. Czyżby więc nadszedł czas na porzucenie Ignite’a?

 Teleportacja

Tym razem coś dla top lanerów! Minimalnie częstszy spell – wybrało go 9,1% graczy.

  • Master+: 10,7%
  • Diament: 9,6%
  • Platyna: 8,9%
  • Złoto: 8,8%
  • Srebro: 8,9%
  • Brąz: 9,2%

 Wyczerpanie

Czar ten również pojawił się w 9,1% przypadków. Nieco inaczej jednak rozkładało się to w przypadku kolejnych dywizji:

  • Master+: 9,5%
  • Diament: 9,4%
  • Platyna: 9,6%
  • Złoto: 9,1%
  • Srebro: 8,8%
  • Brąz: 8,8%

 Porażenie

Junglerzy, czas na Was! 10% graczy wybierało Smite’a – podobnie w każdej dywizji z delikatnymi odchyłami:

  • Master+: 10,3%
  • Diament: 10,2%
  • Platyna: 10,2%
  • Złoto: 10,1%
  • Srebro: 9,9%
  • Brąz: 9,7%

 Uzdrowienie

Ogólnie pojawiło się w 10,4% przypadków, nieco więc częściej niż Smite – i jednocześnie to właśnie Heal jest najczęstszym czarem przywoływacza (oczywiście tuż po Flashu). Co jednak ciekawe, najpopularniejszy jest w… Brązie.

  • Master+: 9,8%
  • Diament: 10,1%
  • Platyna: 10%
  • Złoto: 10,4% (Flash i Heal to zdecydownie ulubione czary graczy z Golda…)
  • Srebro: 10,6% (…Srebra…)
  • Brąz: 10,9% (…i Brązu).

 

Ogólnie więc to Heal jest ulubieńcem graczy, pomijając Flash. Ale czy każda dywizja upodobała sobie ten czar?

  • Master+: Flash, Teleport
  • Diament: Flash, Smite
  • Platyna: Flash, Smite
  • Złoto: Flash, Heal
  • Srebro: Flash, Heal
  • Brąz: Flash, Heal