League of Legends r.

Riot odpowiada na pytania!

Riot odpowiada na pytania dotyczące aktualizacji, rotacji oraz zapobiegania skryptowaniu. Jesteście ciekawi co na ten temat mają do powiedzenia? Zajrzyjcie :)

League_of_legends_logo_transparent

Riot odpowiada na pytania!

Skoro tak trudno jest wyważyć grę od Brązu do poziomu profesjonalnego, może warto wprowadzić dwa oddzielne patche: jeden dla graczy Diamentu+ i jeden dla tych poniżej Diamentu?

Odpowiada Ghostcrawler:

Uważamy, że niezwykle ważne dla odbioru LoL jest to, by zawodowcy grali w tę samą grę co wszyscy inni. Z kilku powodów:

  1. Po pierwsze możecie cieszyć się e-sportem na wielu różnych płaszczyznach, a niektórzy naprawdę zaangażowani widzowie rozumieją wszystkie niuanse zestawów przedmiotów i wyborów kontrujących, ponieważ znają te szczegóły z League. Gdy zaczniemy dostrajać grę dwoma zestawami wartości, trudniej będzie docenić decyzje, które podejmują profesjonaliści. Ciężko będzie stwierdzić, czy jakieś wspaniałe zagranie było rzeczywiście tak trudne do wykonania, czy nie.
  2. Po drugie to naprawdę fajne uczucie, gdy profesjonalista wybiera bohatera, którego uwielbiacie albo bardzo dobrze znacie. Może to tylko efekt psychologiczny, ale stracilibyście go, gdyby zawodnicy grali w inną grę niż Wy. Powody, dla których profesjonaliści wybieraliby Gnara mogłyby być zupełnie inne i bardzo dalekie od powodów, dla których Wy wybieracie Gnara.
  3. Po trzecie niezwykle często podczas dyskusji na temat gry zawodowej ktoś mówi: „Człowieku, ale bym teraz pograł w League!”. Ryzykowalibyśmy utratę tego efektu, gdyby profesjonaliści grali na innym patchu. „Tylko pamiętajcie: wieże są mocniejsze na zwykłym serwerze niż na Mistrzostwach, a Vlad jeszcze nie został osłabiony i…”. Wiecie, o co chodzi.
  4. I wreszcie wielu graczy przygląda się profesjonalistom, gdy chcą opanować nowego bohatera albo po prostu poprawić własną grę. Byłoby to w dużym stopniu niemożliwe, gdyby, powiedzmy, bohaterowie profesjonalistów musieli wykonać więcej ataków, by zabijać stwory w dżungli albo mieli mniejszą odporność na magię nawet po skompletowaniu takiego samego zestawu przedmiotów.

Staraliśmy się wyszukiwać bardziej niestandardowych rozwiązań problemu wyważenia i różnicowania gry profesjonalnej. Na przykład w koszykówce linia rzutu za trzy punkty jest bardziej oddalona od kosza w grach zawodowych niż na szkolnych parkietach. Ta dość subtelna różnica ma znaczący wpływ na grę, ale nie zmienia drastycznie wrażeń wizualnych. (Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem kosza, więc być może całkowicie mylę się w tej kwestii!). Nie jestem pewien, co byłoby odpowiednikiem linii rzutu za trzy punkty na Summoner’s Rift. Większy zasięg wież? Słabsze wieże? Mniej złota ze stworów? Wszystko to może mieć naprawdę nieprzewidywalne efekty.

Obawiam się, że jeśli zaczniemy wprowadzać rozwiązania przeznaczone tylko dla profesjonalistów, doprowadzi to do sytuacji, w której będą istniały dwie wersje Gangplanka z różnymi współczynnikami obrażeń, a może nawet odmiennymi zasadami działania jego beczek. Oprócz tych czterech punktów, które wymieniłem powyżej, znacznie zwiększyłoby to ryzyko wprowadzania do gry błędów.

Wiem, że Wasze pytania dotyczyły także konkretnie kręgu Diamentu+, którego aspekty oglądalności nie dotyczą tak bardzo, jak gier profesjonalnych, ale punkt czwarty nadal ma zastosowanie. Trzeba by było uczyć się na nowo części gry w toku zmian pozycji w rankingu, co mogłoby doprowadzić do jeszcze większego rozmnożenia różnych wersji Gangplanka.

Wierzcie mi, dla projektanta czasami wydaje się to naprawdę atrakcyjnym rozwiązaniem. Moglibyśmy dostosować Yi do udziału w Mistrzostwach, nie przejmując się, że jeszcze bardziej namiesza w Brązie! Moglibyśmy sprawić, by Azir stał się grywalny dla zwykłych śmiertelników! Ale myślę, że przemawia przeze mnie lenistwo. Sądzę, że koniec końców koszt, jaki poniosłoby League of Legends, nie byłby tego wart.

Co robicie w sprawie skryptowania?

Odpowiada RayKay:

To jest tak — zazwyczaj (i celowo) zachowywaliśmy milczenie na temat oszustw i naszych wysiłków, by je zwalczać. To rozmowa, którą zamierzaliśmy zacząć wiele razy, ale odchodziliśmy od tego planu, ponieważ nie chcemy nagłaśniać jeszcze bardziej faktu istnienia oszustw, ani ułatwiać łamania metod, za pomocą których je wykrywamy. Zauważyliśmy jednak, że nasze milczenie prowadzi do zwariowanych domysłów, a to niedobrze. A zatem, pomówmy o tym.

Chcemy postawić sprawę jasno: stosowanie aplikacji, które zapewniają graczowi wymierną przewagę, stoi w sprzeczności z ideą gry w League of Legends. To jest oszukiwanie. Cenimy sobie integralność rywalizacji w League. Większość z Was gra uczciwie, dlatego usuwanie z League oszustów jest bardzo ważne. Skrypty umożliwiają programowi podejmowanie działań w Waszym imieniu. Nieustannie identyfikujemy i usuwamy takie oszustwa z gry.

Automatyzacja nie jest niczym nowym w League i stale z nią walczymy. To nasz priorytet. Mamy dobrze przygotowany zespół, który używa bardzo wielu różnych metod, by walczyć z oszustami. Jednak nie możemy podawać zbyt dokładnych szczegółów, ponieważ takie informacje zostałyby wykorzystane przeciwko nam w tej bitwie. Ufamy w swoje zdolności wykrywania działania skryptów, nawet jeśli nie możemy mówić o naszych tajnych metodach.

Każdy, kto przez dłuższy czas będzie oszukiwał, zostanie zidentyfikowany, i chociaż nie wskazujemy nikogo palcem (wolimy trzymać naszych wrogów w niepewności), to bardzo dokładnie wykrywamy wszystko, o czym mogliście usłyszeć. Wiemy, że to wciąż za mało i mamy przed sobą mnóstwo roboty, by przede wszystkim zapobiegać takim działaniom, ale póki co nadal rozdajemy bany, by zapewnić Wam sprawiedliwą zabawę podczas gry w League of Legends.

Jak wybieracie bohaterów, którzy znajdą się w darmowej rotacji?

Odpowiada JalapenoJeff:

Darmowa rotacja ma dawać graczom okazję do wypróbowania bohaterów, których nie posiadają. Dodatkowo dzięki umożliwieniu dostępu do zestawu bohaterów, którzy regularnie pojawiają się w grach, każdy ma szansę, by nauczyć się grać nieznanymi bohaterami lub przeciwko nim. To dlatego, gdy wybieramy bohaterów do darmowej rotacji, upewniamy się, że jest w niej co najmniej dwóch bohaterów z każdej pozycji, a ponadto bierzemy pod uwagę zmiany stanu gry dotyczące ról bohaterów.

Pozostałe czynniki, które bierzemy pod uwagę to:

  • kiedy dany bohater był ostatnio dostępny w darmowej rotacji;
  • kompozycje drużyn i synergie, jak Braum-Lucian czy Thresh-Kalista;
  • zestawienia wynikające z historii i świata League, jak Kha’Zix kontra Rengar czy Caitlyn kontra Jinx;
  • unikanie rotacji, która byłaby frustrująca jako całość — nigdy nie umieścimy wszystkich skrytobójców w jednej rotacji, bo nikt nie chciałby grać przeciwko kompozycji Evelynn, Rengar, Shaco, Teemo i Talon;
  • bohaterowie, którzy są darmowi z innych powodów, zostają wyłączeni z darmowej rotacji (Riot Girl Tristana, Dark Knight Garen), podobnie jak bohaterowie, którzy spodziewają się znaczących przeróbek (Poppy i Yorick).

riot logo

Cóż o ile kwestia aktualizacji jest zrozumiała, gdyż musiałyby zajść zmiany, takie jak patchowanie gry po zalogowaniu się zamiast przed oraz możliwe wolniejsze logowanie spowodowane weryfikacją dywizji gracza, aby dostosować odpowiedni patch. Uważam to osobiście za dużą stratę czasu i stawianie potężnego muru pomiędzy graczami. Fajnie również, że w końcu ktoś się wypowiedział na temat skryptowania. Jednak najbardziej mnie cieszy zapoznanie się z zasadami dobierania bohaterów do rotacji. Nie ukrywam często gnębiły mnie myśli dotyczące kryteriów tego systemu. A co Wy sądzicie na ten temat? Czy Wasza ciekawość została zaspokojona?