League of Legends r.

Rework zabójców! Ocena zmian!

O reworku zabójców jest coraz głośniej. Zmiany jakie w nich nastąpią i moja osobista ocena krótko są opisane w tym właśnie artykule.

Największe zmiany

Talon – Cień ostrza nie będzie zmieniony tak mocno, jak reszta bohaterów. Jego super umiejętność jak i [W] pozostanie taka sama, umiejętność pasywna co 3-ci atak powodować będzie krwawienie, a [E] pozwala zmienić się nam w prawdziwego parkourowca, bowiem dzięki tej umiejętności będziemy mogli skakać przez ściany na mapie. W mojej opinii Talona starają zmienić się na lepsze, na prawdziwego pogromcę uciekających przywoływaczy. Zmiany jak najbardziej na plus. Osobiście będę banował, jeśli nie będę chciał zagrać właśnie nim na środkowej alei.


Talon_3

Rengar – słodki kotek potrafiący zabić AD Carry w pół sekundy gdy odpali swoją niewidzialność. Bez zmian pozostanie [W] oraz [E] naszego pupilka. Zmienią natomiast zasadę działania pierwszej umiejętności, nie będzie to już dodatkowy auto atak, a krótki skok do przodu zadający obrażenia i jeden punkt zaciekłości. Ostatnia umiejętność naszego dżunglera nie daje już nam wizji na przeciwników tak dalekiej, jak dotychczas. Trzeba podejść naprawdę blisko, aby zobaczyć wrogiego bohatera. Rengar to będzie postać, która w moim przekonaniu ucierpi w tym patchu. Przeciwnicy nie będą się już bali tego one shot-ującego Rengara, a raczej dobijającego tylko uciekających w popłochu bohaterów.

rengar_0

Katarina – Pani ostrzy, czyli piękno z pięknem połączone. Tak niesamowicie nie będzie. Jej [W] zastąpi rzut sztyletem w górę, reszta umiejętności pozostanie bez zmian. [Q] również będzie wyrzucało sztylet w losowe miejsce, a gdy Katarina go podniesie zatańczy nim dookoła siebie i zada obrażenia. [E] będzie pozwalało doskakiwać do ostrzy naszej bohaterki, co znacznie zmniejszy cooldown tej umiejętności. Postać dostająca w kość od Riot-u. Będzie jeszcze bardziej skillową postacią, niż jest teraz. Fakt twórcy gry dodadzą jej więcej mobilności, dzięki doskakiwaniu do sztyletów, ale moim zdaniem będzie działać tylko na niskich dywizjach, gdzie ludzie nie złożą odpowiednich przedmiotów, aby taką Katarinę powstrzymać.

Katarina pbe 12/2

Leblanc – Panna, która lubi oszukiwać niejednego mid-lanera. Całe szczęście już tak nie będzie. Umiejętność pasywna nie będzie powodować już niewidzialności, a nakładać znak złośliwości, który przy użyciu którejś umiejętności zada dodatkowe obrażenia. Wszystkie umiejętności prócz ostatniej działają tak samo. [R] dostojnej czarodziejki da chwilową niewidzialność, tworząc przy tym klona, rzucającego mocniejszą wersję umiejętności naszej bohaterki. Minusem jest to, że żyje tylko przez chwilę, a po otrzymaniu jakichkolwiek obrażeń od wieży lub przeciwnego przywoływacza znika. Jak dla mnie – okej. Miła zmiana dla tej postaci. Czy będzie wymagać szczególnego opanowania postaci? Myślę, że nie, po 2-3 wstępnych grach wcześniejsi gracze Leblanc dadzą radę wygrywać mida.

Prestigious Leblanc

Co z innymi?

O innych zabójcach na razie nie wiadomo za dużo, ale zmiany nastąpią również w Fizzie, Zedzie, Akali, Kha’zix-ie, Shaco i Ekko. Przyjrzyjmy się jednak tym wiadomym poniżej:

Fizz_MIN – wiemy tyle, że super umiejętność im dalej zostanie puszczona, tym większy rekin wyskoczy – zmiana jak najbardziej na plus, brakowało mi czegoś takiego.
Zed_MIN – postać znienawidzona przez wielu graczy. Jest powód, aby znienawidziło go jeszcze więcej osób. Zmiana w [R] jest moim zdaniem zbyt mocna. Gdy zabijemy tą miejętnością kogoś z drużyny przeciwnej na stałe zyskamy część jego obrażeń od ataku.

Akali_MIN  o niej nie wiemy zbyt dużo, może Riot szykuje coś równie wielkiego, tylko to niespodzianka?

KhaZix_MIN – jemu zaktualizują [Q], [W] oraz [R], aby łatwiej się zabijało odizolowane cele.

Shaco_MIN – jego ginący klon spowoduje ucieczkę przeciwników, pewnie chodzi tu o fear-a. Zmiana na plus, myślę, że będzie jeszcze bardziej przydatny.

Ekko_MIN – Riot-owi naprawdę nie podoba się Ekko grany na górnej alei. Pasywna umiejętność naszego Pana czasu nie będzie już spowalniać, a samo cofnięcie w czasie – [R] będzie aktywować Równoległą Konwergencję – [W].

Podsumowanie

Moim zdaniem przez te wszystkie zmiany znowu nastąpi era zabójców. W związku z tym ostatnie buffy AD Carry będą miały małe znaczenie i pewnie staną się oni od tej pory bardziej tankowaci, przez co zwiększą potem obrażenia tanków, a jedynym plusem będzie więcej roboty dla pracowników Riot-u. Oczywiście mam nadzieję, że tak nie będzie, jednak wszystko na to wskazuje.