Przegląd fauny i flory w nowej jungli!

Kolejny sezon, kolejne zmiany w jungli. Z tej okazji postanowiliśmy przygotować dla Was przegląd fauny i flory w nowej jungli. Miłego czytania!

Przegląd fauny i flory w nowej jungli!

Poprzednie dwa przedsezony wprowadziły znaczne zmiany do jungli. Buffowanie swojego smite, nowe campy, bonusy za smite’owanie poszczególnych campów i nowe potwory takie jak Gromp, Raptory, Rift Herald i Smoki Żywiołów. Ze względu na rosnącą liczbę czynników, które należy rozważyć na każde czyszczenie obozu gra w jungli niewątpliwie stała się bardziej złożona. Wraz z wprowadzeniem zmian z obecnego przedsezonu Riot przywrócił część poczynionych zmian do tradycyjnej jungli z Sezonu 4 poprzez zmianę campów do ich poprzedniego, prostszego stanu i eliminację kilku wyborów, które mieli dokonywać junglerzy. Odkąd wprowadzono zmiany przedsezonowe jungla stała się obszarem, w którym poczynione modyfikacje są najbardziej widoczne. Przejrzyjmy teraz wszystkie zmiany i zastanówmy się nad tym, jak powinniśmy się do nich dostosować podczas grania jako jungler.

Przegląd fauny i flory w nowej jungli!

Fauna

Każdy obóz we Sezonie 6 miał swoje buffy i bonusy, które oddawał kiedy został wyczyszczony. Ta mechanika została zlikwidowana i teraz smite’owanie potworów robi tylko to, co zawsze robiło – zadaje olbrzymią ilość true damage potworom. Podczas gdy można zakwalifikować to jako wielki nerf to Riot w zamian zapewnił nam coś podobnego. Smite teraz leczy gracza za  100 + 10% maksymalnego zdrowia jeśli użyte na potworze. Oznacza to, że bonusy związane z wizją i obrażeniami zniknęły, ale sustain został zwiększony, co sprawi, że czyszczenie campów stanie się o wiele prostsze.

Okej, teraz jak wiemy o smite, to co z potworami? Zacznijmy od czegoś prostszego. Wilki nie dostaną żadnych zmian oprócz tych wymienionych wyżej. Gromp nie nakłada już trucizny, ale szybciej stanie się rozwścieczony po zostaniu sprowokowanym, co znaczy, że powinieneś poczekać kilka sekund na odnowienie cooldownu zanim go zaatakujesz. Po drugiej stronie jungli zauważymy troszkę większe zmiany. Do obozu raptorów zostały dodane dwa małe raptory, czyli w sumie jest tam 5 małych i jeden duży raptor. Wielki raptor dostał dość sporego nerfa, stracił pół swojego HP i 2/3 zadawanych obrażeń, natomiast małe raptory miały lekkiego buffa HP. Co za tym idzie, focusowanie małych raptorów może przynieść lepszy skutek niż focusowanie dużego. W przypadku tego obozu AoE jest twoim przyjacielem, ponieważ skoro paski zdrowia są stosunkowo małe to jeden precyzyjny skill potrafi mieć duży efekt. Największe i najdziwniejsze zmiany w jungli dostały skalniaki. Na początku wszystko jest tak jak było, jeden pradawny i jeden zwykły skalniak. Jednakże, po zabciu pradawnego wyskakują z niego dwa zwykłe, a po zabiciu zwykłego – dwa mini-skalniaki, których zdrowie jest niesamowicie małe. Te zmiany zostały wprowadzone, aby zapewnić junglerowi więcej złota bez potrzeby większego nacisku na jakąkolwiek linię w early-game.

Red i Blue pozostają w swoich poprzednich lokacjach, a ich buffy zostały niezmienione. Jednakże w samych campach zmieniono kilka ważniejszych rzeczy, jak i sposób interakcji z junglerem. Po pierwsze, usunięto małe potworki z campów, natomiast zwiększono statystyki Niebieskiego Strażnika i Czerwonego Krzewogrzbieta, aby zrekompensować im stracone zdrowie i obrażenia. Kolejną zmianą jest to, że teraz każdy z tych potworów posiada negatywną statystykę. Blue ma ujemną odporność na magię, natomiast Red ma ujemny pancerz, co sprawia, że obrażenia od umiejętności bądź ataku stają się potężniejsze. Ta zmiana jest dużym plusem dla junglerów polegających na obrażeniach, ponieważ ich early damage stanie się bardziej efektywny, zwłaszcza jeśli mają potężne runy i specjalizacje.

Zmiany otrzymało również ogólne rozstawienie potworów. Aby dać szansę junglerom, którzy wolno czyszczą obozy, czas respawnu campów został zwiększony. Oznacza to, że zamiast zostawić potwory podatne na kradzież drugiego junglera podczas, gdy Ty gankujesz, potwory zostaną martwe na tyle czasu, że na spokojnie wystarczy Ci, aby wykonać ganka i wrócić między drzewa. Co więcej, skalowanie potworów zostało zmodyfikowane tak, aby pomóc junglerom, którzy z jakiegoś powodu odstają od reszty drużyny. Jak? Ano tak, że teraz statystyki potworów skalują się ze średnim poziomem wszystkich bohaterów w grze. To pozwala też junglerowi, który jest do przodu z levelem na czyszczenie campów zdecydowanie szybciej niż ten, który jest na równi ze swoją drużyną.

Ostatnie zmiany potworów dotyczą dwóch największych, najbardziej kozackich z nich. Rift Herald teraz pojawia się w 10 minucie, zamiast w 6 oraz zadaje mniejsze obrażenia. To sprawia, że jest łatwiejszy do pokonania po pojawieniu się. Elder Dragon jest obecnie łatwiejszy do zabicia dla obu drużyn, ponieważ posiada jeden i ten sam poziom trudności, czyli nie staje się trudniejszy wraz z ilością zabitych smoków żywiołów. Buff „Aspect of the Dragon” trwa teraz tylko 120 sekund zamiast 150, co sprawia, że drużyna ma 30 sekund mniej na wykorzystanie przewagi. Elder Dragon jest teraz ogólnie łatwiejszy do zabicia, ale efekty trwają krócej. Sprawia to, że Elder Dragon posiada teraz mniejszą wagę niż Baron, ale jest łatwiejszy do zabicia z powodu obniżonych statystyk.

image1480167310

Flora

Wraz z aktualizacjami przedsezonowymi jungla posiada teraz cały zestaw zmian, między innymi obfitość żyjącej i w pełni funkcjonalnej flory, która może zostać użyta, aby zwiększyć wizję, zapewnić sustain, a nawet pomóc junglerom wyczyścić teren. Każda roślinka pojawia się w innym miejscu, i posiada funkcje najprzydatniejsze w miejscu ich bycia.

Blast Cone jest prawdopodobnie najbardziej ważną roślinką, jeśli chodzi o mikro zagrania, czyszczenie campów i kontrolowanie celów. Kiedy bohater zniszczy Blast Cone, zostaje odrzucony na określoną ilość jednostek od roślinki. Każdy bohater w „strefie rażenia” zostanie również odrzucony o tą samą ilość jednostek. Kierunek odrzucenia zależy od pozycji bohatera podczas detonacji. Oznacza to, że bohaterowie mogą zostać odrzuceni przez ściany. Blast Cones spawnią się w dwóch falach, te wewnętrzne (niedaleko Blue, Reda, za jaskiniami Barona i Smoka) pojawią się w 1:15, natomiast reszta w 2:15. Wewnętrzne Cones mają czas respawnu 5-7 minut, podczas gdy zewnętrzne potrzebują 5,5-6,5 minut aby odrosnąć.

Roślina ta ma prawdopodobnie 3 główne funkcje. Pierwsza, aby poruszać się po jungli szybciej, np. przeskakiwać ścianę, aby szybciej dostać się do Wilków, albo po prostu podczas przemieszczania się z jednego campa do drugiego. Drugą funkcją byłoby uciekanie, lub pościg za wrogami. Jeżeli uciekasz przed wrogim bohaterem i wysadzisz roślinkę w momencie, kiedy Ty i wróg jesteście po przeciwnych jej stronach znacząco zwiększycie dystans między sobą. Oznacza to, że przeciwnik aby Cię doścignąć musiałby użyć flasha lub innego zaklęcia o wysokim czasie odnowienia. Jeżeli natomiast to Ty ścigasz przeciwnika i wysadzisz roślinkę w chwili, kiedy Ty i ścigany jesteście po tej samej jej stronie, obaj zostaniecie odrzuceni w tym samym kierunku, co pozwala na zdobycie killa i bezpieczną ucieczkę od drużyny przeciwnej. Trzecia funkcja staje się przydatna, gdy drużyna wroga robi Barona bądź Smoka. Blast Cone pozwala bohaterom na dostanie się do jamy i ukraść cel, oraz zachować flasha i inne zaklęcia na ucieczkę. Sprawia to, że stealowanie nie jest już aż tak samobójcze jak przedtem.

image1480167534
Od lewej do prawej: Scryer’s Bloom, Blast Cone, Honeyfruit

Honeyfruit nie jest szczególnie skomplikowaną rośliną. Kiedy zostaje zniszczony dropi pięć kawałków owocu na ziemię. Każdy owoc leczy o mały procent maksymalnego zdrowia, sprawiając, że są idealne do sustainu. Nie są szczególnie użyteczne w walce, ponieważ podniesiony owoc nakłada całkiem duże spowolnienie. Honeyfruit spawnią się na rzece, na początku gry zaczynają się pojawiać bliżej legowisk epickich potworów, a wraz z upływem czasu pojawiają się bliżej linii. Jednakże, Honeyfruit nie pomoże nam przy czyszczeniu obozów na początku gry, ponieważ pierwsze roślinki pojawią się dopiero w 5 minucie. Użycie owocu jest bardzo zrównoważone, ponieważ leczy i spowalnia o tą samą ilość, jedyne zróżnicowanie to lokalizacja roślinki na rzece.

Scryer’s Bloom to cud dla tych, którzy nie chcą tracić swojego cennego złota na wizję. Roślina to po zniszczeniu odkrywa duży skrawek terenu w kształcie stożka w kierunku, w którym bohater niszczący roślinkę był zwrócony. Przez 12 sekund roślina ujawnia wszystkie jednostki i wardy. Jedynym wyjątkiem są bohaterowie, którzy są ujawnieni zaledwie na 3 sekundy. Scryer’s Bloom pojawia się przy wejściu do rzeki i może pojawić się w dwóch punktach na kwadrant jungli. Jednakże, w jednym kwadrancie żywa może być tylko jedna roślina. Roślinki te pojawiają się w 3 minucie gry i potrzebują 5-6,5 minut aby się odrodzić. Po najechaniu myszką na roślinę pojawia się wskaźnik przedstawiający, w którą stronę „poleci” wizja. Scryer’s Bloom są idealne, aby sprawdzić czy wróg grupuje się, aby zabić epickie stwory, lub by upewnić się, że żaden wróg nie kradnie Ci jungli.

Mam nadzieję, że podobał Wam się ten przegląd fauny i flory w nowej jungli. Jeśli macie jakieś pytania, bądź chcecie podyskutować na ten temat zapraszam do pisania komentarzy!

>>Źródło<<

O autorze: HawkeyeHunter

HawkeyeHunter18-letni pasjonat gier komputerowych interesujący się programowaniem. Znawca wielu uniwersów fantasy, sci-fi i anime. W wolnym czasie trenuje z Goku.

  • Mleczko Kokosowe

    Wiem, ze to drobiazg, ale ladniej wyglada, gdy na naglowkach nie zostawiacie „i” lub „z” na koncu linijki.

  • Daryl Dixon

    Unikajcie pisania tego samego 3 razy („Elder Dragon łatwiejszy do zabicia”).

  • 12piotrex pewdiefan

    Po nagłówku „fauna” jest błąd „Każdy obóz we SOZONIE 6 miał swoje buffy i bonusy”