League of Legends r.

Ile procent ludzi gra w League of Legends?

Jeszcze w 2014 roku Riot ogłosił, że LoL posiada 67 milionów aktywnych graczy miesięcznie i aż 27 milionów dziennie. Obecnie jest ich więcej niż 100 milionów na miesiąc!

Ameryka Łacińska Południowa 

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 3 755 000
  • Liczba ludności regionu: około 81 838 000
  • 5% populacji tego regionu gra w League of Legends

Ameryka Łacińska Północna 

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 3 705 000
  • Liczba ludności regionu: około 329 770 000
  • 1,1% populacji tego regionu gra w League of Legends

Ameryka Północna

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 4 105 000
  • Liczba ludności rejonu to 355 000 000 
  • 1,2% populacji tego regionu gra w League of Legends.

Brazylia

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 6 480 000
  • Liczba ludności Brazylii: około 207 848 000
  • 3% populacji Brazylii gra w League of Legends

Chiny

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 90 000 000
  • Liczba ludności Chin: około 1 350 000 000
  • 6% populacji Chin gra w League of Legends

Europa Północna i Wschodnia

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 6 250 000
  • Liczba ludności rejonu: ponad 212 560 000
  • 2,9% populacji tego regionu gra w League of Legends
  • Jeśli przyjąć, że ludność Polski wynosi 38 000 000, to daje nam to 1 102 000 graczy League of Legends biało-czerwonych (osobiście podejrzewam, że w naszym kraju procent ten może być większy aniżeli w innych państwach rejonu).

Europa Zachodnia

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 5 000 000
  • Liczba ludności rejonu: ponad 306 915 000
  • 1,6% populacji tego regionu gra w League of Legends.

Japonia

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 865 560
  • Liczba ludności Japonii: około 127 110 047
  • 0,68% populacji Japonii gra w League of Legends.

Korea

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 6 000 000
  • Liczba ludności Korei: około 50 000 000 
  • 12% populacji Korei gra w League of Legends.

Oceania

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 1 705 000
  • Liczba ludności rejonu: ponad 23 581 000
  • 7% populacji Australii gra w League of Legends.

Rosja

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 1 385 000
  • Liczba ludności Rosji: ponad 144 190 000
  • 0,96% populacji Rosji gra w League of Legends.

Turcja

  • Liczba kont przywoływaczy: ponad 5 535 000
  • Liczba ludności Turcji: ponad 78 740 000
  • 7% populacji Turcji gra w League of Legends.

Uwagi

  • Połowa kont posiada gry rankingowe, druga ich nie posiada, rozkład wynosi niemalże identycznie 50:50.
  • Istnieje pytanie, ile procent z tych kont jest smurfami tej samej osoby oraz ile kolejnych procent to boty lub konta założone do refów. Podejrzewam więc, że realne wyniki mogą być o 1/3 mniejsze.
  • Niedawno dowiedzieliśmy się, że League of Legends posiada miesięcznie ponad 100 000 000 aktywnych graczy (liczba kont nie została podana), nie wliczając do tego rejonu Chin. Daje nam to teoretycznie ok. 190 000 000 aktywnych graczy. Na świecie żyje 7 300 000 000 ludzi. Oznacza to, że 2,6% ludności świata gra w League of Legends. 
  • Źródła danych:
    • OP.GG,
    • Wikipedia,
    • Population Piramid.

wnioski?

  • Ludność świata – 7 300 000 000 
  • Odejmijmy ludność Afryki – 1 100 000 000 (podejrzewam, że plemiona afrykańskie i Arabowie mają innego typu rozrywki)
  • Zostaje nam – 6 200 000 000
  • Przyjmijmy, że w 90% gracze League of Legends mają od 13 do 29 lat. Uśredniona wartość dla cywilizacji europejskiej, azjatyckiej, Amerykanów i Latynosów wynosi około 14% – tyle procent populacji jest w tym wieku.
  • Jeśli z 6 200 000 000 wyciągniemy 14%, to otrzymamy liczbę 868 000 000 
  • Liczba aktywnych graczy deklarowana przez Riot – 190 000 000
  • Stosunek 910 000 000 do 197 000 000 wynosi około 21,9%! Tym samym okazuje się, że co 5 młoda osoba w wieku 13-29 lat jest graczem League of Legends!

 

PS Nie szukajcie po redditach. Temat i obliczenia własne.