League of Legends r.

Podstawy kontroli nad stworami

Czy da się farmić jak profesjonaliści? Oczywiście, że tak. Tylko trzeba znać podstawy kontroli nad stworami.

Organizacja Dignitas przygotowała poradnik, którego treść powinna być każdemu zaawansowanemu doskonale znana, a reszta powinna się z nim zapoznać. Zwykli gracze mogą zobaczyć, jak wygląda mistrzostwo w manipulacji nad falą stworów, podczas profesjonalnych rozgrywek LCS. Tam zawodnicy potrafią nie tylko zabijać wszystkie stwory podczas fali, to jeszcze są w stanie oddać całą farmę jednemu graczowi. Jednak żeby poradzić sobie w zwyczajnych grach nie trzeba być cudotwórcą. Trzeba pamiętać o paru podstawowych zasadach.

Podstawy kontroli nad stworami

Jak działa fala stworów?

  • Pierwsze stwory pojawiają się po 1 minucie i 15 sekundach od startu meczu i co 30 sekund od tego momentu.
  • Co 90 sekund (pierwsza jest czwarta fala) fale stworów stają się mocniejsze, każdy typ stwora otrzymuje różne statystyki.
  • Stwory zadają 50% więcej obrażeń wieżom i 40% mniej obrażeń wrogim graczom.
  • Stwory zawsze zachowują się tak samo (idą w linii), dopóki nie natrafią na wrogi cel.

Postawy kontroli nad stworami

AI stworów

Największym ułatwienie dla gracza jest AI stworów. Liczba ich możliwych reakcji jest bardzo ograniczona, w związku z czym przewidywalna. Jeśli jakaś sojusznicza jednostka zostaje zaatakowana, to wysyła prośbę o pomoc. Jednak stwory skanują owe sygnały tylko raz na parę sekund, więc walki między samymi stworami są stosunkowo łatwe do przewidzenia. Zabawa zaczyna się wtedy, gdy taki sygnał zostanie wysłany przez sojuszniczego gracza – wtedy system działa inaczej. Tutaj warto pamiętać, że jeśli opuści się zasięg widoczności atakujących stworów, wtedy te automatycznie obierają sobie nowy cel.

Postawy kontroli nad stworami

Zamrażanie linii (ang. lane freezing)

Na czym to polega? Na zatrzymaniu fali stworów w określonym miejscu.

Jak to osiągnąć? Tylko dobijać stwory, a nie autoatakować. Idealną sytuacją jest utrzymanie przy życiu 3-4 stworów wroga więcej niż aktualnie jest sojuszniczych.

Co się w ten sposób zyskuje? Przede wszystkim wróg jest narażony na zgankowanie przez przeciwnego dżunglera. Kolejnym plusem są sojusznicze stwory, których przez zamrożenie przeciwnik nie był w stanie zabić. W ten sposób zwiększa się swoją przewagę nad przeciwnikiem. Ostateczną zaletą jest zwiększone bezpieczeństwo farmiącego gracza, ponieważ nie jest tak bardzo narażony na wrogie ganki.

Na co trzeba uważać? Koniecznie trzeba dać znać, jeśli w takiej sytuacji przeciwnik zniknie z linii, ponieważ może to wykorzystać do zgankowania innej linii lub co gorsza zniszczenia wieży/zabicia ważnego potwora. W takiej sytuacji trzeba przerwać zamrażanie linii i zacząć pchać lub pójść pomóc sojusznikom.

Postawy kontroli nad stworami

Różne techniki farmienia

Farmienie stworów to umiejętność absolutnie niezbędna w LoL-u (nie licząc najgłębszych czeluści Brązu – tam wynik zawsze jest losowy :D). Wiadomo również, że każda postać ma swoje specyficzne zdolności służące ułatwieniu tego procesu. Jednak jest parę rad wspólnych dla wszystkich bohaterów:

  • pchać linię tylko wtedy, kiedy posiada się pełną wizję
  • nie pushować zbyt długo samemu (poprosić o pomoc sojuszników lub się wycofać)
  • w przypadku bycia głównym celem (bycia campionym) dobrze jest się wycofać, tzn. przebywać za plecami sojuszników
  • podczas farmienia dobrze jest się zastanowić co będzie korzystniejsze w przyszłości – pchanie, zamrożenie czy też bycie pchanym
  • w razie nadchodzącego zagrożenia popchnij falę stworów na maksa i się wycofaj lub daj się zapushować pod swoją wieżę

Do tego ostateczna rada brzmi: nauczcie się bezbłędnie farmić w sytuacji, kiedy przegrywacie grę. To brzmi prawie jak mądrości Sun Zi (autor “Sztuki Wojennej”, ze starożytnych Chin).

Co o tym sądzicie? Przydadzą się Wam te informacje czy już wszystko wiedzieliście?

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]

Źródło:klik!