r.

Co planuje Riot? – rozgrywka i bohaterowie

Rioterzy znowu udzielili nam kilku informacji na temat obecnego stanu Ligi Legend, a także planowanych zmian. Zatem - czego możemy się spodziewać w sezonie 6?

Zobacz też:

 

Bohaterowie

ZenonTheStoic

Dlaczego Tahm Kench jest taki super?

To wszystko przez język, kochanie.

 

Dlaczego tak trudno jest stworzyć idealny kit dla Azira? Dlaczego zawsze był on tak zbugowany na początku i co się przyczyniło do tych bugów?

Azir ma ciemną i tajemniczą historię produkcji.

Azir był jednym z tych bohaterów, którzy byli zamrożeni przez bardzo długi czas. Myślę, że nasze pierwsze próby stworzenia postaci nazywanej przez nas wtedy “magiem piasku” pojawiły się mniej więcej wtedy, gdy wydano Ahri. Nie byłem wtedy nawet projektantem, ale słyszałem historie kitów, w których musiałeś roznosić piach po całej mapie jak Zerg w Starcrafcie. Świetny pomysł, jednak nigdy nie pracowaliśmy nad nim tak, żeby stał się przyjemnym elementem. Słyszałem również o mistycznych “piaszczystych dłoniach”, jednak wszyscy, który mi o nich opowiedzieli, mieli zespół pourazowy widoczny w oczach, więc nie naciskałem o więcej informacji. Ostatecznie piaszczyste dłonie były złe.

Mieliśmy kilka innych kitów, jednak nic nie współpracowało, więc odłożyliśmy tę postać w czasie. Wreszcie, we wczesnej części 2014 roku, odkryliśmy, że stoimy słabo z nowymi bohaterami, więc chcieliśmy stworzyć jeszcze jednego. Ostatni kit Azira był w większości wykonany, więc mieliśmy gotowy model i efekty. Myśleliśmy, że możemy je wziąć i nadać im sensowny kształt. Sądziliśmy, że będzie to “niski technicznie champion z minimalną ilością wymaganych umiejętności”.

Bardzo się pomyliliśmy.

Pogarszając sprawę, planowaliśmy event związany z Shurimą na późniejszą część roku i zdecydowaliśmy, że Azir zostanie wydany właśnie z tym wydarzeniem, co – na marginesie – miało się stać tuż przed Mistrzostwami Świata 2014, więc nie mogliśmy mieć żadnego opóźnienia, nawet o tydzień.

To była idealna burza komplikacji – bohater, którego skończyliśmy, okazał się najintensywniejszą technicznie postacią, jak do tej pory, od nowa stworzyliśmy jego cechy, a kiedy to okazało się pewne, że nie zdążymy na czas, nadal próbowaliśmy to zrobić. Tak wiele błędów, tak wiele zdobytej wiedzy. Wiele rzeczy spadło też na mnie. Mój design był bardzo ambitny i poza moją zdolnością stworzenia bezpiecznego i solidnego kodu, ale nadal próbowałem.

Wszyscy wiele się nauczyliśmy 😉

 

tumblr_nb9hr2jLin1rafgfao1_500

 

Rozgrywka

ZenonTheStoic

Jak odpowiedziałbyś na zarzut, że często dołączacie pewien rodzaj mini-gry w kolejnych wydaniach (zarówno bohaterów, jak i reworków)? Mam na myśli to, czy czujesz się z tym źle lub uważasz to za niezdrowe dla całej gry? Czy sądzisz, że dodawanie mini-objective’ów jest dobrym sposobem na uczynienie gry bardziej interesującą?

Co do nadmiaru mini-gier: to zależy. Rozmawialiśmy na ten temat niezliczoną ilość razy. W wersji TL;DR (jest 3:30 i nie powinienem pisać teraz postu-książki): istnieje teraz tyle znaczących sposobów na danie bohaterom unikalnych elementów (sposobów, w który wpływają na styl gry innych osób), a wiele z nich przyjmuje kształt mini-gry. Posiadanie ich jest w porządku, ale uwaga znajduje się na wyczerpaniu. Reguła oparta na doświadczeniu, że działało to dobrze, zdaje się teraz nieco ograniczać mini-gry i skupiać na tym, by nadal to istniało. Przykładem może być Czarny Charakter Garena: Garen chce dopaść squishy źródła obrażeń. Teraz ma on dodatkową motywację. Twoja gra nie została drastycznie zmieniona: chcesz peelować dla Twojego ADC/maga. Zwiększono jedynie intensywność.

Jeśli mini-gry afektują na zbyt wielu graczy, zaczynają się nawzajem pożerać. Jeśli kryształy Skarnera oddziałują na wszystkich z jego drużyny lub jeśli dany bohater zabił trzeciego epickiego potwora, o którego powinno się walczyć: to zbyt wiele. Patrząc na poprzednie wydania, myślę, że poszło nam całkiem nieźle.

Święte Dzwonki Barda oddziałują na niego, jego ADC i wrogie duo (nawet jeśli Bard opuszcza linię lub fałszywie to robi), a także w mniejszym stopniu – na wrogiego junglera/mid lanera (jeśli chcą polować na Barda – co nie jest zalecane). Ważność mini-gry spada po fazie laningu i tak powinno być. […]”

 

maxresdefault

Zachowanie graczy

RiotLyte

[…] “Gra nie powinna naruszać komunikacji graczy tylko dlatego, że niektórzy są zbyt delikatni i chcą słyszeć tylko pozytywne rzeczy” – notatka: nie jestem autorem tego stwierdzenia

Inny użytkownik Reddita powiedział, że przeciwstawianie się toksyczności to nie to samo, co bycie delikatnym. Jesteśmy tu po to, by grać i się bawić, jedni mogą być zdolniejsi od pozostałych i grać, by wygrać. Jednakże, mowa nienawiści, seksizm, rasizm, homofobia lub dokuczanie nie są w porządku. To mogło być OK w grach online lub na forach w przeszłości, ale nie pozostanie takie na zawsze. Jasne, możesz się przekomarzać ze swoimi przyjaciółmi, jeśli jesteście premade’owaną piątką, ale w grach z obcymi to nie jest w porządku.

Znaczna większość graczy Ligi jest przeciwna mowie nienawiści, seksizmowi, rasizmowi, homofobii i innym formom nękania, a gracze, którzy się z tym nie zgadzają, mogą spędzać swój czas gdzieś indziej.

 

Co, jeśli przyjaciel zna Twoje dane do konta, a kiedy chwilowo Cię nie ma, gra on bez Twojej zgody rankedy? Czy właściciel konta może zostać ukarany?

Niestety, jesteś odpowiedzialny za swoje dane. Jeśli Twój przyjaciel wszedł na Twoje konto i sprawił, że nałożono na nie karę, będziesz za to odpowiedzialny jako właściciel konta.

 

Czy system honorowania znowu otrzyma nieco miłości?

Mamy nadzieję na powrót do systemu honorowania, ale obecnie pracujemy nad systemem natychmiastowej reakcji i specjalnego feedowania oraz nad draftowym Kreatorem Drużyn.

 

 1886465647
Źródła: