League of Legends r.

Wszystko o True Damage

W League of Legends mamy 3 podstawowe rodzaje obrażeń. Magiczne, fizyczne i nieuchronne. Skupmy się dziś na ostatnim z wymienionych i zobaczmy dlaczego True Damage jest OP!

Zdarzają się gry, w których mamy do czynienia z kilkoma tankami. Robią co chcą, i czego byśmy nie zrobili, nie chcą umrzeć. Nie jest to oczywiście, wyłączna zasługa dużej ilości HP, ponieważ główną rolę grają w tym przypadku resisty w postaci pancerza i odporności na magię. Na tego typu. nieumieralne czołgi świetnie sprawdzają się jednak się bohaterowie, którzy w swoim arsenale mają konkretną ilość obrażeń nieuchronnych, czyli oryginalnie – True Damage.

Czym jest True Damage

Jak polska nazwa wskazuje, jest to typ obrażeń, których w większości przypadków nie da się uniknąć, lub prościej mówiąc – zredukować. Ignorują one bowiem wartość pancerza i odporności na magię, zadając przeciwnikowi tyle, ile wskazane było w opisie umiejętności lub przedmiotu.

True Damage ignoruje również procentowe efekty redukcji jak np. u Alistara na R-ce. Co ciekawe, również  Exhaust nie zmniejszy zadawanych przez Was nieuchronnych obrażeń. Jeśli więc gracie na Vayne lub Fiorę, to nie bądźcie zdziwieni, że nawet po wyczerpaniu mogą Was zniszczyć.

Jak zadawać nieuchronne obrażenia

Oto lista bohaterów, którym Riot pozwolił na zadawanie True Damage’u podstawowymi atakami:

  •  Fiora, atakując przeciwników od strony oznaczonej Vitalem.
  •  Gangplank, atakami podstawowymi co 15 sekund zadaje obrażenia nieuchronne w czasie. Cooldown odnawia się po zniszczeniu beczki.
  •  Garen, bijąc bohaterów oznaczonych jako Czarny Charakter (ang. Villan).
  •  Irelia, po aktywowaniu Stylu Hiten [W].
  •  Twitch, atakując przeciwników zadaje im True Damage w czasie.
  •  Vayne, co trzeci atak podstawowy zadaje dodatkowe obrażenia zależne od maksymalnego zdrowia celu.
  •  Master Yi, aktywną częścią Stylu Wuju [E].

Umiejętności, które zadają obrażenia nieuchronne:

  •  Zwodnicza Kula [Q] Ahri, podczas powrotu do lisicy.
  •  Precision Protocol [Q] Camille, przy drugim użyciu.
  •  Superumiejętność Cho’Gatha.
  •  Noxiańska Gilotyna [R] Dariusa.
  •  [R] Gangplanka, po zakupie Córy Śmierci zadaje True Damage na początku działania umiejętności.
  •  [R] Garena rani nieuchronnie bohaterów oznaczonych jako Czarny Charakter.
  •  Pasywka Iverna również liczy się jako True Damage zadany nie-epickim potworom.
  • Icathiańska Niespodzianka [Pasywka] Kog’Mawa.
  •  Pożarcie [Q] Nunu zadaje obrażenia nieuchronne neutralnym potworom i stworom.
  •  Reckless Swing [E] Olafa.
  •  Furious Bite [E] Rek’Sai, kiedy jej pasek furii jest zapełniony.
  •  Pasywka Vel’Koza zadaje nieuchronne obrażenia bohaterom, którzy zostali 3 razy zaatakowani jego umiejętnościami. Również jego [R] zadaje True Damage bohaterom którzy mieli na sobie 3 stacki umiejętności pasywnej.

Przedmioty, które pozwalają zadawać True Damage:

  •  Death’s Dance – Unikalne: 15% otrzymanych obrażeń fizycznych i magicznych przekształcanych jest na krwawienie, które zadaje Tobie jedną trzecią obrażeń, jako True Damage co sekundę przez 3 sekundy.
  •  Elixir of Sorcery – Unikalne: Czarnoksięstwo Spowodowanie obrażeń u wrogiego bohatera lub wieży zadaje 25 pkt. dodatkowych nieuchronnych obrażeń. Ten efekt ma 5 sekund odnowienia przeciwko bohaterom, ale nie przeciwko wieżom.
  •  Knight’s Vow – Unikalne: Kiedy partner jest w pobliżu, przywraca ci zdrowie, równe 12% obrażeń, które zadaje bohaterom i przekierowuje 12% otrzymywanych przez niego obrażeń od bohaterów na ciebie w postaci nieuchronnych obrażeń (leczenie i przekierowanie obrażeń zmniejszone o 50%, jeśli jesteś postacią zasięgową).
  •  Redemption – Unikalne: Po 2.5 sekundach wysyłasz na obszar wiązkę światła leczącą sojuszników o 150 – 490 (bazującą o poziom celów), zadającą 10% maksymalnego zdrowia w postaci nieuchronnych obrażeń wrogom i 250 nieuchronnych obrażeń stworom (120 sekund odnowienia). Można go użyć będąc martwym. Zasięg: 5500.
  •  Stalker’s Blade – Unikalne: Wzmacnia Porażenie na Mrożące Porażenie, które dodatkowo może zostać użyte na wrogich bohaterach, aby zadać im nieuchronne obrażenia równe 20 + (8 × poziom) i wykraść im 20% prędkości ruchu na 2 sekundy.
  •  Skirmisher’s Sabre – Unikalne: Wzmacnia Porażenie na Wyzywające Porażenie, które dodatkowo może zostać użyte na wrogich bohaterach, aby oznaczyć ich na 4 sekundy. Oznaczeni przeciwnicy zostają ujawnieni, zadają nam o 20% mniej obrażeń i otrzymują dodatkowe nieuchronne obrażenia w wysokości 54 + (6 × poziom) w przeciągu 3 sekund po trafieniu ich atakiem podstawowym.

Czary przywoływacza:

  •  Ignite – podpala wybranego wrogiego bohatera, zadając mu 50 (+20 × poziom) obrażeń nieuchronnych w czasie 5 sekund oraz redukuje regenerację zdrowia i otrzymywane efekty leczenia o 50%.
  • Smite Smite – zadaje 390-1000 nieuchronnych obrażeń potworom w dżungli, wrogim stworom i chowańcom.

Na koniec został Red buff:

  • Herb Żaru – ta jednostka atakując aplikuje osłabienie spowalniając prędkość ruchu celu o 8/16/24% (5/10/15% dla zasięgowych) na 3 sekundy i zadając 5-56 pkt. nieuchronnych obrażeń.

Kontrowanie True Damage’u

Jak już wyżej wspomniałem, nie jest to możliwe przez budowanie różnego rodzaju odporności, jednak zwiększając ilość naszego zdrowia lub korzystając z tarcz możemy zwiększyć ilość czasu, który przeciwnik będzie musiał poświęcić na zabicie nas.

Dobrą kontrą na stały True Damage (R Cho’Gatha) z całą pewnością jest składanie przedmiotów zapewniających dodatkowe HP, ponieważ zadany nam będzie mniejszy procent naszego maksymalnego zdrowia. W przypadku Vayne, czy Fiory nie będzie to już tak efektywne, jako że Demacianki upodobały sobie zadawanie nieuchronnych obrażeń zależnych od naszego maksymalnego HP. W przypadku tej pierwszej możemy jednak zwiększyć czas, w jakim nas niszczy poprzez redukcję jej prędkości ataku. Służą do tego dwa przedmioty:  Frozen Heart i Randuin’s Omen. Dodają one również sporą ilość pancerza, więc uodpornią nas na ich zwykłe ataki.

Wszystkie tarcze, podobne do tej, którą daje nam Janna absorbują również True Damage. Oznacza to, że przedmioty takie jak  Seraph’s Embrace, czy  Sterak’s Gage mogą okazać się niezwykle użyteczne przy wymianach ze wszystkimi Olafami i Dariusami,

Na koniec, warto wspomnieć o naszej dobrej koleżance – niewrażliwości, która jest jedyną w grze formą redukcji obrażeń, która czyni nas odpornymi na obrażenia nieuchronne. (Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na jej temat, to zapraszam tutaj).

Podsumowanie

No cóż, chyba jednak True Damage nie jest tak straszny, jak mogłoby się wydawać, bo tak jak na wszystko, również i na niego można znaleźć kontry w postaci bohaterów i przedmiotów. Warto też pamiętać, że jeśli spodziewacie się drużyny przeciwnej, składającej się, w dużej mierze z tanków, to pick kilku postaci z nieuchronnymi obrażeniami w zestawie może skutecznie pokrzyżować ich plany!

A Wy, lubicie grać którymś z wymienionych bohaterów? A może macie na nich jakieś sprawdzone sposoby? Piszcie w komentarzach!