Na starcie muszę zaznaczyć, że buildy te mogą się sprawdzać gorzej niż pozostałe! Nie należy korzystać z nich na rankedach!
Zdecydowana większość została przeze mnie sprawdzona. Sporo z nich działa całkiem dobrze na Summoner’s Rift lub ARAM-ie, ale przede wszystkim jest to odskocznia od tradycyjnego buildu. Zabawa to podstawa!
Aatrox
Zalety: Większe obrażenia z umiejętności (AoE)
Wady: Minimalnie gorszy sustain, squishy build
Polecane przedmioty:
Szczerze mówiąc zdarzało mi się budować tak Aatroxa nawet na rankedzie. Potem poszedłem w tanka, ale AP obrażenia pomogły mi wygrać linię, kiedy przeciwnik miał mnóstwo pancerza. Dodatkowo zadawałem większe obrażenia z E (poke) oraz R (teamfighty). Jednak w statystycznej grze tradycyjny Aatrox sprawdzi się lepiej.
Bard
Zalety: Ogromny DPS w połączeniu z pasywą
Wady: Mały zasięg, tylko [Q] zadaje obrażenia
Polecane przedmioty:
Taki build sprawdzi się dość dobrze na midzie, jednak są lepsze picki na to miejsce. Osobiście wolę go na supporcie.
Blitzcrank
Zalety: Świetnie współgra z W
Wady: Build nadaje się wyłącznie do zabawy
Polecane przedmioty:
Fajna zabawa na linii w połączeniu z grabami, poza tym raczej useless.
Braum
Zalety: Świetne pojedynki 1v1, szybki stun
Wady: Łatwy do skontrowania na linii
Polecane przedmioty:
Zdecydowanie lepiej sprawdza się jako support. Czasami jednak jest on dobrym pickiem np. na topa.
Diana
Zalety: Offtank z mobilnością, sporymi AoE obrażeniami, tankowaty build
Wady: Brak możliwości oneshotowania przeciwników
Polecane przedmioty:
W połączeniu z pasywą, taki build sprawdza się rewelacyjnie na Dianie. Dobry wybór, kiedy brakuje tanka w drużynie.
Fizz
Zalety: Tankowaty build, sprawdza się on lepiej przeciw tankom
Wady: O wiele mniejsze obrażenia z umiejętności, traci potencjał zabójcy
Polecane przedmioty:
Kiedyś sprawdzał się świetnie, ale dostał nerfy na taki build. Mimo wszystko przyjemna odskocznia od tradycyjnego AP buildu.
Gangplank
Zalety: Świetny heal dzięki W, ogromne globalne obrażenia dzięki [R]
Wady: Mając ult na cooldownie jesteśmy raczej bezużyteczni
Polecane przedmioty:
W przeciwieństwie do Summoner’s Rift, fajnie sprawdza się na ARAM-ie.
Gnar
Zalety: Bardzo duże obrażenia zależne od max HP przeciwnika
Wady: W postaci Mega Gnara jesteśmy bezużyteczni bez tank itemów
Polecane przedmioty:
Osobiście wolę AD Gnara, jednak AP również ma wiele plusów.
Hecarim
Zalety: Spore AoE obrażenia, generalnie silniejsze combo
Wady: Hecarim jednak skupia się głównie na AD obrażeniach
Polecane przedmioty:
Ciekawy na ARAM-ie, zwłaszcza jeśli mamy teamcomp typowo pod combo lub brakuje nam obrażeń AP
Heimerdinger
Zalety: Niesamowity push
Wady: Mniejsze obrażenia
Polecane przedmioty:
Szczerze mówiąc uwielbiam grać takim Heimem. Często spotykałem się z pretensjami sojuszników, że nie dołączam do teamfightów. Sami oceńcie, czy oddanie 2-3 killi za 2 inhibitory jest tego warte. 😉
Kog’Maw
Zalety: Większe obrażenia z umiejętności (lepszy poke)
Wady: Brak hybrydowych obrażeń jest łatwiejszy do skontrowania, mniejsze obrażenia z samych autoataków
Polecane przedmioty:
Ciekawy zarówno na midzie, jak i bocie. Mimo wszystko na bocie tradycyjny AD Kog jest silniejszy.
Koniec Części I! Próbowaliście takich buildów? A może znacie inne, jeszcze ciekawsze? Dajcie znać w komentarzach!
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]