Zawsze drażnił mnie sposób, w który ludzie wybierają bany. Zazwyczaj opierają się na swoich frustrujących przeżyciach. Jak więc banować prawidłowo?
Dziś na H2P przeczytaj też:
- Niesamowita animacja Poppy
- Nowy item i zmiany Talona
- Sprzeczności w LoL-u
- Hunt Event! Nie u nas…
- Gambit sprzeda swoje miejsce w LCS?!
- Co tam u Mordekaisera?
Kogo banować w obecnym patchu?
Oto bany z podziałem na rangi!
Pamiętaj jednak, żeby przed banowaniem zapytać członków swojej drużyny, czy zamierzają grać jedną z tych postaci. Inaczej zabierasz sam sobie szanse na wygraną!
Pełne table znajdziesz pod adresem www.bestbans.com
Obserwacje
Tym razem trochę humorystycznie w odniesieniu do poprzedniego zestawienia
- Mundo jest obecnie zdecydowanie najbardziej warty bana
- Brand jest bardzo silny
- Miss Fortune lepsza na niższym elo, gorsza na wyższym
- Jax doskonale wykorzystuje nowe Guinsoo
- Yasuo i Tryndamere nie są tak silni jak aktualizację wcześniej
- Graves po nerfie również nie wydaje się być OP
- Illaoi ma tylko 44 % win ratio
Dlaczego takie sugestie?
Moją intencją nie jest wymuszenie na Was tych banów, traktujcie to jako zbiór informacji. Powinieneś trzymać się listy zwłaszcza wtedy, gdy nie masz pojęcia, jaką kompozycję lub typy bohaterów chce jedna i druga drużyna, a to dość częste.
Możesz ominąć takie bany, jeśli:
- Przeciwnik może wybrać bohatera kontrującego kompozycję, którą zaplanowałeś z drużyną;
- Wiesz na pewno, że ktoś w Twojej drużynie gra bohaterem kontrującym sugerowanego bana (Zed nie taki straszny, kiedy masz ze sobą Malzahara);
- Jest wysoka szansa, że przeciwna drużyna ma specjalistę, który będzie słabszy, jeśli zbanujesz jego ulubionego bohatera.
Nie możesz ominąć takich banów, jeśli Twoją wymówką jest:
- Jakiś „OP” bohater. Bany nie powinny być bazowane na potencjale bohatera, a na jego wygranych. Rengar teoretycznie mógłby wygrywać 100% gier, jesli zagrałby perfekcyjnie, ale to tak rzadkie, że wygrywa 47%;
- To, że członkowie Twojej drużyny się zezłoszczą;
- To, że bohater jest irytujący w walce. Niektórzy są, to prawda, ale próbujesz zmaksymalizować swój winrate, więc to nie najmądrzejszy pomysł. Większość irytujących postaci ma pewne słabości, które sprawiają, że ich winrate i/lub pickrate są dość niskie.
Metodologia
Wszystkie informacje zebrano ze statystyk Lolkinga, które możecie znaleźć tutaj.
Obliczanie siły zostało przeprowadzone w ten sposób:
100 * (WR-0.5) * PR / (1 – BR) *
Dzięki temu otrzymałam ilość gier przegranych przez niezbanowanie bohatera w porównaniu do średniej.
Dziękuję Wam za przeczytanie! Mam nadzieję, że pomogło! Widzimy się po następnym patchu!