League of Legends r.

Mordekaiser najbardziej zabugowaną postacią w LoL-u?

"Złap je wszystkie" to za mało, żeby opisać sytuację championa, jakim jest Mordekaiser. 165 błędów na tym bohaterze pokazuje, że wiele pracy czeka Rioterów przy starszych, ciągle niedopracowanych po reworkach postaciach.

Morde jest huehuehue, jedną z ciekawszych postaci w Lidze. Kto by nie chciał pograć heavymetalową, kradnącą dusze puszką z ogromną maczugą? Niestety, nawet jak na standardy gier online, jest to postać niesamowicie zabugowana. Grając nim, możecie zauważyć, że czasami nie zadacie obrażeń. Czasami nie zadziała slow, albo ult zrobi coś nie tak. Oczywiście, te są tymi największymi błędami, a istnieją też taki, które ciężko zauważyć i można uznać za nieistotne. Ale wciąż są błędami.

Zacznijmy więc! Dłuższa niż pierwsza generacja Pokemonów, dłuższa niż opis W Mordekaisera, czyli lista jego bugów!

Q – Mace of spades

  1. Pierwszy auto-atak wzmocniony o Q, użyty zaraz po drugim użyciu W może być trochę opóźniony,
  2. Auto-atak wzmocniony z Q po drugim użyciu W może zadać obrażenia równe jedynie wartości bazowej (a dalej wykorzystać stack z Mace of Spades). Filmik
  3. Kiedy minion ma mniej hp niż damage zadawany z tej umiejętności, obrażenia fizyczne nie zostaną zadane. Nie ma kradzieży życie, nie ma efektów on-hit, nie ma .
  4. Kiedy aktywujecie  kiedy macie Q aktywne, nie zresetuje Wam się auto-attack.
  5. Kiedy Morde użyje Q, podczas gdy ma naładowany , damage z itemu będzie zadany przed damagem z ataku. Działa też z  i . Filmik
  6. Kiedy Morde ma naładowany , aktywuje Q i kliknie PPM na mioniona, użyje tylko itemu (bez ataku po tym) i anuluje swój attack order. Na szczęście, jest to dość rzadki bug.
  7. Jeśli przeciwnik wyflashuje się z jednego z Q, animacja się wykona, ale abilitka nic nie zrobi. Jest to bug, ponieważ animacja trwa PO flashu.
  8. Podobnie, kiedy Mordekaiser zaatakuje kogoś z Q i ten ktoś umrze na początku animacji, dopełni ona się do końca.
  9. Q straciło swoje 1!/2!!/3!!! :/
  10. Pix (od Lulu) nie atakuje razem z Morde (kiedy ma włączone Q).
  11. Q Mordekaisera jest liczone jako atak z wieloma celami z powody spellvampu/, ale jako AoE spell przy korzystaniu z .
  12. Jeśli użyte na minionie, który ma bardzo mało HP, zadaje absurdalny damage. Czasami zdarza się zadać takiemu z 5 HP damage równy 5k. Ten bug występuje dość rzadko.

    W – Harvesters of Sorrow

    Nota: Bugi 12, 13 i 14 zdarzają się tylko kiedy umiejka rzucana jest na przyjazne miniony. Ten spell ma multum możliwości na zrobienie czegoś nie tak.

  13. Najczęstszy, największy i najbardziej wkurający bug: W będzie zadawać obrażenia tylko dwóm przeciwnikom. Zdarza się on nawet w 70% przypadków.
  14. Druga aktywacja umiejętności nie zaaplikuje obrażeń ani leczenia. Filmik
  15. Damage z W czasami się nie zaaplikuje, ale nas wyleczy.
  16. Harvest czasami zada obrażenia, ale nie wyleczy. Filmik
  17. Heal może zadziałać około sekundy po użyciu abilitki. Filmik
  18. Harvesters of Sorrow nie pomoże w uzyskaniu asysty, jeśli nie zada obrażeń przeciwnikowi. Czyli: Jeśli rzucicie na sojusznika, który obróci się do Was i dostanie bonusowy movement speed, nie dostaniecie asysty. Jeśli aktywujecie to po raz drugi kiedy ma miniony dookoła (lecząc go), nie dostaniecie asysty.
  19. Jeśli rzucicie W na siebie kiedy nie ma dookoła żadnego sojusznika, a kiedy takowy wejdzie w zasięg po fakcie, spell na niego zadziała. Nie dotyczy minionów.
  20. Ta umiejętność nie ma pasywki na ARAM-ie. Kiedyś miała, a teraz żadne patch notes nie wspominają nic o jakiejkolwiek zmianie.
  21. Pierwszy auto-atak po eksplozji z W może nie zadać obrażeń.
  22. Rzucenie E i W (eksplozja) w tym samym czasie może sprawić, że E nie zada obrażeń.
  23. Jeśli Morde rzuci W i Smite szybko po sobie, Smite może nie zadać obrażeń. Filmik. Przynajmniej macie wymówkę jeśli Smite na Baronie Wam nie wyjdzie 😀
  24. U niektórych W Mordekaiserapowoduje spadek FPS.
  25. Dźwięk drugiego użycia W jest słyszalny przez Fog of War, jeśli ta mgła znajduje się na Waszym ekranie.
  26. Mordekaiser nie może użyć W na klonie Wukonga, który jest uważany przez grę za championa. Filmik
  27. Za to Morde może użyć W na… bramie Jayce’a! W zasadzie może użyć W na wszystkim, od czego może się odbić Gnar. Ale jeśli użyje tego na bramie, W będzie niewidzialne, ale dalej będzie zadawało obrażenia. Filmik
  28. Mordekaiser może przestać próbować atakować cele kiedy W zużywa się po 4 sekundach. Może to mieć też coś wspólnego z Q.
  29. Użycie W Mordekaisera na Vladimirze ze skinem Blood Lord i poźniejsza jego reaktywacja poświęca Vladimira starożytnemu bogu szlamu, nieczystości i śmierci. Filmik}

    E – Siphon of Destruction

  30. Mordekaiser nie wrzeszczy po użyciu skilla.
  31. E Mordekaisera może być opóźnione o sekundę bez przyczyny.
  32. E może nie wygenerować tarczy.

    R – Children of the Grave

  33. Ten spell ma pasywkę na ARAM-ie. Klątwa na Smoka, którego nie ma na mapie i te sprawy…
  34. Kiedy Mordekaiser zdobywa ducha, ikonka jego ultimate’a zostaje taka jaka była, zamiast być podświetloną.
  35. Kiedy Morde używa ulta na kimś a potem umiera,  przestaje działać, po czym nagle zaczyna działać z powrotem. Filmik 
  36. Pasywka Zaka nie oczyszcza go z ulta Mordekaisera. Zac nie otrzymuje obrażeń od tego ulta kiedy jest w formie pasywy.

    Child of the Grave

  37. Kiedy klikacie razem z wcisniętym R, poruszycie się razem z duchem.
  38. Duch Smoka czasami anuluje swoje rozkazy. Bez powodu, nawet jeśli przeciwnik nie opuści zasięgu wzroku. Bug ten obejmuje też duchy postaci, ale na pewno nie jest w tym przypadku tak wkurzający.
  39. Duchy nie mogą wziąć na cel wardów ani specjalnych jednostek, np. macek Illaoi.
  40. Duchy mają niedokładne wybieranie celów. Kiedy klikniecie z altem w obszar mniejszy niż 100 jednostek od przeciwnika, duch obierze go sobie na cel zamiast poruszyć się tam gdzie powinien.
  41. Kiedy macie ducha, championa albo Smoka, i rozkażecie mu atakować wrogi inhibitor alt-klikiem, wszystko działa poprawnie. Jednak jeśli użyjecie R-klika, ducha albo odmówi poruszenia się, albo dojdzie do zasięgu melee przed atakiem, albo nawet podejdzie do zasięgu melee ale bez robienia czegokolwiek. To samo dzieje się w przypadku nexusa.
  42. Czasami na Wędrującym Krabie pojawia się ikonka celownika. Jest wzięta ze strony championa, konkretnie Mordekaisera i powinna być ikoną używaną na celach ducha.
  43. Duch czasami ma małe, niebieskie cząsteczki dookoła siebie kiedy umiera przez upływa czasu. Może mieć związek z posiadanym przez ducha .
  44. Nie ma mechaniki, która kazałaby przestać duchowi atakować. Dosyć spora niedogosność.
  45. Spectate client: Duchy pojawiają się z paskiem many, ale nie mają go na okienku, kiedy na nie kliknąć.
  46. Duch Smoka ma tylko połowę HP żyjącego odpowiednika. Było inaczej, w żadnym z patch note nie ma o tym wzmianki.
  47. Duch Starszego Smoka mający 100000 HP nie daje tyle hp, ile powinien.
  48. Duch Smoka daje Mordekaiserowi dziwne ilości HP. Filmik 
  49. Duch Smoka traci 100 prędkości poruszania się, jeśli jest przed Mordekaiserem.
  50. Duch Smoka nie dostaje bonusowego AD.
  51. Duch Smoka, tak jak inne duchy, nie atakuje wardów. Ale może się na to zdecydować, jeśli sam Morde to zrobi. Filmik
  52. Duch Smoka nie ma już swojej ikonki z buffem.
  53. Istnieje bug, przez którego Smok nie daje tyle tarczy ile powinien.
  54. Duch Smoka MOŻE anulować ataki (powiązane z 51).
  55. Smok nie zadaje takich obrażeń, jakie powinien.
  56. Duch Smoka ma dodatkowe punkty do wytrzymałości.
  57. Wrogowie Morde mogą widzieć glitchującego się Smoka. Okazuje się, że zostaje w miejscu, kiedy tak naprawdę się porusza.

    Child of the Grave : Duchy Postaci

  58. Duchy tracą runy i masterki. Filmik
  59. Duchy mogą krytować, ale obrażenia krytyczne pokazywane są jako normalne.
  60. Duchy nie mogą kraść życia.  jest jedynym przedmiotem który to umożliwia.
  61. Duchy mogą aplikować efekty na wieże (przynajmniej niektóre z nich, np. obrażenia z ).
  62. Duchy nie mogą zadawać bonusowych obrażeń ostatecznych na Heroldzie Riftu kiedy atakują jego oko. Filmik
  63. Przy skoku do uwięzionego czempiona, Lee Sin nie dostanie ani nie da tarczy.
  64. Duchy nie mają Smoczych buffów (Klon Shaco ma).
  65. Spectate client: Kiedy klikniecie replay podczas gdy obecny jest duch, zmieni on się w normalnego czempiona.
  66. Duchy nie kpią z postaci, kiedy ich normalna forma powinna.
  67. Przejęcie kryształu Skarnera daje każdemu kto na nich stoi 15 golda. Przejęcie jednego z nich przez Morde i jego ducha daje 15 golda zamiast 30.
  68. Kiedy Mordekaiser ma , każdy atak ducha zwróci mu 3% many.
  69. Kiedy sojusznik ma  i dzieli się złotem z duchem, Morde nie dostaje hajsu.
  70. Duchy mogą pojawić się bez przedmiotów.
  71. Duchy czasami pojawiają się z 1% szansy na kryta (mimo, że nie mają run ani masterek).
  72. Duchy mają dziwaczne podstawowe wartości na pancerzu i odporności magicznej, np. Pancerz Ducha/Normalny Pancerz.
  73. Wartość pancerze powinna być żółta, kiedy jest przez coś zwiększana. Nie szara.
  74. Spectate client: Duchy pojawiają się z paskiem many, ale nie mają go na okienku, kiedy na nie kliknąć.
  75. Duchy obiorą na cel i zaatakują przeciwników z krzaków, nawet jeśli oni nie mają tam wizji.
  76. Ataki duchów mogą lagować. Filmik
  77. Rozkaz ataku dla ducha na przeciwniku blisko wieży powoduje, że duch atakuje wieżę.
  78. Duchy czempionów też dają mniej tarczy niż powinny.
  79. Ataki duchów na inhibitory albo nexus zadają obrażenia fizyczne zamiast magicznych,

    Child of the Grave: Duchy Postaci – Bugi związane z przedmiotami

  80. Jeśli duch ma //, atakowanie nie daje stacków. Filmik do bugów 80/81/82.
  81. Jeśli duch ma powyższe przedmioty, buff się nie użyje przy ataku. Dlatego duchy z  mają ciągle zwiększony zasięg.
  82. Jeśli duch Caitlyn ma powyższe przedmioty, może sprawić użycie buffa, ale tylko przy strzale wzmocnionego o swoją pasywkę. Nie zdobędzie mimo to żadnych staków.
  83. Duchy nie mogą stakować i używać , ale  działa bez problemu.
  84. Duchy nie zadają bonusowych obrażeń z .
  85.  w ekwipunku ducha nie robi nic.
  86. Duchy nie mogą używać .
  87. Obrażenia zadane przez  duchów nie generują tarczy dla Mordekaisera.
  88. Jeśli duch ma , ataki Morde i ducha sprawią, że będziecie “regać manę”.
  89. Jeśli Mordekaiser ma  a duch może użyć fizycznych ataków, te ataki nie uleczą Mordekaisera.
  90. Duchy nie mogą już używać . Nie pojawiają im się te niebieskie kule i nie dzielą się goldem.
  91. Kiedy duch ma // i pobliski minion jest zabity, nieważny jaki jest jego zabójca, duch zyskuje 5/10 HP, ale nie dostaje/daje golda.
  92.  ducha nie robi nic. Konkluzja: nie ultujcie supportów.
  93. Jeśli czempion miał , nieważne od stacków, jego duch będzie otrzymywał 1 golda za zabitego miniona. Tak. Duch dostaje. I nie dziali się nim z Mordekaiserem.
  94. Fakt, że duch otrzymuje 1 golda od  kiedy Mordekaiser last-hituje jest bugiem. Albo coś innego jest. Coś na pewno jest nie tak.
  95. Ataki duchów aplikują efekt z , a z  juz nie.
  96. Jeśli Mordekaiser ma aktywny , ataki duchów nie zadadzą true damage’u.
  97.  ducha nie zadaje obrażeń.
  98. Pasywka / nie daje bonusowego HP regenu duchowi.
  99. Jeśli duch ma , będzie dostawać movement speed cały czas, nie tylko przy wieżach.
  100. Jeśli duch ma , bariera uaktywni się po jednej lub dwóch sekundach od spawnu ducha, nieważne jaki cooldown miał ten item na oryginalnym posiadaczu.
  101. Duchy tracą stacki na .
  102. Duchy tracą stacki na .

    Child of the Grave: Duchy postaci – Bugi konkretnych czempionów

  103. Duch Aatroxa może zmienić swoje W.
  104. Duch Aatroxa ma ikonkę od swojej pasywy, mówiącą, że wróci do życia po śmierci. Cóż, jest to kłamstwo.
  105. Jeśli Aatrox i Morde obaj mają , a Aatrox ma wzmocnione z W ataki, dostanie tylko jeden stack z itemu zamiast dwóch.
  106. Normalnie W Aatroxa daje mu dodatkowe fizyczne obrażenia. W na duchu Aatroxa daje mu dodatkowe magiczne obrażenia.
  107. Duch Barda nie może korzystać z duszków wzmacniających ataki.
  108. Duch Barda nie spawnuje dzwonków.
  109. Jeśli duch Brauma ma 3 stacki na przeciwniku i zabije go z 4 atakiem, jeśli obrażenia z pasywki są w stanie same zabić jednostkę, bazowe obrażenia nie będą zadane.
  110. Duch Cho’gatha nie ma pasywki.
  111. Duch Cho’gatha nie ma też swojego E.
  112. Duch Dravena nie ma pasywki
  113. Duch Ekko wydaje dźwięk swojego ataku chwilę przed faktycznym atakiem.
  114. Duch Elise jest zawsze w formie człowieka.
  115. Pasywka Fiddlesticksa nie zawsze działa, kiedy jest duchem.
  116. Duch Fiory nie generuje punktów witalnych na przeciwnikach.
  117. Kiedy duch Gnara zapełnia pasek Gniewu, ekran Mordekaisera przybiera czerwoną barwę.
  118. Duch Gravesa zadaje fizyczne i magiczne obrażenia, czempionom i wieżom. I jego duch nie ma cygara.
  119. Duch Heimerdingera nie ma pasywki.
  120. Pasywka ducha Irelii daje jej 10% tenacity, nawet jak nie ma wokół żadnych przeciwników.
  121. Duch Jaxa nie ma pasywki.
  122. Duch Jayce’a zawsze będzie używać tylko młota.
  123. Duch Jayce’a nie ma swoich wzmocnionych ultem ataków, chyba że przy przemianie w ducha zmienił broń na młot.
  124. Duch Jayce nie używa pasywki.
  125. Duch Jhina nie traci naboi przy ataku (duch Gravesa traci).
  126. Kiedy duch Jhina jest ‘uwięziony’ ze swoim czwartym strzałem, nie zostaje przyspieszony przy ataku.
  127. Duch Jhina nie ma pasywki z W.
  128. Duch Jinx zawsze używa miniguna.
  129. Duch Kalisty nie może skakać.
  130. Kiedy duch Kassadina zabija przeciwnika bez potrzeby zadania obrażeń z W, nie zada ich.
  131. Duch Kha’Zixa nie zatrzymuje ewolucji.
  132. Duch Kindred traci stacki.
  133. Duch Kleda nie aplikuje W. Duch Vayne to robi.
  134. Duch Kleda nie dostaje stacków Odwagi.
  135. Duch Kog’Mawa ma więcej prędkości ataku niż normalny Kog.
  136. Duch Lulu nie ma przy sobie Pixa. Nie mówcie, że to dlatego, że bierze się tylko jedną duszę, Sejuani w formie ducha jest ze świnią, a Nunu dalej jest z Willumpem.
  137. Duch LeBlanc nie ma pasywki.
  138. Duch Lissandry posiada efekty wizualne swojej pasywki.
  139. Duch Malzahara nie ma pasywki.
  140. Duch Nasusa ma cząsteczki lifestealu przy każdym ataku, ale nie jest leczony.
  141. Duch Nidalee nie ma swojej ukrytej pasywki, dającej expa sojusznikom na niższym levelu.
  142. Duch Nocturne’a ma większą prędkość ataku niż normalny Nocturne.
  143. Duch Quinn nie markuje przeciwników.’
  144. Duch Shaco ma swoją pasywkę, ale nie pasywkę z E.
  145. Shaco ma szansę stać się niewidzialnym, jeśli zultuje idealnie w momencie, kiedy ult Mordekaisera go zabije.
  146. Duch Sivir nie używa swojej pasywki.
  147. Duch Siona traci stacki z W.
  148. Duch Swaina nie ma pasywki.
  149. Duch Teemo nie truje przeciwników.
  150. Duch Teemo nie robi się niewidzialny ani nie dostaje bonusowej prędkości ataku.
  151. Duch Thresha traci dusze.
  152. Duch Trundle’a nie ma pasywki.
  153. Duch Tryndamere’a stackuje Furię, ale nie korzysta z niej.
  154. Duch Twisted Fate’a nie ma pasywki.
  155. Duch Udyra zawsze będzie używać Stylu Niedźwiedzia.
  156. Pasywk na duchu Varusa nie działa.
  157. Duch Vayne nie dostaje movement speed’a z pasywki.
  158. Duch Veigara traci AP z pasywki.
  159. Kiedy duch Wukonga aktywuje pasywkę, dostaje bonusowy pancerz i odporność na magię… Ale traci bazowe.
  160. Duch Xin Zhao nie korzysta z pasywki na W.
  161. Duch Yoricka nie ma pasywki.
  162. Duch Zeda nie ma dodatkowego AD z pasywki na ulcie.
  163. Duch Zileana nie ma pasywki.

    Różne

  164. Nieco wartości jest pominiętych na stronie championa.
  165. Szukanie “Iron Revenant” w sklepie nic nie wyświetli. Natomiast wpisanie “Master of Metal” pokaże Mordekaisera.

 

To powinno być już wszystko. Całkiem tego sporo jak na jednego czempiona, nieprawdaż?