r.

10 rzeczy, których NIE powinieneś robić podczas rankedów!

Obojętnie, w jakiej dywizji się znajdujemy, popełniamy podstawowe błędy - jakie jest 10 grzechów głównych graczy League of Legends?

Używanie Flasha do łatwych killi

flash

Wiele osób uwielbia się flashować do kogoś, kto jest właściwie martwy. Jest to szczególnie złe w late game. Następna walka drużynowa przez brak czaru Przywoływacza może skończyć się tragedią. Wiemy, że masz w sobie instynkt zabójcy i aż piana Ci leci z pyska, aby zdobyć kolejne zabójstwo, jednak spokojnie! Nie zabija się komara zrzutem napalmu! Stosujmy stosowne środki do potrzeb i czasem odpuśćmy zużycie Flasha.

Marnowanie Flasha

fail-flash

W tym przypadku chodzi o inną sytuację. Przykładowo, paniczne użycie Błysku lub zastosowanie go do akcji, która i tak nie ma szans powodzenia. Zawsze staraj się użyć innej umiejętności do ucieczki lub czaru Przywoływacza, który uratuje Ci 4 litery. Dlaczego? Ponieważ moją one o wiele niższy cooldown!

Marnowanie [R]-ki w Late Game

maxresdefault

 

Klasyczne używanie [R] Amumu na jedną osobę, byle ją złapać. W late game umiejętności – szczególnie te znajdujące się pod klawiszem [R] – powinno się wykorzystywać z głową. Często widzi się, jak nasz team robi ogromnego “overkilla” na kimś w 50 minucie, używając 4 super umiejętności, 2 Ignite’ów i 3 Flashów… Kilka sekund później przegrywamy potyczkę 5vs4…

Smok kosztem wież

sr-dragon-active2

Oczywiście, są dwa wyjątki: pierwszy i piąty smok dla naszej drużyny. W innym przypadku zdobycie jednej lub dwóch wież kosztem smoka jest o wiele lepszym rozwiązaniem. Pozwala bardziej zepchnąć wroga do defensywy, zwiększyć push i zarazem ograniczyć jego wizję oraz kontrolę na mapie. Dodatkowo, nie zapominajmy o globalnym złocie.

Próby robienia objectivów bez pink wardów

baron

To jeden z powodów, dla których łatwo supportami wychodzić z niskich dywizji. W niskich ligach mało kto kupuje pink wardy. Robienie smoka lub barona (w szczególności we wczesnych etapach gry), gdy wrogowie żyją, może skończyć się bez tego katastrofą. Należy być absolutnie pewnym, że przeciwnik nie ma wizji na to, jak realizujemy główne objectivy. Chyba nie muszę tłumaczyć, co się dzieje po tym, jak enemy ace’uje nas na baronie i zabiera Nashor Buffa…

Niebudowanie Aegisa

ef431919adfd03f1457e71d96d1bbcd3

 

Obecnie Locket oraz Banner of Command są niesamowitymi przedmiotami do wspomagania własnego zespołu. Powinny one znaleźć się w niemalże każdej kompozycji. Ile razy widzi się, że support robi inne przedmioty o wiele mniej oferujące dla zespołu, aniżeli dwa wcześniej wymienione. Oczywiście, niekoniecznie postać wspomagająca musi go budować (tutaj patrzymy wymownie na top lanera lub junglera).

Próba kończenia gry na silę

15nll07

Często dochodzi do sytuacji, w której – po wczesnym zniszczeniu inhibitora przeciwnika – rzucamy się na Nexus wroga. Przeważnie prowadzi to do wybicia naszego zespołu, bo wróg szybko się odradza lub posiada Homeguardy. Jeśli podbicie bazy przeciwnika skazane jest na porażkę, powinniśmy wybrać jeden z trzech wariantów:

  • Zacząć pushować inną linię i zdobyć tam kolejne wieże/inhibitory
  • Wyczyścić jungle przeciwnika
  • Szybko zrobić Barona/Smoka, jeśli przeciwnik nie ma na nie wizji

Zbyt wczesne poddawanie się

Surrvoting

13:4, 34:20 i tak dalej. Serio nigdy nie wygraliście takiej gry? Pamiętajmy: im gra dłuższa, tym różnica w przedmiotach robi się zazwyczaj mniejsza, ponieważ nie możemy posiadać więcej aniżeli 6 przedmiotów, przeciwna Katarina z pełnym buildem nie może już być silniejsza – a my tak. Zawsze przeciwnik może dostać DC, głupio wpaść w jakiegoś trapa przygotowanego przez nasz team.

Niekończenie gier

stream-z-league-of-legends-pc-gamers

Skąd to znamy? Lee Sin 15/0 z naszego teamu, zamiast kończyć grę, biega, farmiąc wilki… a każda minuta coraz bardziej zmniejsza jego power spike. Trzeba być humanitarnym! Dobijamy wroga, zamiast kazać mu się męczyć! (Bo może wstać z kolan i wbić nam sztylet w plecy).

Niepushowanie kilku linii

hqdefault (1)

Umierające miniony dają expa, zapewniają złoto. Dziwi zatem sytuacja, gdy wszyscy w 14 minucie przychodzą na mid lane i “wzrokują” się z przeciwnikiem przez następne 5 minut. Tymczasem, na bot oraz top lane miniony zabijają się nawzajem… A w miejscu, w którym jesteśmy, dzielimy z jednej fali minionów złoto i doświadczenie na 5 osób.

 

Źródło: NerfPLZ