Pewnie wielu z Was zna stary żart o
Sprawdźcie, czy to pułapka!
Flosd, znany jako Box Box – streamer i wielki fan Riven
Klient “wie” gdzie są przeciwnicy, nawet jeśli ich nie pokazuje na mapie. Jeśli rozkażecie postaci iść w stronę krzaków, a wyznaczona droga (autopath) nie jest optymalna albo wydaje się dziwna, jest ryzyko, że to pułapka. Gra nie pokaże przeciwnej drużyny, jeśli w tym krzaku nie stoi ward, ale mechanika body block (tak jak creepy blokują sprawne poruszanie się) sprawi, że obrana przez postać trasa będzie wydawała się trochę dziwna.
Jeśli nie do końca rozumiecie, polecam sprawdzić nagranie ze streamu Alberta – tam zobaczycie, o co chodzi! (Click!)
Na tym fragmencie widać, że Jax nie idzie idealnie prosto, a lekko skręca i wydaje się iść dłuższą trasą. Biorąc pod uwagę, że w krzaku czekał enemy team, wyznaczona trasa była krótsza – zakładając, że staliby tam nieruchomo, Albert miałby problemy z przejściem do przodu przez bodyblock. Nie powiedziałbym, że to bug gry, bo w kodzie autopath takie zmiany musiały być świadomie wprowadzone. Bardziej prawdopodobne jest to, że Riot nie mówi o tym głośno, bo byłoby to nadużywane przez lepszych graczy i wykorzystywane głównie na tych mniej świadomych. Każdy się kiedyś uczy i nie każdy zaczyna grać w LoL-a z pełną znajomością mechaniki gry.
A czy według Was ta informacja wiele zmieni w przeciętnym meczu? Jakie macie sposoby na sprawdzanie krzaków? Używacie do tego niebieskich trinketów, czy wysyłacie Tanka lub Supporta przodem?
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]