Zobacz też:
Dla nie zorientowanych – koreański, ponieważ cała seria naszym poradników opiera się na śledzeniu tendencji z tamtejszego serwera. Zazwyczaj stamtąd pochodzą nowe FotM-y (czyli picki będące na fali/aktualnie OP) i po pewnym czasie zazwyczaj 1 lub 2 tygodni nagle są grane na EU/NA. Nie chodzi tutaj o szalone buildy, jednak o szybkie wychwycenie danego bohatera i poinformowaniu o tym jak nim skutecznie grać, zanim wszyscy gracze się skapną, że są silni. Dodatkowo przy takiej okazji analizujemy ponownie nie tylko build, ale i specjalizacje, runy, kontry, abyście po lekturze mogli optymalnie wykorzystać to, ze dany bohater jest aktualnie silny.
H4Test
Dlaczego warto grać obecnie Vi?
- Dobre early ganki
- Ogromny Power Spike w mid game (obecnie najistotniejsza faza gry)
- Równie dobra w late game dzięki zmianom Trinity Force (bez jakichkolwiek run na AS/innych przedmiotów wykręca 1.5 prędkości ataku)
- Łatwe snowballowanie – zatem i potencjał do carrowania
- Duża uniwersalność – sprawdza się zarówno w buildach ofensywnych jak i bardziej tankowatych
Runy
- Marks – Penetracja pancerza – w tym przypadku to najrozsądniejszy wybór. Równie dobre mogą się okazać runy na AD, które jednak moim zdaniem wypadają obecnie gorzej dla junglerów aniżeli te z penetracją
- Seals – Pancerz – oczywisty wybór na bruiserów, alternatywnie możesz wybrać pancerz skalujący się z poziomem – uważaj jednak wtedy na gorsze early game
- Glyphs – 6x % CDR na poziom + 3x płaska odporność na magię – zanim wyjdziemy z jungli to % CDR zdąży nam się skumulować do sensownego wymiaru. Dokładamy do tego odporność na magię
- Quints – Duże pole manewru – tu mamy kilka alternatyw. Najbardziej uniwersalna będzie prędkość ataku, która pomoże szybciej junglować, a także zeskaluje się nieźle z Trinity Force w mid game. Innym dobrym wyborem może być penetracja pancerza – w szczególności, gdy nie jesteśmy głównym inicjatorem w zespole i chcemy się skupić na “one-shotowaniu” przeciwnym carry za pomocą własnego comba. Dobrym rozwiązaniem będzie uniwersalna prędkość ruchu przeciwko mobilnym wrogim kompozycjom. Dobrze zrobić sobie dlatego kilka stron pod Vi lub dostosować jedną do własnego stylu gry
Specjalizacje
- 12/0/18 – Strenght of Ages – najbardziej uniwersalne ustawienie, które powinniśmy stosować w szczególności, gdy jesteśmy głównym inicjatorem w zespole. Warto pod nie wybrać dodatkowo runy pod penetrację
- 18/0/12 – Fervor – bardziej sytuacyjne ustawienie, możemy je zastosować w przypadku, gdy na supporcie oraz na top lane posiadamy już dwóch tankowatych bohaterów. Wraz z runami na prędkość ataku i nowym Trinity Force nie będziemy mieli problemu osiągnać ~1.7-1.8 AS, co sprawi, że nasze [W] będzie często aktywowane
Czary przywoływacza
Jungle
- Smite + Flash – w tym przypadku nie ma alternatyw. Najlepszy wybór na Vi
Kolejność umiejętności
- [Q] -> [W]/[E]/ -> [R], kiedy tylko dostępne
- [Q] jako pierwsze – zawsze. Co kolejne? Głównie zależy od gry/buildu i tego na co mamy możliwość. [E] przed [W], gdy masz możliwość 1- shotowania wroga. Na odwrót jeśli nie masz i musisz po wypaleniu ultimate być jak najbardziej przydatny dla zespołu
Bany
- Brak – banuj pod team
Build
Start
- Talizman + Potka – jedyny sensowny wybór na start
Core
- Buty + Potka + Przedmiot do junglowania + Trinity – buty wybieramy pod przeciwny team. Przedmiot do junglowania niebieski, jeśli chcemy się skupić na one-shotowaniu; czerwony, jeśli musimy więcej AA przeciwnika. Na obecną chwilę IMHO więcej zastosowań na czerwony. Trinity Force – zapewnia nam AD/AS/%CDR czyli wszystko co sprawi, że będziemy potworem w mid game.
vs AD
- Warto zwrócić uwagę na Omena w szczególności, że po zmianach przedmiotów na AD prawdopodobnie do łask powrócą bohaterowie AD Carry bazujący na obrażeniach krytycznych oraz AS
vs AP
- Ogólnie na Vi raczej opłaca bardziej budować się HP, które jakoś nas również chroni przed magami. Osobiście jednak, gdy mamy problemy z obrażeniami magicznymi to stawiałbym na Banshee. MoM możemy złożyć w przypadku, gdy idzie nam bardzo dobrze i chcemy one-shotować wroga
HP/Uniwersalne/Inne
- Frozen Mallet – o ile dla większości bohaterów uważam go za przedmiot zbędny to w przypadku Vi znakomice się on sprawdza i pozwala przywrzeć do wroga
- Warmog’s Armor – wraz z runami i TF dobijamy z nim 40 % CDR co pozwoli nam ultować niezwykle często. Najbardziej uniwersalna ochrona przed obrażeniami
- Sterak’s Gage – polecałbym jak zmiennik przedmiot na odporność magiczną, aby uniknąć skasowania przeciwko wrogom bazującym na combo i obrażeniach obszarowych
- Guardian Angel – idealny przedmiot na wykończenie naszego buildu
Obrażenia
- Jeśli chcemy zwiększyć nasze obrażenia najsensowniejszym wyborem będzie Blade of the Ruined King. który znakomicie współpracuje z naszym [W]. Ghostblade raczej jako ciekawostka, gdy chcemy bawić się w zabijanie na combo, podobnie Hydra i Duskblade
Przykładowe końcowe buildy
Standardowy:
vs AD
vs AP
Maksymalizacja [W]
Just 4 fun – one-shotowanie
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]