League of Legends r.

Jak rośliny wpływają na zdobywanie celów?

Riot poprzez wprowadzenie roślin na Summoner’s Rift chciało urozmaicić walkę o cele, a także wzbogacić rozrywkę poprzez dodanie nowych opcji do engage’u, disengage’u czy zyskiwania wizji. Ich istnienie wprowadza pewne zmiany w decyzjach przed wzięciem się za objective, ale daje też kilka możliwości na outplay.

Roślinki


Blast Cones
: Odrzucają wszystkie pobliskie jednostki, kiedy zaatakowane. Pokazują wskaźnik, gdzie postać upadnie po aktywowaniu. Mogą być użyte w wielu sytuacjach, włączając ucieczkę przez pogonią, wrzucenie niespodziewającego się tego wroga w sam środek Waszej drużyny, czy przeskakiwnie przez ściany w celu zaoszczędzenia Flasha (lub kiedy jest po prostu na cooldownie).


Scryer’s Bloom:
Kiedy zaatakowane, uwalniają stożek wizji w kierunku przeciwnym niż stoi atakująca postać. Ukazują czempionów na 3 sekundy, a wardy na 12. Efekt tej rośliny zahacza nieco o dżunglę przeciwnika. Może zostać to użyte do zwiadu na przeciwnikach przy niektórych campach, znalezienia czempionów próbujących zdobyć któryś z celów, czy wyczyszczenia wardów, które zostały odkryte.


Honeyfruit: Rozrzuca pięć owoców, które można zebrać. Każdy owoc leczy mniej więcej 3,5% max HP a 8 + 6 na poziom flat HP. „Jedzenie” owoców spowalnia też o 35% na 0.25 sekundy. Mogą się pojawić wzdłuż ścian przy rzece.
Dobre na szybkie uleczenie i odzyskanie części many, ale mogą być niebezepieczne przez spowolnienie, a także odcięcie drogi ucieczki, jeśli nie wszystkie owoce zostały zjedzone.

Wszystkie rośliny mają ustalone miejsca pojawiania się oraz ograniczony respawn w okolicy. Dwa Blast Cone’y i jeden Scryer’s Bloom mogą się pojawić w każdym kwadrancie dżungli. Dwa Honeyfruity mogą się pojawić na każdej z dwóch połówek rzeki. Respawn różni się w zależności od typu rośliny i jej lokalizacji, ale mają minimum 5 i maksimum 7 minut.

 

Kiedy przygotowujecie się na wzięcie Smoka lub Barona, musicie pamiętać o środkach ostrożności. Użyjcie aby rozwalić wardy wroga, połóżcie własną wizję w miejsca, skąd prawdopodobnie przeciwnicy mogą przyjść, i rozłóżcie   w najważniejszych miejscach. Kiedy rośliny zostały wprowadzone, nowe warunki przyszły wraz z nimi. Jest możliwych parę opcji, a każda z nich ma ograniczenia.

Na powyższej mapie, czerwone kropki symbolizują spawny Blast Cone’ów, a niebieskie Scryer’s Bloom (Honeyfruit respi się gdziekolwiek przy ścianach rzeki).

Zniszczcie wszystkie rośliny

Jeśli uważacie, że przeciwnicy mogą wykorzystać rośliny wokół celu, możecie je wyczyścić i zabezpieczyć Smoka/Barona po staremu. Postacie takie jak czy mogą świetnie wykorzystać Blast Cone’y, pokryć swoimi umiejętnościami większą powierzchnię. Odbieranie przeciwnikom możliwości skorzystania z Scryer’s Bloom jest zawsze dobrym pomysłem, chyba że na 100% wrogi team nie nadchodzi, a chcecie zachować tę roślinkę na poźniej. Wykorzystanie Honeyfruit dla obu drużyn oznacza brak możliwości stworzenia pola manewrowego, albo uleczenia się podczas walki.

Zastosowanie Scryer’s Bloom

Mainom supportów zdecydowanie podoba się pomysł na roślinkę dającą wizję, a czyszczenie za jej pomocą wardów zwalnia trochę odpowiedzialność z . Jednak należy pamiętać, że roślina nie unieszkodliwia odkrytych wardów, więc czyszcząc je, jesteście widoczni dla przeciwnika.

Zone Control dzięki Honeyfruit


Lecząca roślinka służy nie tylko odzyskiwaniu HP, ale jest całkiem niezłą jeśli chodzi o dyktowanie przeciwnikom ścieżki. 35% spowolnienia na 0.25 sekundy może nie jest jakimś mega debuffem, ale wiele tych chwastów respi się przy kątach ścian, a więc idealnie na drodze ucieczki czy na drodze, którą obierze co drugi dżungler przy gankach.

Pamiętajcie, żeby nie chodzić w pobliżu nich kiedy nie czujecie się zbyt bezpiecznie! Przeciwnicy mogą Was uwięzić między sobą i polem spowalniających owoców.

Próbujcie przechytrzyć wroga przy Blast Cone’ach

Czerwone rośliny mogą zostać użyte do „gankowania” nieświadomych wrogów. W tym celu po prostu wymusza się ich przeskoczenie do dołów np. ze Smokiem.

Przykładowo: Załóżmy, że jesteście w drużynie Blue i chcecie wziąć Smoka. Przeciwnicy mają Kennena, który chce przeskoczyć Blast Conem przez ścianę (tym najbardziej na prawo) i zultować Wasz team kiedy bijecie Smoka. Jeśli wyczyściliście wardy przeciwnika na rzece i Kennen zbytnio się pokusi i nastąpi na Blast Cone w celu postawieniu warda po drugiej stronie ściany, któs z Waszego teamu może przeskoczyć przez ścianę i aktywować kwiatek, albo można to zrobić zasięgowo. Jak większość lepszych zagrań, to będzie efektem lepszej wizji na mapie. Wystrzelenie Kennena w sam środek Waszego teamu może mieć opłakane skutki, jeśli nie znacie pozycji reszty jego drużyny.

Blast Cone w celu kradzieży


Marzenie każdego junglera – efektowny i widowiskowy steal objective’u. Z dodatkowymi Blast Cone’ami za dołami z celami, Baron czy Smok może być zwinięty sprzed nosa przeciwników jeszcze łatwiej niż dotychczas. Oczywiście jest to możliwe tylko, jeśli team bijący cel nie wyczyści wcześniej rośliny. Nie można zawsze polegać na tym kwiatku i jego cooldownach, ale jest to naprawdę interesująca opcja.

A Wy macie jeszcze jakieś interesujące zagrania z wykorzystaniem roślin? Jak zwykle, podzielcie się nimi w komentarzach!