Wśród tylu mainów Yasuo, Riven czy Zedów, nie jest dziwny fakt, że gramy na przeciwników full AD. Granie na środkowej alei przeciwko Yasuo, może być niezwykle irytujące dla zdecydowanej większości magów. Jest jednak postać, która poradzi sobie z naszym fleciarzem znakomicie – Rammus. Reakcja Waszych sojuszników w Champion Select może być nieprzyjemna, jednakże gdy zaczniecie równać Waszych przeciwników z ziemią pomiędzy ich własnymi wieżami, Wasz team powinien szybko zmienić zdanie.
Rammus Mid
Jak grać?
Runy:
- Flat Armor Quints, Attack Damage Reds, Flat Armor Yellows, Magic Resist Blues
Specjalizacje:
- 12-0-18, Courage of the Colossus
Umiejętności:
- Pierwsze rozdanie: W > E > W > Q
- Maxowanie: R > W > E > Q
Czary przywoływacza:
- Flash + Ghost/Exhaust
Przedmioty początkowe:
- Cloth Armor + 4 Miksturki zdrowia
Końcowy Build:
- Sunfire Cape, Ninja Tabi, Thornmail, Deadman’s Plate, Iceborn Gauntlet, Zz’Rot Portal
Dlaczego to działa?
Zmniejsza mobilność przeciwnika
Grając przeciwko postaciom, takim jak Zed czy Yasuo, najtrudniejszym zadaniem jest zmniejszenie ich mobilności i powstrzymanie ich przed wszelkimi możliwościami ucieczki. Tauntowanie ich jednym kliknięciem jest świetnym rozwiązaniem.
Bardzo dobre skalowanie
Jeśli gra układa się po Waszej myśli i stwierdziliście, że cała moc przeciwnika skupia się na obrażeniach fizycznych, oznacza to, że jedyne co Wam pozostało, to odpowiednie wyfarmienie się i składanie pancerza. Najlepszą rzeczą jest to, że przeciwnicy nie mogą się na Tobie wysnowballować i prędzej czy później będą zmuszeni do roamowania. Dopóki Wasz team wie, jak działają wardy, gra nie powinna sprawiać większych problemów.
Świetny potencjał do gankowania i roamowania
Dobrym rozwiązaniem będzie poproszenie przyjaznego junglera o campienie naszego przeciwnika z mida i zabijanie go kilka razy z rzędu. Gdy zdobędziecie przewagę, możecie pomóc Waszemu leśnikowi, robiąc tym samym podwójne ganki, które staną się o wiele bardziej skuteczne. W połączeniu na przykład z Hecarimem, gra staje się niemalże jednostronna.
Słabsze strony
Słaby waveclear
Grając na postacie takie jak Syndra czy Malzahar, które posiadają bardzo dobry waveclear, Rammusem możemy mieć trudności z utrzymaniem dobrej farmy. Zbliżenie się do przeciwnika w celu obicia go w jakikolwiek sposób, również może być małym problemem.
Zerowy poke
Jeśli w przeciwnej drużynie są bohaterowie, którym kite nie sprawi problemów, grając Rammusem będziemy mieć niemałe problemy, dopóki nie weźmiemy kilku wież, bądź też nie uda nam się w odpowiedni sposób pomóc sojusznikom.
Mały zasięg
To chyba główny powód, dla którego Rammus na midzie nigdy nie będzie typowym pickiem. Jego niewielki zasięg umiejętności oraz brak możliwości szybkiego zbliżenia się do przeciwnika (Q może być łatwo zablokowane przez miniony) sprawia, że Rammus nie może równać się z postaciami zasięgowymi.
Wnioski
Rammus na środkowej alei sprawdzi się tylko w sytuacjach, w których nasi przeciwnicy zadają w zdecydowanej większości obrażenia fizyczne. Poradzi sobie świetnie na postacie takie jak Yasuo, Zed czy Riven. Grając na bohaterów AP zasięgowych, nasze szanse na wygraną znacznie spadają.