League of Legends r.

Dlaczego Riot nerfi Jayce’a?

W nowej aktualizacji PBE Jayce otrzymał kilka nerfów. Dlaczego Riot chce osłabić tę postać?

Oto zmiany z PBE (klik!), o których mowa:

Jayce

  • To The Skies [Q] (młot)
    • Obrażenia zmniejszone do 30/70/110/150/190/230 z 40/80/120/160/200/240
  • Acceleration Gates [E] (działo)
    • Koszt many zwiększony do 60 z 50
  • Transformacja (z działa w młot)
    • Bonusowe AD ratio zmniejszone do 25% z 40%

Dlaczego Riot się na nie zdecydował? W teorii win ratio Jayce’a wynosi 49,51% – wydawałoby się więc, że jest raczej w porządku.

Z wyjaśnieniem przybył Meddler:

Nasze myślenie:

  • Jego obrażenia są zbyt duże i prawdopodobnie jeszcze się zwiększą przy okazji zmian Lethality w patchu 7.2.
  • Część z nich wynika z tego, że nie musi on już budować many, by być efektywnym. Chcemy więc przywrócić nieco kosztów many i w rezultacie zmniejszyć obrażenia.
  • Prawdopodobnie ponownie będziemy musieli dodać dodatkowe koszty many.