League of Legends r.

Dlaczego Lethality jest tak silne?

W presezonie przebicie pancerza zostało zmienione w Lethality (Destrukcję). Przyniosło ono interesującą zmianę i możemy jedynie czekać, by zobaczyć jak owe zmiany wpłyną na scenę profesjonalną. Co sprawia, że Lethality jest tak silne?

W skrócie, obie te rzeczy (przebicie pancerza i Destrukcja) są prawie identyczne, ale duża część Lethality skaluje się wraz z poziomem przeciwnika; Destrukcja daje pewną wartość przebicia pancerza, która jest zależna od poziomu celu. Zmiana ta została wprowadzona podczas aktualizacji zabójców w patchu 6.22. Jednak zabójcy zaczęliby zadawać mniej obrażeń wraz z postępującą grą, więc ilość Lethality w late game została zbuffowana, by być nieco większą niż przebicie pancerza, które można było mieć wcześniej. W ten sposób asasyni mogli mniej dominować w early, ale wciąż być przydatni w późniejszej fazie gry. Jednak niezależnie od tego, Lethality wciąż było dość słabe w early, a powodem było to, jak mało Destrukcji możesz mieć, zanim skończysz kilka itemów.

Jeśli na własne oczy chciałeś/aś zobaczyć obrażenia, jakie zadajesz dzięki budowaniu Destrukcji, musiałeś/aś skończyć kilka itemów. Obecnie jedynymi itemami na Lethality są:

  •  Ząbkowany Sztylet (Serrated Dirk) (niedokończony item),
  •  Mroczne Ostrze Draktharru (Duskblade of Draktharr),
  •  Widmowe Ostrze Youmuu (Youmuu’s Ghostblade),
  •  Ostrze Nocy (Edge of Night).

Razem z butami, zajmuje to 4 miejsca na itemy, zostawiając jedynie dwa na wybieranie między ulepszeniem Last Whisper, większą redukcją cooldownów, life stealem lub użytecznym itemem, takim jak Quicksilver Sash (Rtęciowa Szarfa) lub Guardian’s Angel (Anioł Stróż).

Z tymi itemami na Lethality, mogłeś/aś otrzymać 50 Lethality; 58,4 razem z Precyzją (masterka) i solidne 82,4 ze Znakami Destrukcji i Esencjami Destrukcji. Bez żadnych itemów na armor, większość championów miała poniżej 90 bazowego armoru na levelu 18. Wiąże się to praktycznie z zadawaniem true damage’u każdemu, kto nie buduje armoru. Był to dosyć drogi build i Lethality potrzebowało trochę czasu, by się wystackować, więc wielu graczy było niezdecydowanych go wypróbować. Przynajmniej dopóki Riot nie dał buffa Destrukcji.

W patchu 7.2 dodano kilka zmian mających pomóc championom budującym Destrukcję. Zwiększono jej skalowanie w early game i zbuffowano kilka itemów. To sprawiło, że budowanie Lethality stało się bardziej opłacalne, zarówno dla bruiserów, jak i strzelców. Wraz z zaczynaniem skalowania Destrukcji na 60% zamiast 40%, otrzymywanie power-spike’u zaczęło się w grze dużo szybciej. Ponadto, Duskblade dostał dobrego buffa do damage’u i jak już możecie się domyślić, można dzięki temu m. in. one-shotować squishy championów, czy mieć możliwość kilku użyteczności dzięki pasywkom itemów.

Jeśli Lethality jest najsilniejszym elementem buildu AD, to logicznym jest, że najsilniejszymi championami będą ci, którzy potrafią je wykorzystać. Choć zmiany Destrukcji były stworzone dla zaktualizowanych asasynów, to starzy casterzy spelli, tacy jak Riven i Jayce z nowego buildu czerpią korzyść i potrafią one-shotować przeciwników nawet szybciej, niż robili to wcześniej. Bez Czarnego Tasaka, ich zdolność do niszczenia tanków jest utrudniona, ale teraz najważniejszym jest skupienie się na zabiciu carry i wynoszeniu się. To zdecydowanie inna mentalność niż wcześniej – uwaga została skupiona na łapaniu ludzi, kiedy nie znajdują się na swoich pozycjach i zabijaniu ich, zanim zdążą w ogóle zareagować. Nowy one-shotowy build sprawia, że carry’owanie gier jest dużo prostsze.

Toplanerzy nie są jedynymi, którzy mogą używać buildu na Destrukcję. Po nerfie Youmuu, gracze mieli wątpliwości, czy spell-casterzy strzelcy (tacy jak Jhin czy Varus) wrócą do swojej dawnej świetności. Wraz ze zmianami, są oni silniejsi niż kiedykolwiek. Jhin potrafi teraz solo carry’ować swoim ultem, a pojedyncza strzała Varusa potrafi odbierać pół życia. Dostali oni również bonus, dzięki któremu mogą castować spelle z bezpiecznego dystansu. Mają CC, burst i korzystne fazy liniowe grając przeciwko takim supportom jak Zyra i Malzahar. A przede wszystkim mają długodystansowy poke, który posiada niewielu championów. Nie muszą podchodzić na odległość, w której wiele fighterów potrafiłoby ich one-shotować. Jeśli dobrze ukryjesz się w mgle wojny, złapiesz przeciwników i zachowasz dystans, z łatwością możesz wymierzyć swoje skillshoty.

Zmiany Lethality przyniosły dość niestabilną metę. Kille mogą zdarzyć się wszędzie – top nie jest już miejscem specjalnie dla tanków, a bot lanerzy obecnie zadają znaczne ilości obrażeń. Jak myślicie, czy wraz z upływem czasu build może się stać popularny na championach takich jak Kha’Zix czy Miss Fortune? Jakie są Wasze odczucia i doświadczenia odnośnie tej statystyki?