r.

Auto-Atak: czyli jak zdobyć przewagę na linii

Witam wszystkich! Dzisiaj porozmawiamy na temat możliwości Auto-Ataków i dlaczego powinniśmy ich częściej używać (szczególnie na mid-lane, ale inne linie także mogą się do tego stosować).

Scenariusz:

Wybrałeś LeBlanc przeciwko Ahri. Pierwsze dwie fale minionów przeszły i oboje macie drugi level. Oboje zaczęliście z Doran Ringiem i dwoma potkami na życie. Nie masz nic przeciwko Ahri, ale mimo tego chcesz ją zabić. Rzućmy okiem na statystyki.

Zdrowie, Armor i Statystyki ataku:

Ahri ( level 2 ):

  • Podstawowe zdrowie 572. Z Doran Ringiem to będzie 632.
  • Podstawowy armor wynosi: 23.4

LeBlanc ( level 2 ):

  • Podstawowy atak: 57

No i bomba, nasze podstawowe ataki zadają 57 obrażeń! Czy to nie brzmi kozacko?

Atakuj Ahri!

Uderzyłeś Ahri świecącą iskierką, co teraz?

  • Twój auto atak zadał początkowo 57 obrażeń.
  • Podstawowy pancerz Ahri blokuje 19% obrażeń.
  • Zadałeś Ahri 46.17 obrażeń.

To się robi nudne, dlaczego ja to jeszcze czytam?

Zadajesz Ahri 7.3% jej maksymalnego zdrowia. Teraz wyobraź sobie, że pomiędzy CS’owaniem uderzasz Ahri auto-atakiem. Zabicie jej z zimną krwią wydaje się bardziej osiągalne, nie?

A co z Runami?

Okej, okej. Masz rację runy dodają 9 dodatkowych pkt pancerza, to daje Ahri 32.4 początkowego armora. Użyjmy tych samych obliczeń, z tym, że teraz zredukujemy obrażenia o 24.5%.

To znaczy, że zadasz jej 43.04 obrażeń, czyli 6.8% jej maksymalnego zdrowia. Prawie nie ma różnicy.

Podsumowanie.

Statystyki i auto-atakowanie przeciwnika jest niesamowicie ważne, podczas początkowej fazy gry. Gracze często zapominają o auto-atakowaniu przeciwnika. Zaokrąglając już do pełnych liczb zadajesz 7% jego maksymalnego zdrowia. To bardzo dużo! Właśnie tym sposobem można przejąc kontrolę nad linią!

Jeżeli chciałbyś coś dodać koniecznie napisz to w komentarzu, na pewno go przeczytam i uwzględnię w następnym artykule!

Źródło: Reddit